3374
Sök

Gör din egen spolarvätska

2 021 Inlägg
24 april 2008
ja vafan bosse bildoktorn säger ju att man ska blanda champagne. diskmedel o vatten tongue

Konsult
1 247 Inlägg
24 april 2008
Äsch! Jag kör på Biltemas koncentrerade spolarvätska. Kostar 169:- för 10L vilket räcker till minst 50L sommartid!

Det roliga är att den är bra jävla mycket bättre än OK/Q8,Statoil och alla andra mackars spolarvätska! tongue

Kom på att det kanske anses vara reklam (för biltema! usch! tongue ) :s Ville bara uttrycka att det inte finns någon vits med egen spolarvätska då feltemas duger helt underbart. tongue

/Kim
Senast redigerat av Tagg3N (24 april 2008)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 april 2008
NeonX skrev:
kör vodka och rikta spolarna åt sidorna smile införskaffa engenmellodi a lá glassbilen och kör mellan lokala alagarna och lokala fjortishaket...lär bli grymt poppis big_smile

http://youtube.com/watch?v=H6ThvEilbUE

+ slutet på denna:

http://youtube.com/watch?v=0HhEJCIHx74

cool
Senast redigerat av TBOC_Razor (24 april 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 april 2008
Men jösses, hur mycket spolar ni pojkar? Jag köper 4 liter konc per år per bil. Max!

Läste idén om att spola med E85. Eh, det var nog en dålig idé...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 april 2008
Fyller på behållaren en gång per år, å har fan ingen stor behållare...vi brukar dela på en 5 liters behållare per år på 3 bilar. Oja, de e ju svinigt dyrt å hålla på me detta, kan ju få en klubba istället i veckan tongue nästan

812 Inlägg
24 april 2008
bygg en brännare å brygg fulstpit å kör med..  måste väl vara de billigaste å godaste alternativet? tongue

man lever bara en gång..

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
På vintern går det ju mer spolarvätska än bensin.. Satan va tappar dom skulle behöva bygga om man skall svänga in varje gång man behöver göra rent rutan...

Nu kommer jag inte ihåg va det heter men det finns ett medel som man polerar in på rutor o lycktor då behöver man kanske använda torkare o medel en 1/5 del eller nått... Funkar skit bra smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

911 Inlägg
24 april 2008
asså vafan, Dricker du upp skiten eller ?
har haft min bil i över ett år och Fyllt på den med 1 L spolar MAX ,  Skiter fåglarna vid ditt synfält hela tiden eller ?

pic up the phone, wazzzaaa

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
zortep skrev:
asså vafan, Dricker du upp skiten eller ?
har haft min bil i över ett år och Fyllt på den med 1 L spolar MAX ,  Skiter fåglarna vid ditt synfält hela tiden eller ?

Nä men jag kör 10 000mil om året vare sig det regnar snöar eller e solsken...
Grusvägar som motorvägar..

3 235 Inlägg
24 april 2008
Varför hålla på och göra sin egen, när den inte kostar så mycket?

Nu kan jag köpa en 4 liters kanna för 16.90 i närbutiken.

Avstängd
1 557 Inlägg
24 april 2008
engolf skrev:
Varför hålla på och göra sin egen, när den inte kostar så mycket?

Nu kan jag köpa en 4 liters kanna för 16.90 i närbutiken.

Det va bra pris smile

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
24 april 2008
När jag gick i gymnasiet hade en i klassen en skoda felicia, bakrutespolaren kaste vattnet rakt åt sidan och en varm dag kunde de gå rätt mycket om man kör förbi mycket folk haha:)

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
24 april 2008
fulfinkel o kamelpiss:) nej men allvarligt kosatr juh inte många ören o köpa 4 liter på biltema tex ja vet inte den bästa skiten men den duger till att vaska av rutan i mellanåt..

Mvh// Okim // Jocke

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 april 2008
släng på lite rainrepellant eller RainX kanske de heter ifrån turtlewax på rutan..de sitter i typ en månad och gör rutan skithal! du slipper byta torkarblad så ofta...slipper fylla på spolarvätsa för skiten fastnar aldrig hårt på rutan...och om du kör över 70 km /h å de regnar så bara halkar vattnet av rutan ....

Hmm.
24 april 2008
n0b0dy_ skrev:
SweetBabyDoll skrev:
Gör som jag, skit i att spola rutona och tvätta bilen 1 gång i veckan ist. =P

Jag vill inte köra med spolarvätska på min fiiiiiina vaxade bil =P

Måste du putsa av rutan så sväng in på en mack och gör det bara.

Bensin... KAN inte det vara lite skadligt för lacken..? :s

Hare nice! smile

Finns en anledning att alla bilar har vindrutetorkare som standard

Ja för att se något när det regnar "cats and dogs" sörru tongue

310 Inlägg
25 april 2008
Bara jag som hade hoppats på att detta skulle vara en tråd om hembränning?

Vad besviken jag blev =/

Avstängd
1 557 Inlägg
25 april 2008
PH_ skrev:
Bara jag som hade hoppats på att detta skulle vara en tråd om hembränning?

Vad besviken jag blev =/

E ju billigare o handla i tyskland...

586 Inlägg
25 april 2008
I den gamla 745an körde jag diskmedel i... stank äpple inne i bilen sen smile Skitbra!

527 Inlägg
25 april 2008
Trådstartare
Jag bor i Sundsvall och det måste fan vara sveriges skitigaste stad!
Jag har aldrig spolat så mycket som jag gör när jag bo här. Tom sthlm har renare luft och vägar.
Problemet är väl inte pengarna, problemet är att man måste uppsöka biltema, man måste fram med dunken och blanda till rätt förhållande.
Så jäkla mycket enklare att bara ta vattenslangen och spruta ner så mycket som behövs. Jag ska prova vatten och bilshampo, jag tror vaxet i shampon kan göra underverk för torkarna :-)

365 Inlägg
25 april 2008
Loffe123 skrev:
Jag bor i Sundsvall och det måste fan vara sveriges skitigaste stad!
Jag har aldrig spolat så mycket som jag gör när jag bo här. Tom sthlm har renare luft och vägar.
Problemet är väl inte pengarna, problemet är att man måste uppsöka biltema, man måste fram med dunken och blanda till rätt förhållande.
Så jäkla mycket enklare att bara ta vattenslangen och spruta ner så mycket som behövs. Jag ska prova vatten och bilshampo, jag tror vaxet i shampon kan göra underverk för torkarna :-)

Tycker Sundsvall har grymt bra luft jämfört med stockholm iallafall tongue

Kör hellre på Hesslemarks tips, vatten och 2 droppar diskmedel för att få bort ytspänningen.

Det där med bilschampo, jag tror det skulle börja skumma duktigt innan du får någon nämnvärd rengörningsförmåga, du skulle även få söta avlagringar i spolartanken.. smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

Sök