4236
Sök

Vart hitta ASA Imola till Saab?

287 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
#1
Letar fälgar till Saaben och är riktigt sugen på ett par ASA Imola 18", dock hittar jag inga.
Vart kan jag hitta dom?
Senast redigerat av ThorskeN (24 april 2008)

1 050 Inlägg
24 april 2008
#2
ASA Imola, är samma modell som Racing GT. (och även Pirate)
Importen av dessa fälgar har enl uppgift upphört.
De är numera ersatta av efterföljaren ACE Lux (OXXO) big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

287 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
#3
Tackar, då vet jag vad jag ska leta efter.

287 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
#4
ThorskeN skrev:
Tackar, då vet jag vad jag ska leta efter.

Kan lägga till en fråga.

18" 8.5 (et40?), med 225/40 däck, kommer det ta i skärmar eller så på en Saab 900ng -97? Kan tillägga osänkt.
Men kanske senare sänkning kommer det fungera då med?

Sen vad tror ni bli bäst på en röd bil, silver eller med svart centum?big_smile
Senast redigerat av ThorskeN (24 april 2008)

1 050 Inlägg
25 april 2008
#5
ThorskeN skrev:
ThorskeN skrev:
Tackar, då vet jag vad jag ska leta efter.

Kan lägga till en fråga.

18" 8.5 (et40?), med 225/40 däck, kommer det ta i skärmar eller så på en Saab 900ng -97? Kan tillägga osänkt.
Men kanske senare sänkning kommer det fungera då med?

Sen vad tror ni bli bäst på en röd bil, silver eller med svart centum?big_smile

Med 8,5" breda fälgar, så blir det mycket anliggningsyta mot vägbanan. detta kommer formligen att sluka bensin p.g.a det ökade rullmotståndet. Sedan skulle jag rekommendera dig en något lägre profil på däcket. Satsa istället på 225/35-18" (Fyrtioprofilen kan se lite för hög ut.)
Vad det gäller färgen, så hade jag tveklöst valt silver, det svarta centrumet förtar hela fälgen.

Om du absolut är ute efter IMOLA fälgarna, så har du nog störst chans att finna dem hos Gummihuset. hmm
Senast redigerat av E-30 (25 april 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.


Sök