ThorskeN skrev:
ThorskeN skrev:
Tackar, då vet jag vad jag ska leta efter.
Kan lägga till en fråga.
18" 8.5 (et40?), med 225/40 däck, kommer det ta i skärmar eller så på en Saab 900ng -97? Kan tillägga osänkt.
Men kanske senare sänkning kommer det fungera då med?
Sen vad tror ni bli bäst på en röd bil, silver eller med svart centum?

Med 8,5" breda fälgar, så blir det mycket anliggningsyta mot vägbanan. detta kommer formligen att sluka bensin p.g.a det ökade rullmotståndet. Sedan skulle jag rekommendera dig en något lägre profil på däcket. Satsa istället på 225/35-18" (Fyrtioprofilen kan se lite för hög ut.)
Vad det gäller färgen, så hade jag tveklöst valt silver, det svarta centrumet förtar hela fälgen.
Om du absolut är ute efter IMOLA fälgarna, så har du nog störst chans att finna dem hos Gummihuset.

Senast redigerat av E-30 (25 april 2008)
Alla sätt är bra...utom de dåliga.