Är det ok att hålla 90 på motorvägen?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 november 2010 · 14 058 Inlägg

granadadr skrev:
jag gillar inte slökorvar på motorväg,, har kört om många,, då jag kört 80 med släp,, i fint före,,fattar inte varför folk kör så sakta??

Ja, 80 är väl i minsta laget på motorväg!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
13 november 2010 · 7 290 Inlägg

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
jag gillar inte slökorvar på motorväg,, har kört om många,, då jag kört 80 med släp,, i fint före,,fattar inte varför folk kör så sakta??

Ja, 80 är väl i minsta laget på motorväg!! smile

/Benny

obs JAG körde OM i 80 wink meo de körde i ca 65-70 hmm

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 november 2010 · 14 058 Inlägg

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
jag gillar inte slökorvar på motorväg,, har kört om många,, då jag kört 80 med släp,, i fint före,,fattar inte varför folk kör så sakta??

Ja, 80 är väl i minsta laget på motorväg!! smile

/Benny

obs JAG körde OM i 80 wink meo de körde i ca 65-70 hmm

Va? Körde dom i 65-70? Det är ju nästan så dom kan få parkeringsböter!! Hehehe!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
13 november 2010 ·

2ooSX skrev:
Tokhetsar väl inte om nån ligger i höger filen i 80, men så fort det blir enfiligt så ska dom upp i gällande hastighet..

Sen kan man bli irreterad om man har farthållaren igång och kommer ikapp en och kommer bilar bakom en i vänster körfält..

Använd kärlek i trafiken istället så slipper du stressa upp dig för varje person som inte håller avsatt hastighet.

Sitter man och stressar och blir upprörd varje gång någon ligger lite sakta så blir man drabbad av de förr eller senare att man bara blir stressig och kanske får problem med humör och liknande.smile

Om en yrkeschaffis sitter och blir jätteupprörd tex varenda gång någon ligger för sakta så är ju stroke alternativt hjärtinfarkt en säker utgång (om man jobbar många år)

Jag har slutat hetsa och jävlas.  Enbart när folk gör mycket lustiga saker som att ligga i vänsterfil för sakta kan jag bli lite småarg för att de är duktigt riskabelt att köra om på insidan.

TireSlayer Tvivlare
13 november 2010 · 2 266 Inlägg

2ooSX skrev:
Tokhetsar väl inte om nån ligger i höger filen i 80, men så fort det blir enfiligt så ska dom upp i gällande hastighet..

Sen kan man bli irreterad om man har farthållaren igång och kommer ikapp en och kommer bilar bakom en i vänster körfält..

Du får de att låta som man MÅSTE hålla minst angiven hastighet. Så är det inte.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Tega Yrkesförare
13 november 2010 · 1 073 Inlägg

MantaRobin skrev:

2ooSX skrev:
Tokhetsar väl inte om nån ligger i höger filen i 80, men så fort det blir enfiligt så ska dom upp i gällande hastighet..

Sen kan man bli irreterad om man har farthållaren igång och kommer ikapp en och kommer bilar bakom en i vänster körfält..

Du får de att låta som man MÅSTE hålla minst angiven hastighet. Så är det inte.

Jo, det är en oskriven lag!

Muttley
13 november 2010 ·

2ooSX skrev:

tkd_rille skrev:

2ooSX skrev:
Tokhetsar väl inte om nån ligger i höger filen i 80, men så fort det blir enfiligt så ska dom upp i gällande hastighet..

Sen kan man bli irreterad om man har farthållaren igång och kommer ikapp en och kommer bilar bakom en i vänster körfält..

Använd kärlek i trafiken istället så slipper du stressa upp dig för varje person som inte håller avsatt hastighet.

Sitter man och stressar och blir upprörd varje gång någon ligger lite sakta så blir man drabbad av de förr eller senare att man bara blir stressig och kanske får problem med humör och liknande.smile

Om en yrkeschaffis sitter och blir jätteupprörd tex varenda gång någon ligger för sakta så är ju stroke alternativt hjärtinfarkt en säker utgång (om man jobbar många år)

Jag har slutat hetsa och jävlas.  Enbart när folk gör mycket lustiga saker som att ligga i vänsterfil för sakta kan jag bli lite småarg för att de är duktigt riskabelt att köra om på insidan.

Jag skrev ju att jag tokhetsar inte, bara för man tänker "men törs du inte köra fortare eller?" .. så stressar man ju inte ett dugg.. att stressa är väl mer att råblänga åt personen och peka finger kanske, men sånt gör jag inte, klart man kan bli nyfiken vem det är som kör.. men sånt kollar man väl alltid annars också. Men om man kommer bakom med farthållaren på, och en annan bil i högerfilen som är påväg om en själv så måste man ju bromsa ner för att den framför inte vågar köra fortare.. då blir det ju ett djupt suck.

Stress innebär inte att peka finger och se allmänt dum ut hehe.  Utan de är när du blir upprörd för att någon "hindrar" dig.
Jag håller med dig själv, men inget jag bryr mig om och har slutat använda farthållare när de ligger andra bilar överhuvudtaget framför en.

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
13 november 2010 · 2 456 Inlägg

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
jag gillar inte slökorvar på motorväg,, har kört om många,, då jag kört 80 med släp,, i fint före,,fattar inte varför folk kör så sakta??

Ja, 80 är väl i minsta laget på motorväg!! smile

/Benny

Stora kran bilar kör ju ej fortare en 60 å dom har rätt å köra på Motorväg.

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
13 november 2010 · 2 456 Inlägg

Axor skrev:
Tjena!

Satt och funderade i bilen (personbilen) lite igår, min bil drar nått hiskeligt med soppa och jag hade inte bråttom när jag låg på motorvägen, så jag tänkte att jag kan lika gärna ligga i 90 med 1000 varv mindre på mätaren och spara både min soppa o miljön. Har man inte brått så varför plåga miljön mer?

Så e de ok eller är man ivägen bara? själv tyckte jag det kändes kanon o ligga i 90, de e man ju rätt van vid ändå med lastbil! wink OBS! Detta gäller naturligtvis bara dubbelfilig motorväg såklart!

Och nej snigel är inte mitt mellan namn... wink

Som sagt ju äldre å kokare man blir så så inser man att man ej har så brottom i livet .......
Det tar slut innom kort endå ...  wink  ja på vägen till jobbet ligger man i sina 110 å på vägen hem
så ligger man å slö kör i 100.

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 november 2010 · 14 058 Inlägg

lonewolf-holm skrev:

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
jag gillar inte slökorvar på motorväg,, har kört om många,, då jag kört 80 med släp,, i fint före,,fattar inte varför folk kör så sakta??

Ja, 80 är väl i minsta laget på motorväg!! smile

/Benny

Stora kran bilar kör ju ej fortare en 60 å dom har rätt å köra på Motorväg.

Jamen jag tänkte närmare på Holger o Märta som är ute och finåker!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
13 november 2010 · 2 456 Inlägg

Vettemannen skrev:

lonewolf-holm skrev:

Vettemannen skrev:

Ja, 80 är väl i minsta laget på motorväg!! smile

/Benny

Stora kran bilar kör ju ej fortare en 60 å dom har rätt å köra på Motorväg.

Jamen jag tänkte närmare på Holger o Märta som är ute och finåker!!!

/Benny

big_smile jo jo man ska ju hålla en rytmisk frart med om givningen själv klart å ej vara en stopp koss
ute i vänster filen ....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Masquerade Aldrig nöjd
13 november 2010 · 804 Inlägg

Håller någon 90 på motorväg är det bara att köra om, inte mer med det. Irriterar mig betydligt mer på när någon stoppar trafiken genom att köra i 50 på en 70-väg.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 november 2010 · 13 744 Inlägg

q4 skrev:
Jag tycker att vid 90 går gränsen. 90 är okej, men när det börjar gå ner mot 70-80 går det för långsamt. Men å andra sidan så spelar det väl inte så stor roll så länge du INTE ligger i mittenfilen som många andra nötter.

mm ett stort stockholms problem...mängder med gånger jag svurit över alla idioter som ligger i 70 i mitten filen
nu är jag aldrig i stockholm när jag inte jobbar men även med bussen får jag ligga och vänta på att spånen ska flytta sig oftast tröttnar jag och ligger i högerfilen och bränner om..eftersom utrymmet är för litet i vänsterfilen när någon feg fan som inte klarar att köra lagom fart märker att man glider upp brevid med en stor buss så vill dom gärna vingla av bara f-n =/

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Gathor
15 november 2010 · 150 Inlägg

Growe skrev:

q4 skrev:
Jag tycker att vid 90 går gränsen. 90 är okej, men när det börjar gå ner mot 70-80 går det för långsamt. Men å andra sidan så spelar det väl inte så stor roll så länge du INTE ligger i mittenfilen som många andra nötter.

mm ett stort stockholms problem...mängder med gånger jag svurit över alla idioter som ligger i 70 i mitten filen
nu är jag aldrig i stockholm när jag inte jobbar men även med bussen får jag ligga och vänta på att spånen ska flytta sig oftast tröttnar jag och ligger i högerfilen och bränner om..eftersom utrymmet är för litet i vänsterfilen när någon feg fan som inte klarar att köra lagom fart märker att man glider upp brevid med en stor buss så vill dom gärna vingla av bara f-n =/

Har för mig att det räknas som KÖ ifall mitten filen går söligare än normal hastighet och då är det 100% lagligt att köra om på högersidan. tongue Efter Stockholm norr ut när 70 vägen tar slut, så brukar jag ligga 90 i höger filen och köra om alla dessa bilar som ligger i mittenfilen.

Högerfilen = Tom Mittenfilen 80-90km/t Vänster = 90+.. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang