vad finns der för skoj saker man kan göra för att få´lite mer ös i min gammla b18? tycker 75hk är alldeles förlite. turbo? funkar det eller blir det för dåligt om plats, ioch med att jag har förgasare? tack på för hand
vad finns der för skoj saker man kan göra för att få´lite mer ös i min gammla b18? tycker 75hk är alldeles förlite. turbo? funkar det eller blir det för dåligt om plats, ioch med att jag har förgasare? tack på för hand
weber?
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Det är väll klart att det blir lite jobb, men får han tag på en komplett maskin med elsystem/boxar så är inte alls mkt jobb för att få det att funka... Snickra lite motorfästen å sånt tjaffs...
Det är väll klart att det blir lite jobb, men får han tag på en komplett maskin med elsystem/boxar så är inte alls mkt jobb för att få det att funka... Snickra lite motorfästen å sånt tjaffs...
Det kan nog ta ett tag innan den är ute på en väg och rullar.. Men sen var iofs rubriken: Trimma en b18 inte kasta motor och sätta i b230ft Men visst vill man så vill man
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
kan börja att säga att vill inte byta motor det orkar jag inte med för den ska användas varje dag och då har jag inte tid att byta nån motor. kan eventuelt uppgradera till b20 då det är sama saker stortset em tänkte på det att förgasare, insug och grenrör sitter väl på sama sida om jag inte mins helt fel har alldrig tittat så mycket under huven men tittade lite snabbt på andra 140s på gorg. därav tänkte jag att det kunde bli ont om plats att ha en turbo där med. det ska åxå läggas till minnet att jag gör det här för att lära mej har alldrig syslat med trimmning för ochså men nu ska det bli dags så jag börjar enkelt med en b18 ^^ tänkte först prova med en lågtrycks turbo jag vill inte ha någon hej kom och hjälp mej till värsting turbo utan turbon ska vara mer symbolisk om man säger. så jag lär mej hur det fungerar och vad som händer
vaughn & Larsson_Power - jag vet väl att det finns gott om plats jämnfört med andra bilar men finns det nog plats just där jag tänkt ha turbon? med tanke på att all blaha blaha skit som förgasare insug och grenrör sitter på sama sida. och att upgradera till insprut tror jag är utom mina gränser för vad jag klarar av just nu tyvärr ^^
Mogge_83 - motorbyte ska vi inte sysla med här tar för lång tid och jag har inga grejor till nått sådant ^^
Amazon_123GT - har väl tänkt trimma lite allteftersom det komemer och inte allt på en gång så det kan nog bära iväg en del ;)har du nån sida eller vet du om nån butik där jag kan köpa allt detta? vart kan jag lämna in toppen på portning samnt planing om det blir relevant? men som sagt hellst vill jag trycka dit en turbo och då blir det alldeles för hög komprition med en planad topp.
www.kgtrimming.com har en del trimpryttlar men vill du ha turbo så e de bara knalla in på www.savarturbo.se o kika in deras forum.. där finns allt du behöver veta ungefär.. får du reda på vilka delar du behöver och liknade så har du nog snickrat ihop en snikig b18/20 turbo för under 5 k
annars så hål utkik på blocket och liknande kommer fram lite prylar där imellanåt
ja plana o prota fixar närmaste motorverkstad i princip eller mek verkstad.. till portningn e de ju bättre med nån som har erfarenhet för o få de rätt så är det ju inte bara slipa bort så mkt som går
som Amazon_123GT skrev. + du kan kanske hitta nått på http://www.vp-autoparts.com/ har om inget annat mycket orginal delar till äldre volvo men har även trim. men kg har mer.
Är det något som passar på en b18 också? Bra/dåligt pris? Ger en sån mycket effekt? Vet inte vad det sitter för förgasare på nu, men gissar på att det är original.