2728
Sök

Väg status! E4 [+förslag]

320 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Tja!

jag tänkte höra om hur läget är på E4an mellan jkpg-lkpg idag Lördag?
poliskontroller,olyckor osv?

ska nämligen köra snart & behöver tyvärr hålla liite mer än 90 om man säger så.

(iom detta efterlyser jag/förslag på en liknande tråd.
skulle vi inte kunna ha en tråd där alla vi "bilister" kan uppdatera om statusen på alla vägar.
typ "väg-koll"  tipsa om vägskick,kontroller mm. Har sökt på Google men inte hittat någon sajt alls.
har för mig det funnits, iaf en för olyckor då. men vad tycker ni? finns det någon svensk sida som jag inte hittat? )

PS. tolka mig inte fel nu att det har med att köra för fort osv. Det är jättebra att poliserna plockar fyllon ex!  det är INTE  uppmaning  till fortkörningar,osv utan att helt enkelt få allmän statuskol på vägarna. vi är juh några medlemmar här & borde hjälpa varann... blivande mobil-tjänst?  .  (jag skrev "mer än 90" vilket är fullt ok pga det är 110 wink som gäller. här kan ni inte banna/tabort tråd admins tongue  )
Senast redigerat av Errol (26 april 2008)

Maizer
26 april 2008
Om du kör nu istället för att sitta på garaget kanske du kan hålla gränsen? wink

320 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
debil? läs hela inlägget.

ps. jag har om du kan tänka något steg längre EN DEL att göra innan jag kan sticka.
varav garage-surfandet" är otroligt stressat och förhastat. därav kan jag säkert missat liknande tråd... men upplys mig om denna info finns. vägverket skriver juh inte mkt nyttigt.....

wink

671 Inlägg
26 april 2008
vet att det finns/ har funnits nån sms tjänst där man kan få reda på fartkontroller... Man messar in för vilket område man vill ha upplysning på... sen droppar det in mess när nån har varnat.. tror dom tog 5 / sms. Om man själv la in en varning så fick man 5 mess gratis eller nått sånt.
Kommer inte ihåg vad det var för sida...

Second is the first loser

320 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
åååh äntligen. ett givande inlägg av en inovativ person ^

efter lite snabbt (tro mig, gör 4 andra saker)
hittade jag
http://www.poliskontroll.se/

tack

320 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
... ni andra förutom just firetraxx begriper nog varför jag inte ens funderar över att bemöta sådant inlägg.

saxat från http://www.polisen.se/inter/nodeid=3299 … ion=1.html

Lördag 26 april:
Tätortskontroll i Norrköping och Linköping.

DFFL
9 020 Inlägg
26 april 2008
Jo, jag begriper klart och tydligt.
Men att du ens försöker slänga dig med ord som "debil" och "innovativ" med ett n när du inte ens kan skapa en enkel mening korrekt är ju sinnessjukt roligt.

Åtminstone för mig, men jag är väl debil.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

399 Inlägg
26 april 2008
va nyss i norrköping å såg en polisbil på väg upp å 1 bil och mc polis på väg hem men inga kontroller.

VOLVO for life

Skogs Arbetare
413 Inlägg
1 maj 2008
i norrköping mellan avfarterna på e4:an finns det två poliskontrollsinfarter, dom brukar stå där oftast (till 98%) och mellan ikea avfarten i linköping och motala avfarten så står dom på södra sidan. lite tips bara..

Go For It!!

Sök