2569
Sök

koppla bredbandslambda??

Specialmontör
91 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
Har köpt en AEM bredbandslambda, undrar fall det är någon som har erfarenhet av hur man ska koppla den?

ska jag börja med att ta bort den gammla lambdan? och var ska kablarna från den ta vägen då?

sen till den nya fick jag med en kabel som ska gå mellan mätaren och sonden, och en som går från mätaren som det är 4 st kablar i,
*en röd som ska gå till 12V,   
*och en svart som är Jord   
*och sen är den en Vit som det står analog output(connects to any auxiliary unit that accepts a 0-5 volt input) VAD är det och var ska den ta vägen????
*och en som det står serial output (connects to a RS-232 com port for hyper-terminal data logging) var ska den ta vägen???

jag har inte något eftermarknadssprut...

tacksam för svar=)

så ja

Specialmontör
91 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
eller ska man ha kvar orginal lambdan och sätta dit en till så att man bara har bredbandslambdan till att mäta blandning och så med???

så ja

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 april 2008
Denkan_h skrev:
eller ska man ha kvar orginal lambdan och sätta dit en till så att man bara har bredbandslambdan till att mäta blandning och så med???

smidigast är nog att sätta en till och bara använda den till att logga eller visa värden på mätare eftersom du har orginal sprutet kvar.

jag vet inte hur AEM's lambda ser ut eftersom jag kör lc-1 men analog output är utgången för lambdan
den ska till din ecu/logger eller mätare, serial output borde vara till din pc (analog på lc-1)
Senast redigerat av MeloveGolf (26 april 2008)

146 Inlägg
29 april 2008
De ända jag gjort är att sätta den en bit ifrån turbon, strax innan katten. 45cm som de står. Inte tagit bort den vanliga lambdan. Den extra kabeln eller utgången du snackar om har jag ej kopplat in. TROR att de ska vara till att logga värdena via dator etc.

Mvh

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

Sök