5868
Sök

HJÄLP! instrumentbelysningen har blivit svag som tusan på 206an!

1 866 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#1
Vad kan ha hänt?
Instrumentbelysningen har börjat lysa jätte svag medans allt annat lyser lika starkt som vanligt!
Är det bara en lampa som gått kanske? och hur byter jag i så fall den?
Det är hela instrumentpanelen som har tonats ner radikalt!

Bilen det hänt på är en peugeot 206 GTI 02a!


tack på förhand!


1 634 Inlägg
26 april 2008
#2
På min V40 sitter det en lite ratt som jag brukar komma åt på nåt vis, en fader som skiftar ljusstyrkan på instrumentbelystningen. Kika på det wink

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

551 Inlägg
26 april 2008
#3
vi har en peugeot på jobb, där ställer man in ljusstyrkan genom att hålla in knappen helt tills det blir som ljusast o sen när man trycker en gång till så blir det mörkare. du kanske har försökt nollställa tripmätaren o tryckt på fel knapp... dom ser exakt likadana ut o det står inget på dom, testa med de big_smile

You can't B serious, oh K

1 866 Inlägg
26 april 2008
Trådstartare
#4
marven skrev:
vi har en peugeot på jobb, där ställer man in ljusstyrkan genom att hålla in knappen helt tills det blir som ljusast o sen när man trycker en gång till så blir det mörkare. du kanske har försökt nollställa tripmätaren o tryckt på fel knapp... dom ser exakt likadana ut o det står inget på dom, testa med de big_smile

tack ska du ha, det ska jag prova!



Sök