Linjär eller Progressiv BTR på min 200sx?

NightblizZ
27 april 2008 · 284 Inlägg

Vad passar bäst på min 200sx? en linjär eller en progressiv BTR?

Har just nu 3tums hela vägen från turbo med extraktorgrenrör och utan katt , Stor ic , Hybrid boost controller , Wallbro 255L soppapump som väntas på montering.. Sportluftfilter , Steg 2 chip , oljekylare.

Vet dock inte vilken sorts Bränsle trycks regulator jag ska ha.. tacksam för svar smile

940turboplus Rapidoz
27 april 2008 · 688 Inlägg

progressiv

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
NightblizZ
27 april 2008 · 284 Inlägg

Hur funkar dom? Ser att alla linjära har Mätare ditsatta.. behöver man inte justera den progressiva något? ställer den in sig när man kör eller hur funkar den?

Japs-Jens
27 april 2008 · 1 503 Inlägg

Om du vill kräma ur det sista ur dina spridare så ska du köra på en Progressiv BTR.

Jag själv tycker inte att du ska köpa en BTR till modsen du har idag. Lägg istället pengarna på en ny turbo istället. Se till att få dit soppapumpen, original suger tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
NightblizZ
27 april 2008 · 284 Inlägg

men man måste väl ha en BTR när man byter soppapump? annars pumpar den väl 255L/H fullt sprut hela tiden?

Japs-Jens
27 april 2008 · 1 503 Inlägg

Det sitter ju en BTR original smile Den styr ju soppatyrycket i railen..skillnaden på den jag har och original är att min är justerbar och har en mätare ansluten.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Japs-Jens
27 april 2008 · 1 503 Inlägg

255 L/H antar jag är maxkapaciteten..

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
NightblizZ
27 april 2008 · 284 Inlägg

tack för hjälpen iaf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang