"""Stulna fälgar"""

Jezzze
28 april 2008 · 68 Inlägg

Natten till måndag (28-4) så stals mina 17" fälgar av märkat BM Potenza, har även sett att dom heter Black Widow i vissa butiker. (tror däcken hette Linglong lr nåt sånt, 205-40-17)

http://www.specialfalgar.se/f%C3%A4lgar … tenza.aspx

Däck och fälg stals så nu står bilen med skivorna rätt ner i asfalten, i skrivande stund så väntar jag på bilbärgaren för dom ska köra bilen till verkstaden.

Bilen stod på Söndagsvägen i Sundsbruk på en öppen parkering, jag vet vissa känneteckan på fälgarna så jag skulle känna igen dom om jag ser dom.

Om nån har hört nåt eller sett nåt så BER jag er att höra av er till mig på 070-7312627 alt 060-536613 eller maila mig på boden79@hotmail.com

Mvh jesse.....



https://www1.garaget.org/gallery/archive/59408/328969_mmns2e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59408/328970_np8xxy.jpg
Ja vad ska man säga...

Jobbar som frilansande gynekolog...
bape Medlme
28 april 2008 · 47 Inlägg

Fyfan :-/ Ska hålla utkik efter dom här hemma!

Rille0
28 april 2008 · 2 021 Inlägg

sad synd, de e väll bara o hålla utkik på blocket mm

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Sebban89
28 april 2008 · 115 Inlägg

Asså jag blir så jävla sur på idioter som inte kan ge fan i andras saker! Hade du inga låstbultar?
Ska iaf hålla utkik åt dig!

Portal Filkörning?
28 april 2008 · 852 Inlägg

Avskyvärda mäniskor som inte kan skilja på ditt och mitt :@ fy fan!
Ska hålla utkik jag med!

Lalle87
28 april 2008 · 262 Inlägg

Fyfan va trist!!

AdamOpel DraMinBil.nu
28 april 2008 · 1 016 Inlägg

inga låsbultar på?

hände en arbetskollega i förra veckan med.. 2 dagar gammla 18'are med däck.. och precis som din, helförstörd bil.. kul...

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Mortalis VW-nörd?
28 april 2008 · 4 332 Inlägg

Undra varför man drar sig uta helvete för å köpa alu fälgar...

Piraten
28 april 2008 · 166 Inlägg

Undrar hade du låsbultar/muttrar?
Själv kör jag med fler på varje hjul ingen garanti men men.

för jävligt när det händer. Av samma anledning har jag slutat med fet billjud i bilen.

finns sådana på blocket
http://www.blocket.se/vi/16047066.htm?ca=11_s

kan det vara dem?

Senast redigerat av Piraten (28 april 2008)

Rock-Star
28 april 2008 · 2 982 Inlägg

jätteledsen att dina fälgar blev stulna men om du inte hade låsbultar så anser jag att det var givet att de blir stulna. jag ser klåfingriga människor varje dag glo på mina fälgar men men låsbultar är ett måste.
fälgar är ett dyrt smycke till bilen och alltförmånga är för snåla för att köpa i butiken. så ni som köpt era fälgar ärligt (och då snackar jaginte om "godtro").. creds till er.

men självklart utkik har jag men har sett dessa "black widow" fälgar på ett par bilar redan.

Quk
28 april 2008 · 20 Inlägg

är väl bara hålla utkik på blocket, dock är dedt väl inte så stor chans dom kommer upp där, men man vet aldrig, min R-vinge blev stulen förra sommarn, och vips dan efter va de ute en annons på blocket om att en gul R-vinge var tillsalu med vissa "Skönhetsfläckar" efter dom krängt av den, var till salu, 500kr, samt i samma län som jag själv bodde i, va inte dummare än jag ringde upp och bestämde möte för att jag va intresserad och hade med mig 2 kompisar, kände igen vingen omdelbart, kan ju tillägga jag inte betala för den tongue

Senast redigerat av Quk (28 april 2008)

mir
28 april 2008 · 336 Inlägg

Fan vad surt!! Dubbla låssatser och dolt regnr är alltid en början.....

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
n_andersson
28 april 2008 · 689 Inlägg

Fy fan att hitta bilen sådär..
låsbultar e absolut ingen garanti att inte fälgarna blir stulna. bara att slå på låsbulten med ett stort don och en handslägga och sen e de bara att skruva av dom för hand....

Rock-Star
28 april 2008 · 2 982 Inlägg

n_andersson skrev:
Fy fan att hitta bilen sådär..
låsbultar e absolut ingen garanti att inte fälgarna blir stulna. bara att slå på låsbulten med ett stort don och en handslägga och sen e de bara att skruva av dom för hand....

ur försäkringssynpunkt; har du låsbultar så har du gjort allt för att förhindra stöld av dina fälgar. mao. ersättning för nya fälgar betalas ut.

alex_side Neerd
28 april 2008 · 1 596 Inlägg

hjälper väll inte med låsbultar?? de som tar däcken har säkert en låda full med massa olika...


BTW vart köper man låsbultar??? big_smile

Senast redigerat av alex_side (28 april 2008)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Erixzon
28 april 2008 · 51 Inlägg

n_andersson skrev:
Fy fan att hitta bilen sådär..
låsbultar e absolut ingen garanti att inte fälgarna blir stulna. bara att slå på låsbulten med ett stort don och en handslägga och sen e de bara att skruva av dom för hand....

Lr att slå på en 17 hylsa..hmm

Volkswagen Passat 1.8t "Erixzon" (2001)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 april 2008 · 6 170 Inlägg

alex_side skrev:
hjälper väll inte med låsbultar?? de som tar däcken har säkert en låda full med massa olika...


BTW vart köper man låsbultar??? big_smile

Typ överallt utom biltema wink   tongue

Mekonomen, gummihuset.se (200kr/sats, verkar vara billigast online), speedparts.se osv.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
alex_side Neerd
28 april 2008 · 1 596 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

alex_side skrev:
hjälper väll inte med låsbultar?? de som tar däcken har säkert en låda full med massa olika...


BTW vart köper man låsbultar??? big_smile

Typ överallt utom biltema wink   tongue

Mekonomen, gummihuset.se (200kr/sats, verkar vara billigast online), speedparts.se osv.

tackar:) får väll köpa det imorrn dåsmile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 april 2008 · 6 170 Inlägg

alex_side skrev:

TBOC_Razor skrev:

alex_side skrev:
hjälper väll inte med låsbultar?? de som tar däcken har säkert en låda full med massa olika...


BTW vart köper man låsbultar??? big_smile

Typ överallt utom biltema wink   tongue

Mekonomen, gummihuset.se (200kr/sats, verkar vara billigast online), speedparts.se osv.

tackar:) får väll köpa det imorrn dåsmile

Jag ska själv köpa inte mindre än fem (5) uppsättningar låsbultar och stoppa på hjulen tongue


Dels för att endast en sats ger i verkligheten noll skydd mot stöld om tjuven/tjuvarna verkligen vill ha fälgarna och dels för att en kromad bult per hjul och resten vanliga saab-bultar ser smått förjävligt ut när man har lagt så mycket pengar på att få fina alu-fälgar tongue


Jag är alltså delvis paraniod och delvis fåfäng, härlig blandning lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Johankocken
28 april 2008 · 529 Inlägg

Folk e otroliga  göra sej tjuv för ett par fälgar   Klipp er o skaffa jobb o liv ni  idioter som sysslar med detta ofog
svårt o skilja på mitt o ditt.

surt för folk som jobbar varje dag o sliter ihopa  sina pengar för köpa det dem vill ha..
sen kommer nått " Pack " o snor fälgarna..

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang