Toning på backljuset

tillwallin
29 april 2008 · 15 Inlägg

Hur blir det om man tonar backljuset. lyser det fortf vitt igenom?

MilleN
29 april 2008 · 9 108 Inlägg

Ja det ska det väl göra. Sedan behöver man faktiskt inte ha backljus alls så du bör ha ryggen fri på besiktningen ändå wink

Standis
29 april 2008 · 13 Inlägg

Jag vet inte hur det är på besiktning, men polisen blir inte glad ifall du inte har 100% synligt ljus. Men det ska nog lysa igenom tillräckligt om du tonar ändå.

groze
29 april 2008 · 564 Inlägg

Det finns inget krav på backljus. Alltså kan du tona dom om du vill. (Har själv gjort det tidigare utan problem)

lodan
29 april 2008 · 217 Inlägg

groze skrev:
Det finns inget krav på backljus. Alltså kan du tona dom om du vill. (Har själv gjort det tidigare utan problem)

gött! då e det en mindre sak att oroa sig inför domedagen big_smile

tillwallin
29 april 2008 · 15 Inlägg

se där, då ar man lärt sig något nytt idag igen smile

chilibyte
29 april 2008 · 338 Inlägg

Men ligger det inte till som så att om det finns där så ska det fungera/synas på ett tillräckligt sätt?

J_Erixzzon
29 april 2008 · 1 270 Inlägg

På min är det tonat orginal så det är nog inge med det.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
chilibyte
29 april 2008 · 338 Inlägg

Jag har också tonat original, men man får väl inte tona lampor själv?

Standis
29 april 2008 · 13 Inlägg

Enligt polisen ska det vara synligt ifall det finns, men besiktningen kommer du nog igenom.
detsamma gäller ju exampelvis mopeder, du måste inte ha blinkerns men finns det så måste dom funka.

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
29 april 2008 · 463 Inlägg

Hade tonade bakljus på min förra 740 och åkte på en en flygande besiktning och fick göra en ombesiktning för att jag hade tonade bakljus. Ändå lös det igenom allt. Men vad jag har hört måste man i alla fall ha en synlig röd reflex baktill. Detta är nog i fall du skulle behöva stanna till vid sidan om vägen på kvällen. Lycka till!!

Peace

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
MilleN
29 april 2008 · 9 108 Inlägg

NeOx skrev:
Hade tonade bakljus på min förra 740 och åkte på en en flygande besiktning och fick göra en ombesiktning för att jag hade tonade bakljus. Ändå lös det igenom allt. Men vad jag har hört måste man i alla fall ha en synlig röd reflex baktill. Detta är nog i fall du skulle behöva stanna till vid sidan om vägen på kvällen. Lycka till!!

Peace

Backljus handlade det om, inte bakljus.

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
30 april 2008 · 463 Inlägg

MilleN skrev:

NeOx skrev:
Hade tonade bakljus på min förra 740 och åkte på en en flygande besiktning och fick göra en ombesiktning för att jag hade tonade bakljus. Ändå lös det igenom allt. Men vad jag har hört måste man i alla fall ha en synlig röd reflex baktill. Detta är nog i fall du skulle behöva stanna till vid sidan om vägen på kvällen. Lycka till!!

Peace

Backljus handlade det om, inte bakljus.

hehe sorry, men vad är det för mening att bara tina backljuset då? smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
MilleN
30 april 2008 · 9 108 Inlägg

NeOx skrev:
hehe sorry, men vad är det för mening att bara tina backljuset då? smile

Behöver och behöver, man behöver inte tona några lampor eller rutor, man behöver inte köpa kjolpaket, man behöver inte bygga snygga baslådor, man kan lika gärna köra original.

Tänkt på att det kanske blir snyggare att tona på vissa bilar? tongue

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
3 maj 2008 · 463 Inlägg

MilleN skrev:

NeOx skrev:
hehe sorry, men vad är det för mening att bara tina backljuset då? smile

Behöver och behöver, man behöver inte tona några lampor eller rutor, man behöver inte köpa kjolpaket, man behöver inte bygga snygga baslådor, man kan lika gärna köra original.

Tänkt på att det kanske blir snyggare att tona på vissa bilar? tongue

Någon som ätit citron idag eller? Klart att han få göra som han vill, men frågan var ju till honom och inte till dig....  PEACE

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang