4914
Sök

Opel Calibra 8v dog bara så där?!

32 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
Min Calibra har spökat lite,här om dagen så var jag ute å körde, då gick den över på 3 burkar,sen tvär död..min polare drog hem mej,sen funkade den klockrent igen,och nu hände samma fel igen,över på 3 burkar sen dog :S fast nu går den inte igång igen? Den får soppa och allting men äre någe elfel som spökar till spridarna eller? Sprutar man startgas i insuget så går den igång fast på 1-2 burkar...Någon som har varit med om samma fel eller vet vad det är ??

9 108 Inlägg
30 april 2008
Jag hade ett liknande fel på en gammal Omega med samma motor, det enda felet var att två tändkablar låg emot varandra så kolla dom. Hur är tändstiften och så annars?

Med lem
164 Inlägg
30 april 2008
Det kan vara  så att kamremen är kass och har hoppat ?

Det kan även vara så att katalysatorn har gett upp och då hamnar resten av en i första ljuddämparen .. den får då mycket mottryck och då brukar dom gå illa.

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

32 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Jag hade ett liknande fel på en gammal Omega med samma motor, det enda felet var att två tändkablar låg emot varandra så kolla dom. Hur är tändstiften och så annars?

Nu har jag kollat å dom ligger inte emot varandra,å nu drog min polare mej runt byn med bilen å då gick den igång igen :S fast nu misständer den hela tin på höga varv :S

32 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Instabil skrev:
Det kan vara  så att kamremen är kass och har hoppat ?

Det kan även vara så att katalysatorn har gett upp och då hamnar resten av en i första ljuddämparen .. den får då mycket mottryck och då brukar dom gå illa.

Nope kamremen har inte hoppat och jag har bygt nytt 2.5" avgassystem så det är det inte heller :S

Sök