5859
Sök

Lågnivå utgång saknas på min nya stereo vad ska jag göra.

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
#1
Hello boys and girls.
Jag köpte en ny bilstereo för ungefär en vecka sedan och jag satte i den i bilen igår men det finns ingen låg nivå utgång på den :S
Min polare sa att det går att köpa till nån adapter så man får ut en sådan kabel, svårt att förklara.
Någon som vet hur man skall tas sig till, utan att köpa en ny huvudenhet.?






Trådar med liknande rubrik låses i fortsättningen. mvh
Senast redigerat av Goffen (30 april 2008)


Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
30 april 2008
#2
LINGSTROM skrev:
Hello boys and girls.
Jag köpte en ny bilstereo för ungefär en vecka sedan och jag satte i den i bilen igår men det finns ingen låg nivå utgång på den :S
Min polare sa att det går att köpa till nån adapter så man får ut en sådan kabel, svårt att förklara.
Någon som vet hur man skall tas sig till, utan att köpa en ny huvudenhet.?

Snackar vi lågnivåutgång eller en låg nivåutgång?

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
#3
Dave_C70 skrev:
LINGSTROM skrev:
Hello boys and girls.
Jag köpte en ny bilstereo för ungefär en vecka sedan och jag satte i den i bilen igår men det finns ingen låg nivå utgång på den :S
Min polare sa att det går att köpa till nån adapter så man får ut en sådan kabel, svårt att förklara.
Någon som vet hur man skall tas sig till, utan att köpa en ny huvudenhet.?

Snackar vi lågnivåutgång eller en låg nivåutgång?

Vad är det för skillnad? tongue
Jag snackar om utgången som man kopplar in slutsteget på, den finns inte på min nya stereo och undrar därför om man kan köpa till någon adapter med lågnivåutgång på?


Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
30 april 2008
#4
LINGSTROM skrev:
Dave_C70 skrev:
LINGSTROM skrev:
Hello boys and girls.
Jag köpte en ny bilstereo för ungefär en vecka sedan och jag satte i den i bilen igår men det finns ingen låg nivå utgång på den :S
Min polare sa att det går att köpa till nån adapter så man får ut en sådan kabel, svårt att förklara.
Någon som vet hur man skall tas sig till, utan att köpa en ny huvudenhet.?

Snackar vi lågnivåutgång eller en låg nivåutgång?

Vad är det för skillnad? tongue
Jag snackar om utgången som man kopplar in slutsteget på, den finns inte på min nya stereo och undrar därför om man kan köpa till någon adapter med lågnivåutgång på?

Orden kan få helt olika betydelser beroende på vart man sätter mellanslaget. smile Jadu, om det finns nån sån adapter... Skulle vara nån box som delar upp signalerna då, och det tycker man ju att det borde finnas. Dock lär det väl inte bli riktigt detsamma som om stereon hade haft separata utgångar. Är som sagt inte säker här, men är väl nästan säker på att nån form av adapter/boxlösning finns.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

240 Inlägg
30 april 2008
#5
vad är det för stereo överhuvudtaget??
Märke m.m.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 april 2008
#6
Om jag har förstått det hela rätt så finns det ingen lågnivåutgång alls på stereon, right? Isåfall så bör det fungera bra med en vanlig hög-lågnivå omvandlara som du då kopplar in på utgående högtalarkablar från stereon. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
#7
DJTrooper skrev:
vad är det för stereo överhuvudtaget??
Märke m.m.

Det är en Pioneer DEH2000, läste aldrig om det fanns sådan utgång till den för jag antog att det fanns på en så pass ny och dyr stereo.


Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
#8
Snälla finns det ingen som vet hur man kan ta sig till, vill veta nu ganska snabbt smile


Tacksam för snabba svar!


10 287 Inlägg
30 april 2008
#9
Läs inlägg #6.

Läs dessutom forumets regler. Lyfta trådar med meningslösa inlägg är förbjudet.

Göran
Moderator


LINGSTROM skrev:
Snälla finns det ingen som vet hur man kan ta sig till, vill veta nu ganska snabbt smile


Tacksam för snabba svar!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Administratör
2 997 Inlägg
30 april 2008
#10
LINGSTROM skrev:
DJTrooper skrev:
vad är det för stereo överhuvudtaget??
Märke m.m.

Det är en Pioneer DEH2000, läste aldrig om det fanns sådan utgång till den för jag antog att det fanns på en så pass ny och dyr stereo.

Jag vill inte vara taskig men vad jag kan se kostar dom 790kr nya? Förväntade du dig lågnivå för dom pengarna?  Kör högnivå till slutsteget ska du bara köra en bas på den så kvittar det....

En kopp av den svarta såsen...

Arg Snickare
875 Inlägg
30 april 2008
#11
lämna tillbaka o köpt en ny? du har väl kvitto?

Studerande
463 Inlägg
30 april 2008
#12
Lämna tillbaka skiten?
Annars så finns det ju såna här: http://www.hifikit.se/index.php?id=1407

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

202 Inlägg
30 april 2008
#13
LINGSTROM skrev:
DJTrooper skrev:
vad är det för stereo överhuvudtaget??
Märke m.m.

Det är en Pioneer DEH2000, läste aldrig om det fanns sådan utgång till den för jag antog att det fanns på en så pass ny och dyr stereo.

Dyr???   Kostar inte en sådan ca. 900:-

329 Inlägg
1 maj 2008
#14
LINGSTROM skrev:
Snälla finns det ingen som vet hur man kan ta sig till, vill veta nu ganska snabbt smile


Tacksam för snabba svar!

du köper en sådan här http://www.mds.se/archive/productimages/large/2860402.jpg

fin här http://www.mds.se/products/styling_twoc … emId=25128

och vad beträffande dyr cd spelare så är inte 800-900 dyrt du få räkna med 5-6000 och mer så börjar man få me lite roliga sakrt i spelarna. men kan man inte och inte vet skillnad så går det med en adapter. men det är som natt och dag och köpa en bättre cd med lite instälningar och riktig lågnivå med minst 5 volt

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu


Sök