Jag köpte min xenon konverteringssats från e-bay. Fick tag i ett komplett kit med Hella ballaster samt kvalitetslampor tillverkade i Japan. Det följde även med ett komplett kablage set, inkl grövre kablar samt nya säkringshållare, reläer,mm. Tror ej att alla ombyggnads-kit innehåller nytt grövre kablage inkl reläer? Betänk att ballasterna ska ge 33.000 volt, till gasbågen i glödlamporna. så det gäller verkligen att strömförsörjningen är anpassad efter behov. Pilla inte i onödan intill ballasterna. Stor Grillnings-risk föreligger.


Jag har enl andra EJ tummen mitt i handen, men det tog mig ändå en hel förmiddag att installera allt lite skapligt snyggt. Det var nog mest pill med det nya kablaget samt uppborrningen i lamphållarna för den stora gummitutan där kablarna går vidare in till reflektorn.

Senast redigerat av E-30 (1 maj 2008)
Alla sätt är bra...utom de dåliga.