5971
Sök

Xenon look-alike lampor. Hur likt blir det?

2 982 Inlägg
1 maj 2008
#21
klimpan skrev:
gött smile nån som vet om poliserna brukar bry sig om att man ha sånna lampor ? och om man får böter eller om man få besikta om sin bil ?

blivit stoppad i rutinkontroller 6ggr under 2008 och inte en enda gång sa polisen ngt.
men hamnar jag bakom en polis så sänker jag ner halvljusen. då dem bländar avsevärt.


2 600 Inlägg
1 maj 2008
#22
Residence skrev:
klimpan skrev:
gött smile nån som vet om poliserna brukar bry sig om att man ha sånna lampor ? och om man får böter eller om man få besikta om sin bil ?

blivit stoppad i rutinkontroller 6ggr under 2008 och inte en enda gång sa polisen ngt.
men hamnar jag bakom en polis så sänker jag ner halvljusen. då dem bländar avsevärt.

ok vad mennar du sänker ner? ha du en höj och sänkbar motor till reflextorn ?  hur fungerade för en som ha reducerat halvljus ?

gör som jag kör gubba racer=)

1 050 Inlägg
1 maj 2008
#23
Residence skrev:
klimpan skrev:
gött smile nån som vet om poliserna brukar bry sig om att man ha sånna lampor ? och om man får böter eller om man få besikta om sin bil ?

blivit stoppad i rutinkontroller 6ggr under 2008 och inte en enda gång sa polisen ngt.
men hamnar jag bakom en polis så sänker jag ner halvljusen. då dem bländar avsevärt.

Citat Residence: men hamnar jag bakom en polis, så sänker jag ner halvljusen? hur då sänker ned halvljuset? Har du ställbar ljusbild innifrån kupe'n? big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

2 982 Inlägg
1 maj 2008
#24
klimpan skrev:
Residence skrev:
klimpan skrev:
gött smile nån som vet om poliserna brukar bry sig om att man ha sånna lampor ? och om man får böter eller om man få besikta om sin bil ?

blivit stoppad i rutinkontroller 6ggr under 2008 och inte en enda gång sa polisen ngt.
men hamnar jag bakom en polis så sänker jag ner halvljusen. då dem bländar avsevärt.

ok vad mennar du sänker ner? ha du en höj och sänkbar motor till reflextorn ?  hur fungerade för en som ha reducerat halvljus ?

jag har ju inte xenon orginal och istället en manuell höjdjusterare innifrånbilen för halvljus. på äldre bilar vettefan dock på min gamla s40-96a fanns det en liten höjdreglerare innifrånbilen, oftast tillvänster om ratten sitter den. kan sänka manuellt om jag har förmycket last.


2 982 Inlägg
1 maj 2008
#25
E-30 skrev:
Residence skrev:
klimpan skrev:
gött smile nån som vet om poliserna brukar bry sig om att man ha sånna lampor ? och om man får böter eller om man få besikta om sin bil ?

blivit stoppad i rutinkontroller 6ggr under 2008 och inte en enda gång sa polisen ngt.
men hamnar jag bakom en polis så sänker jag ner halvljusen. då dem bländar avsevärt.

Citat Residence: men hamnar jag bakom en polis, så sänker jag ner halvljusen? hur då sänker ned halvljuset? Har du ställbar ljusbild innifrån kupe'n? big_smile

svar nej, jag kan inte ändra ljusbilden däremot kan jag justera höjden innifrån....


1 050 Inlägg
1 maj 2008
#26
Residence skrev:
klimpan skrev:
Residence skrev:

blivit stoppad i rutinkontroller 6ggr under 2008 och inte en enda gång sa polisen ngt.
men hamnar jag bakom en polis så sänker jag ner halvljusen. då dem bländar avsevärt.

ok vad mennar du sänker ner? ha du en höj och sänkbar motor till reflextorn ?  hur fungerade för en som ha reducerat halvljus ?

jag har ju inte xenon orginal och istället en manuell höjdjusterare innifrånbilen för halvljus. på äldre bilar vettefan dock på min gamla s40-96a fanns det en liten höjdreglerare innifrånbilen, oftast tillvänster om ratten sitter den. kan sänka manuellt om jag har förmycket last.

Smidigt..tongue

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

2 600 Inlägg
1 maj 2008
#27
Residence skrev:
klimpan skrev:
Residence skrev:

blivit stoppad i rutinkontroller 6ggr under 2008 och inte en enda gång sa polisen ngt.
men hamnar jag bakom en polis så sänker jag ner halvljusen. då dem bländar avsevärt.

ok vad mennar du sänker ner? ha du en höj och sänkbar motor till reflextorn ?  hur fungerade för en som ha reducerat halvljus ?

jag har ju inte xenon orginal och istället en manuell höjdjusterare innifrånbilen för halvljus. på äldre bilar vettefan dock på min gamla s40-96a fanns det en liten höjdreglerare innifrånbilen, oftast tillvänster om ratten sitter den. kan sänka manuellt om jag har förmycket last.

japp va det jag mennade det ha ju inte jag på min gammle scorpa tongue. men hur blir det om man ha reducerat halvljus n? funkar det att ha xeon då?

gör som jag kör gubba racer=)

2 982 Inlägg
1 maj 2008
#28
klimpan skrev:
Residence skrev:
klimpan skrev:

ok vad mennar du sänker ner? ha du en höj och sänkbar motor till reflextorn ?  hur fungerade för en som ha reducerat halvljus ?

jag har ju inte xenon orginal och istället en manuell höjdjusterare innifrånbilen för halvljus. på äldre bilar vettefan dock på min gamla s40-96a fanns det en liten höjdreglerare innifrånbilen, oftast tillvänster om ratten sitter den. kan sänka manuellt om jag har förmycket last.

japp va det jag mennade det ha ju inte jag på min gammle scorpa tongue. men hur blir det om man ha reducerat halvljus n? funkar det att ha xeon då?

'

klart det går!
annars ringer du till www.billjus.se och hör med honom.
han kan allt om xenonkonvert på alla bilar.


1 050 Inlägg
1 maj 2008
#29
Residence skrev:
klimpan skrev:
Residence skrev:

jag har ju inte xenon orginal och istället en manuell höjdjusterare innifrånbilen för halvljus. på äldre bilar vettefan dock på min gamla s40-96a fanns det en liten höjdreglerare innifrånbilen, oftast tillvänster om ratten sitter den. kan sänka manuellt om jag har förmycket last.

japp va det jag mennade det ha ju inte jag på min gammle scorpa tongue. men hur blir det om man ha reducerat halvljus n? funkar det att ha xeon då?

'

klart det går!
annars ringer du till www.billjus.se och hör med honom.
han kan allt om xenonkonvert på alla bilar.

Ursäkta en kanske dum fråga: Men vad menas med reducerat halvljus? är det parkeringsljus?
Eller kan han sänka ljusintensiteten i halvljuset? i så fall hur då? big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

2 600 Inlägg
1 maj 2008
#30
ok tack smile

gör som jag kör gubba racer=)

2 982 Inlägg
1 maj 2008
#31
E-30 skrev:
Residence skrev:
klimpan skrev:

japp va det jag mennade det ha ju inte jag på min gammle scorpa tongue. men hur blir det om man ha reducerat halvljus n? funkar det att ha xeon då?

'

klart det går!
annars ringer du till www.billjus.se och hör med honom.
han kan allt om xenonkonvert på alla bilar.

Ursäkta en kanske dum fråga: Men vad menas med reducerat halvljus? är det parkeringsljus?
Eller kan han sänka ljusintensiteten i halvljuset? i så fall hur då? big_smile

jag har fått för mig att reducerat halvljus är ngt han hittat på eller kanske han menar att han har samma lampa för hel och halvljus....


1 050 Inlägg
1 maj 2008
#32
Residence skrev:
E-30 skrev:
Residence skrev:

'

klart det går!
annars ringer du till www.billjus.se och hör med honom.
han kan allt om xenonkonvert på alla bilar.

Ursäkta en kanske dum fråga: Men vad menas med reducerat halvljus? är det parkeringsljus?
Eller kan han sänka ljusintensiteten i halvljuset? i så fall hur då? big_smile

jag har fått för mig att reducerat halvljus är ngt han hittat på eller kanske han menar att han har samma lampa för hel och halvljus....

Ok..wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

2 982 Inlägg
1 maj 2008
#33
E-30 skrev:
Residence skrev:
E-30 skrev:

Ursäkta en kanske dum fråga: Men vad menas med reducerat halvljus? är det parkeringsljus?
Eller kan han sänka ljusintensiteten i halvljuset? i så fall hur då? big_smile

jag har fått för mig att reducerat halvljus är ngt han hittat på eller kanske han menar att han har samma lampa för hel och halvljus....

Ok..wink

skulle kanske va bra om kimpan utvecklade termen "reducerat halvljus" så att vi (jag) förstår exakt. smilebig_smile


2 600 Inlägg
1 maj 2008
#34
Residence skrev:
E-30 skrev:
Residence skrev:

'

klart det går!
annars ringer du till www.billjus.se och hör med honom.
han kan allt om xenonkonvert på alla bilar.

Ursäkta en kanske dum fråga: Men vad menas med reducerat halvljus? är det parkeringsljus?
Eller kan han sänka ljusintensiteten i halvljuset? i så fall hur då? big_smile

jag har fått för mig att reducerat halvljus är ngt han hittat på eller kanske han menar att han har samma lampa för hel och halvljus....

inget jag ha hitta på utan det ha me att jag måste vrida på en ljus knapp för att få starkare lyse och för att få igång hellyset. helt enkelt för att få fram mera kräm till lysena smile

gör som jag kör gubba racer=)

1 050 Inlägg
1 maj 2008
#35
klimpan skrev:
Residence skrev:
E-30 skrev:

Ursäkta en kanske dum fråga: Men vad menas med reducerat halvljus? är det parkeringsljus?
Eller kan han sänka ljusintensiteten i halvljuset? i så fall hur då? big_smile

jag har fått för mig att reducerat halvljus är ngt han hittat på eller kanske han menar att han har samma lampa för hel och halvljus....

inget jag ha hitta på utan det ha me att jag måste vrida på en ljus knapp för att få starkare lyse och för att få igång hellyset. helt enkelt för att få fram mera kräm till lysena smile

Det kanske är någon "klåfingrig kompis" som kopplat halvljuset över den ställbara instrumentbelysningen..? big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

2 600 Inlägg
1 maj 2008
#36
nej så är det på nästan alla fordar tongue  pappa ha det me på sin focus (:

gör som jag kör gubba racer=)

1 050 Inlägg
1 maj 2008
#37
klimpan skrev:
nej så är det på nästan alla fordar tongue  pappa ha det me på sin focus (:

Så du menar att halvljuset är steglöst-ställbart från typ: 0-100% ? Tänk ifall någon kör omkring med endast 30% av halvljusets ljusintensitet? detta kan väl knappast vara lagligt? big_smile
Senast redigerat av E-30 (1 maj 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

1 200 Inlägg
1 maj 2008
#38
Halvljus (de yttre) av xenontyp och helljus (inre) i form av ARi Super White 65W halogen kit

http://img503.imageshack.us/img503/8471/dscn4473fixen6.jpg

Jag avråder dock starkt från dessa halogenlampor, då de lyser bra mycket sämre än vanliga. Jag bytte tillbaka efter första natten.
Senast redigerat av Minister (1 maj 2008)

2 600 Inlägg
1 maj 2008
#39
kankse är ställbart 70 till 100 % är ju till för hellyset för att få mera ström fram annars så kan man inte få igång hellyset svårt att förklara men det är orginal  ialla fall. är ett ljusvred man vrider på.  sen kan man ändra flera ljus saker som dimljusen fram och bak och p ljuset alsså slå på dom tongue  säker många bilar som ha det så.

gör som jag kör gubba racer=)

1 050 Inlägg
1 maj 2008
#40
klimpan skrev:
kankse är ställbart 70 till 100 % är ju till för hellyset för att få mera ström fram annars så kan man inte få igång hellyset svårt att förklara men det är orginal  ialla fall. är ett ljusvred man vrider på.  sen kan man ändra flera ljus saker som dimljusen fram och bak och p ljuset alsså slå på dom tongue  säker många bilar som ha det så.

Låter onekligen som om du menar omkopplaren mellan hel & halvljus..wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.


Sök