4418
Sök

hur många promille går ut på 6 timmar? behöver svar fort =)

539 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Tjena smile Nu är det valborgsafton och man vill ha lite skoj med kompisar så klart cool men det värsta är att man jobbar imorgon...

vi säger att jag börjar dricka NU o slutar kl 23.59... kl 6.00 ska jag köra iväg till jobbet... frågan alltså är, hur mycket kan jag dricka (40%) så att jag får ut alla promille (på 6 timmar)?

Trevlig helg till er allihopa big_smile

645 Inlägg
30 april 2008
Jag hade nog tagit det säkra före det osäkra o låtit bilen stå ev. fixad chaffis. 6h låter lite väl lite men det beror väl på hur mkt man dricker också naturligtvis.

Muttley
30 april 2008
sjukskriv dig om du måste dricka, om du ska upp och köra kl 6 ska du skita i att dricka alkohol. du kan nog knappt dricka nått.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
30 april 2008
Alla är olika. Jag personligen skulle ALDRIG ens försöka räkna ut sånt, det är mest idioti.. Brorsan hade försökte med nåt sånt en gång, men det fick han mest fan för.
Man kan ha kul utan alkohol, tro mig.. Har inte druckit nåt betydligt på de senaste fem åren. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

166 Inlägg
30 april 2008
12 centiliter kroppen kan ta hand om 2 cl per timme.
Notera detta är då ingen garanti. Bäst är nog att skita i att kröka när du ska köra bil. tänk om du kör över någon eller orsakar en olycka.

539 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Quantic skrev:
Jag hade nog tagit det säkra före det osäkra o låtit bilen stå ev. fixad chaffis. 6h låter lite väl lite men det beror väl på hur mkt man dricker också naturligtvis.

japp det är det jag frågar, hur mycket kan jag dricka? roll

inte så lätt att fixa chaffis kl 06 som ska köra 6mil big_smile och sjukskriva mig kan jag inte, då står typ hela fabriken stilla smile

jaja, får väl köra på juice ikväll tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
30 april 2008
Det var förståndigt. smile
Juice är inte dumt. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
30 april 2008
levern kan ta hand om 2cl 40% sprit i timmen.... tycker dock 6 timmar inte är nog om man har drukit större mängd

2slow

Bildrulle
499 Inlägg
30 april 2008
Som Piraten skriver, ca 12 cl. Dock beror det även på kroppsstorlek samt matintag. Jag skulle inte dricka. Alternativt ta bussen till jobbet.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

539 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
tack för alla svart, jag visste att garagefolket kan alltid hjälpa o få mig välja det smartaste alternativet... dricka juice ikväll smile

ha en bra kväll allihop smile

Muttley
30 april 2008
Garic skrev:
tack för alla svart, jag visste att garagefolket kan alltid hjälpa o få mig välja det smartaste alternativet... dricka juice ikväll smile

ha en bra kväll allihop smile

de är mycket nyttigare smile sparar du pengar med ju wink
lycka till på jobbet imorron .

Leg. nöt
460 Inlägg
30 april 2008
Typ två bärs går allt å dricka å sen köra sex timmar senare.. men mer än de skulle ja ju inte rekomendera.. Bästa alternativet e ju som du säger dricka juice lr nått annat istället för alkohol..

SAAB

1 062 Inlägg
30 april 2008
ta och sup till i helgen istället:)

red daddy
30 april 2008
740Rob skrev:
Typ två bärs går allt å dricka å sen köra sex timmar senare.. men mer än de skulle ja ju inte rekomendera.. Bästa alternativet e ju som du säger dricka juice lr nått annat istället för alkohol..

Polaren fyllde år (18) för MÅNGA år sen. Direkt när jag kom dit så bjöd han på en Karlsberg Sort guld. + en tårtbit och en kaffe.
Sen satte vi och jag skulle skjutsa in några till ett uteställe. Glömde att jag hade tagit en STARK:|... Attans.
Tro faan att de var blås/kortkontroll in till stan! Shit, men de gick bra. cool
Var väl en halvtimme efter jag druckit ölen...
Räddade tårtan mig? hmm

143 Inlägg
30 april 2008
Supra_Micke skrev:
Som Piraten skriver, ca 12 cl. Dock beror det även på kroppsstorlek samt matintag. Jag skulle inte dricka. Alternativt ta bussen till jobbet.

satan du hann före mej.. smile

Leg. nöt
460 Inlägg
30 april 2008
red daddy skrev:
740Rob skrev:

Polaren fyllde år (18) för MÅNGA år sen. Direkt när jag kom dit så bjöd han på en Karlsberg Sort guld. + en tårtbit och en kaffe.
Sen satte vi och jag skulle skjutsa in några till ett uteställe. Glömde att jag hade tagit en STARK:|... Attans.
Räddade tårtan mig? hmm

aamen de lät ju trevligt... de vet ifan va de va som räddade dej där... men de gjorde den la säkert... tongue

SAAB

8 156 Inlägg
30 april 2008
red daddy skrev:
740Rob skrev:

Räddade tårtan mig? hmm

Ja, tårtan räddade nog dig. Grädde lägger sig som ett skyddande lager i magen och hindrar alkoholen från att tas upp, till viss del iaf. När grädden väl har tagits hand om så kommer smällen...

Iaf. Man kan inte utgå från att levern förbränner en viss mängd alkohol per timme.
Det mesta beror på gener och hur stor mängd blod man har i kroppen.
Personer med asiatiskt påbrå har mycket svårare att förbränna alkohol, dom blir mer onyktra, får värre baksmällor och promillehalten sjunker med en lägre takt. Sen finns det en del människor där spriten tycks svettas bort.

Jag vet inte varför, men många gånger som jag har testat olika alkomätare så har jag hamnat långt under dom som druckit mindre än mig.

Nu ska man väl inte bara ta hänsyn till alkoholhalten utan även hur man mår dagen efter.
Man kan till och med vara en sämre förare om man är bakfull/trött (fastän alkoholen lämnat kroppen) än om man vore lite påverkad.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

blacken
30 april 2008
Oavsett vem man är och vad man glufsar i sig, max två centiliter i timmen kan kroppen förbränna..

553 Inlägg
1 maj 2008
blacken skrev:
Oavsett vem man är och vad man glufsar i sig, max två centiliter i timmen kan kroppen förbränna..

har för mig att det var uträknat på snitt, alltså ca 2 cl i timmen, viktigt att tänka på är att man kan ju inte påskynda förbränningen av alkohol hur mycket man än går eller vad man äter osv, detta tycker jag folk inte verkar veta om.

hur som skulle jag inte dricka om jag vet att jag ska köra bil 6 h senare, hoppas juicen smakade wink

1 353 Inlägg
1 maj 2008
blacken skrev:

Det är sant, men det krävs olika mängder alkohol för att bli full beroende på person, tror det så dom menar.

Tex. en kille 2 meter 140 kg vs liten tjej 1.60 60 kg.

killen kan säkert sätta i sig en starköl och fortfarande ligga under 2 promille, mendans tjejen får 4-5 promille på en starkö.

There's no replacement for displacement

Sök