4893
Sök

Återkommande avgasfel volvo 740

906 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Först säger jag, hoppas ni haft en trevlig valborg:) men men nu till felet, har ett återkommande avgasfel, lambda-lampan lyser lite när den vill, har haft felet fram och tillbaka i ungefär ett år nu, men det sker med månadsintervaller, typ lyser en månad, lyser inte nästa månad osv, bytte lambdan för ett par månader sedan och då la det av i typ 3 månader, men nu är det tillbaka, kan till lägga att jag har öppet sportluftfilter, vilket kanske kan förstöra LMM? Dock klarade jag avgasvärderna på besiktning (den lös inte då) pratar om en Volvo 740 års modell 90 med B230F motorn, om det nu hjälper nått. Några tips? Eller någon som vet vad det är?

=)

906 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Snälla någon svara om ni kan, tänkte jag skulle sälja bilen och vill sälja den utan några som helst problem

=)

Nismo
758 Inlägg
1 maj 2008
Så länge den går igenom bes så är de väl lungt? bara släcka lampan big_smile

906 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Grundstrom skrev:
Så länge den går igenom bes så är de väl lungt? bara släcka lampan big_smile

haha, ja grejen är, ska ombesiktiga för 2 andra fel och tänkte om den lyser under tiden så kanske dem klagar? eller om den inte lyser när tändningen är på? Eller dem bryr sig inte alls om det?

=)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
1 maj 2008
hmm får du några felkoder?
Jag har nämligen ungefär samma fel själv ;(

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

906 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
hmm får du några felkoder?
Jag har nämligen ungefär samma fel själv ;(

Just när felet uppstod första gången så koppla jag in någon liten databox dem hade på Fordonsprogrammet så fick jag att det var fel på lambdasonden, reglering, blablabla, bytte ju den och det funka fint ett tag, men sen sket det sig igen ju=/ inte kollat igen efter detta=/

=)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
1 maj 2008
men du vet väl att du har den här dosan på vänster innerskärm där du kan kolla felkoder?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

906 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
men du vet väl att du har den här dosan på vänster innerskärm där du kan kolla felkoder?

Någon dosa som man inte behöver koppla in nått till? så fall nej, visste jag inte:P

=)

474 Inlägg
2 maj 2008
740Fors skrev:
-Mackan- skrev:

Någon dosa som man inte behöver koppla in nått till? så fall nej, visste jag inte:P

du har en svart liten dosa med en test pinne som du kan få fram felkoder med.

och hur du gör för att få fram koderna samt vad koderna betyder står här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … amp;t=2811

Volvo S60 2.5T AWD

1 311 Inlägg
2 maj 2008
varför skulle lmmén ge upp för att du kör öppet luftfilter? låter som att sonden kan vara kass/kabelbrått, provat en ny?

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

906 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
varför skulle lmmén ge upp för att du kör öppet luftfilter? låter som att sonden kan vara kass/kabelbrått, provat en ny?

Ingen anning men jag har läst att den kan göra det:P, jag bytte ju lambda sonden för några månader sedan, då slutade det ju ett tag men sen kom det igen, har gått igenom med så kablarna mellan är hela och isolerade men inget med de, ska la inte behöva byta lambdan igen? Måste ju vara nått som gör att den går sönder så fall?

=)

Sök