4522
Sök

gjuta betong i en sandlåda för barn?

801 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
hej, var i en affär förut och såg en sandlåda för barn, format som ett halvt äpple och fick genast en idé om att fylla den med betong och sen ha som prydnad i trädgården. nån betongare som kan svara på om formen håller eller inte, personligen tror jag inte att den gör det, det kommer bli en tung klump tongue men det hade vart fräckt big_smile

801 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
ja, jo, jag har tänkt mig typ och lägga den i vatten nästan upp till kanten, tror du att det skulle stämpa bra? sen är frågan bara hur man ska flytta den, för den kommer säkert väga 2 - 300 kg tongue

1 079 Inlägg
1 maj 2008
Roundcube skrev:
ja, jo, jag har tänkt mig typ och lägga den i vatten nästan upp till kanten, tror du att det skulle stämpa bra? sen är frågan bara hur man ska flytta den, för den kommer säkert väga 2 - 300 kg tongue

Ta en truck eller släpa den efter en bil cool

406 Inlägg
1 maj 2008
Varför gjutar du inte bara kanterna, alltså fyll inte hela sandlådan utan gör klumpen "ihålig"

My way or the highway? I take both sideways

3 059 Inlägg
1 maj 2008
Gjut den där du tänker ha den...

DFFL
9 020 Inlägg
1 maj 2008
Silvertejp runt om. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 688 Inlägg
1 maj 2008
Körde betong tidigare..
Hur som hellst, gräv ett hål i marken/lägg jord under formen/sandlådan så trycket blir utdelat på en stor yta, sen fyller du bara på med betong/cement.

Ha i tanke att en (1) kubik cement väger 2.3 ton, och volymen tickar på rätt fort big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

801 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
ja, jag får fundera vidare på detta tongue

Sidledesförare
268 Inlägg
3 maj 2008
Jag var övertygad om att tråden handlade om att jävlas med ungar, gjuta igen deras sandlåda

Man vet aldrig, före man vet

Sök