5872
Sök

Räcker min strömkabel för mitt nya steg

669 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
#1
hallå.
jag ha en fråga, jag har dragit 20mm2 strökabel i hela bilen sen 1 år tillbaka, då drev jag ett rockford fosgate steg.

nu är det så att jag har skaffat ett sinus live sla1500.

kan jag köra på dom kablarna?

eller ska jag plocka ur allt och stoppa dit värre?
jag har värre kablar osv.
men det är så JÄ*** drygt å riva allt.

hur ska jag göra? ///eddie


Evolution
1 627 Inlägg
1 maj 2008
#2
tror nog att de steget gärna tar lite större kablar

Fäll ner pungen och landa

21 761 Inlägg
1 maj 2008
#3
Om det där steget ska lastas ner ordentligt och utnyttjas ganska mycket, då ska det vara en grövre kabel. Har för mig att det brukar följa med en 150A säkring till SLA-1500 och då ska det vara åtminstone 35mm2 kabel för den säkringen.

Steget kan ge ut mycket effekt och drar då mycket ström om det körs hårt.

4 554 Inlägg
2 maj 2008
#4
ska du inte ner i 1 ohm så funkar de rätt okej men rekommenderar verkligen att du lägger i grövre

733 Inlägg
3 maj 2008
#5
sinus live steget du pratar om. man få inte in en tjock kabel i det lilla hållet testa först hur tjock kabel du får in i steget. får du inte in en tjockare kabel än du har är det inte lönt att byta!

M.v.h. Emil

669 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
#6
ok då blir det till att byta..
tack för svar!
tråd kan låsas



Sök