3696
Sök

Hur Poppis är våra Moderatorer :)

4 554 Inlägg
3 maj 2008
ja älskar med alla moderatorer tongue to m millen fast han har konstiga kläder:P

får hålla med millen de finns en hel del personer som ska ha eloge för att de rapporterar så mycke som de gör. det underlättar oerhört för oss att hålla orsning!

2 014 Inlägg
3 maj 2008
Nu till ett så kallat seriöst inlägg:

Först av allt, jag är jävligt medveten om att den här tråden är halvt på skämt och knappt ens halvt på allvar.

Vill som alltid dock påpeka, att moderatorernas jobb grundar sig helt och hållet på er användare, hur man än vrider och vänder på det. Desto mer korrekt ni uppför er, ju mindre behöver vi ingripa. Desto mer ni rapporterar, ju mindre behöver vi leta fel. Osv...

Vissa säger att vi kanske är lite "slappa"? Åtminstone jag anser att ett forum är till just för diskussion, så att kväsa allt som inte har med ämnet att göra ligger inte för mig. Att diskutera och dela med sig av kunskaper, erfarenheter, tips och idéer är just vad det hela handlar om. För stram moderering tar bort själva poängen med det hela.

Visst, det finns alltid en gräns. Jag har dock alltid trott på konceptet med "frihet under ansvar", vilket jag också brukar betona på ett eller annat sätt i de trådar jag modererar.

Väl att märka, det jag skrivit ovan är inte en ursäkt till att jag agerar som jag gör i egenskap av moderator, utan snarare något slags förklaring (och nej, orden har inte samma innebörd som när det gäller kärleksproblem). tongue

En annan sak att hålla i minnet, är att vi moderatorer gör det här frivilligt och utan ersättning. Det är alltså helt och hållet idealistiskt, för att få GOrg att fortsätta vara en bra och ledig samlingsplats för bilintresserade som det alltid varit. Det ligger alltså troligen - åtminstone för min del - en viss egoism i att ha befattningen som moderator.

Det finns gott om andra bilforum där den generella nivån kanske är rent tekniskt högre än här (mindre så kallad fjortisnivå), men å andra sidan brukar desamma äga en viss brist på tolerans vad gäller skillnader i personlighet, kunskap, åsikter, osv.

Jag tror att syftet med GOrg ska vara till för så många som möjligt (därmed inte sagt alla), och jag tror detta speglas ganska bra i hur vi moderatorer agerar.

Jaja, slut med allt seriöst och allvarligt snack, annars lär jag förlora stort i den här tråden... Trots allt, humor brukar vara det bästa sättet att undvika bråk.

OK, dags att ösa på... Om det så är det någon chans ni kommer att ha att dräpa mig (verbalt) utan återverkningar så är det nu. Ös! big_smile

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 014 Inlägg
3 maj 2008
Har för övrigt tyckt att Izual är en bra moderator, han är nog ganska lik mig själv vad gäller allt det här. wink

Allra bäst måste nog ändå Chrizz vara, utan honom hade GOrg inte ens funnits.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

4 571 Inlägg
3 maj 2008
Alecci skrev:
Har för övrigt tyckt att Izual är en bra moderator, han är nog ganska lik mig själv vad gäller allt det här. wink

Allra bäst måste nog ändå Chrizz vara, utan honom hade GOrg inte ens funnits.

Tack så mkt Alecci smile
Det du skrev ovan är riktigt bra skrivet, tänk om jag någon gång hade samma ork att skriva jätteinlägg wink

Vill även tacka ni andra medlemmar som anser att vi håller oss på rätt spår och ger oss den där extra glöden.

Sedan vill jag ge en eloge till alla som flitigt sitter och rapporterar de dom tycker inte hör hemma här det underlättar grymt mkt och det är även skönt att se att folk verkligen bryr sig om forumet och hemsidan lika mkt som jag själv gör.

Sleeper
3 084 Inlägg
3 maj 2008
loudness skrev:
ja älskar med alla moderatorer tongue to m millen fast han har konstiga kläder:P

får hålla med millen de finns en hel del personer som ska ha eloge för att de rapporterar så mycke som de gör. det underlättar oerhört för oss att hålla orsning!

roll hehe jävlar du!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 maj 2008
Sushikocken skrev:
loudness skrev:

roll hehe jävlar du!

lol

Nästan så du borde rapporteras för fräckhet för det där wink  tongue
Senast redigerat av TBOC_Razor (3 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

DFFL
9 020 Inlägg
3 maj 2008
Goffen har en sexig rumpa.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 299 Inlägg
3 maj 2008
TBOC_Razor skrev:
MilleN skrev:
Verkligen inte stränga? Jag tycker inte jag gör något annat än att låsa trådar, av dom 20 senaste jag skrivit i var 14 låsningar wink Sedan är det nog ett par mer trådstarter och inlägg här än på airsoftsverige, så man hinner såklart inte lusläsa alla trådar..

Jag vill för övrigt ge en eloge till dom medlemmar som är snabba med att rapportera om det är något vi missar.

Jag vill ge en spark i arslet på användare som *inte* rapporterar sånt dom ser är fel och sedan gnäller om att modsen inte gör sitt jobb.

tongue

Jag har aldrig rapporterat nåt tongue (Kanske dags o börja wink) Men sen tycker jag iof att moderatorerna gör ett skitbra jobb, just me tanke på att dom faktiskt gör de här på sin fritid smile

Så dom ska ju ha all cred för de dom gör wink

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
HAhaha  kul o se alla moderatorer släppa loss lite HAHA....

var enna det ja var ute efter plus att  få ihop en tråd till er som 2jobbar" med  grejena..

Mvh// Okim // Jocke

FreddeK
3 maj 2008
okej detta är väl lite OT men till er moderatorer har jag en liten fråga: varför vill ni moderera, vad får ni ut av det? Finns ju dom som ständigt är online och det är beundransvärt!

Mvh Fredde

Norrlänning
1 453 Inlägg
4 maj 2008
Hehe fin tråd.. ja tycker dom sköter sitt jobb strålande:) Sen undrar ja hur man blir moderator som ?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 maj 2008
Ellertz skrev:
Hehe fin tråd.. ja tycker dom sköter sitt jobb strålande:) Sen undrar ja hur man blir moderator som ?

Man blir tillfrågad om man vill bli moderator.

Det absolut sämsta någon som vill bli moderator kan göra är att fråga om man får bli det.

Likadant med Operatörer i min DC-hubb, den som tigger om att bli Op blir svartlistad direkt big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Norrlänning
1 453 Inlägg
4 maj 2008
TBOC_Razor skrev:
Ellertz skrev:

Man blir tillfrågad om man vill bli moderator.

Det absolut sämsta någon som vill bli moderator kan göra är att fråga om man får bli det.

Likadant med Operatörer i min DC-hubb, den som tigger om att bli Op blir svartlistad direkt big_smile

hehe okej, vilken tur att ja frågade HUR man blir det då, ist för att fråga om ja fick BLI de wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

4 554 Inlägg
4 maj 2008
FireTraXX skrev:

Goffen skrev:
thihihi..

visste väl att ni hade nått på g med varandra, fan att man aldrig får vara med

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 maj 2008
loudness skrev:

Eeeehh.. Jaha.. ? lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 maj 2008
jag tycker moderaterna gör ett bra jobb plus att dom verkar trevliga..

jag gillar dom!

smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
4 maj 2008
endel är ganska pantade.. ndra är duktiga.. Vissa stänger trådar för minsta lilla...  o andra har överseende.. så nåra stolpskott som överreagerar finns det väll...  den som vill ta åt sej kan ju göra det... annars så gör ni ett bra jobb smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

DFFL
9 020 Inlägg
4 maj 2008
loudness skrev:
FireTraXX skrev:

Goffen skrev:
thihihi..

visste väl att ni hade nått på g med varandra, fan att man aldrig får vara med

Du bara skickar in mig till kalvarna hela tiden ju. sad

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 554 Inlägg
4 maj 2008
HyperSonica skrev:
endel är ganska pantade.. ndra är duktiga.. Vissa stänger trådar för minsta lilla...  o andra har överseende.. så nåra stolpskott som överreagerar finns det väll...  den som vill ta åt sej kan ju göra det... annars så gör ni ett bra jobb smile

men ingen av oss är omöjliga att diskutera med iaf inte jag. givetvis kan man diskutera våra ageranden för man e inte mer än människa och man kan ha missuppfattat osv

Sök