Nu till ett så kallat seriöst inlägg:
Först av allt, jag är jävligt medveten om att den här tråden är halvt på skämt och knappt ens halvt på allvar.
Vill som alltid dock påpeka, att moderatorernas jobb grundar sig helt och hållet på er användare, hur man än vrider och vänder på det. Desto mer korrekt ni uppför er, ju mindre behöver vi ingripa. Desto mer ni rapporterar, ju mindre behöver vi leta fel. Osv...
Vissa säger att vi kanske är lite "slappa"? Åtminstone jag anser att ett forum är till just för diskussion, så att kväsa allt som inte har med ämnet att göra ligger inte för mig. Att diskutera och dela med sig av kunskaper, erfarenheter, tips och idéer är just vad det hela handlar om. För stram moderering tar bort själva poängen med det hela.
Visst, det finns alltid en gräns. Jag har dock alltid trott på konceptet med "frihet under ansvar", vilket jag också brukar betona på ett eller annat sätt i de trådar jag modererar.
Väl att märka, det jag skrivit ovan är inte en
ursäkt till att jag agerar som jag gör i egenskap av moderator, utan snarare något slags
förklaring (och nej, orden har inte samma innebörd som när det gäller kärleksproblem).

En annan sak att hålla i minnet, är att vi moderatorer gör det här frivilligt och utan ersättning. Det är alltså helt och hållet idealistiskt, för att få GOrg att fortsätta vara en bra och ledig samlingsplats för bilintresserade som det alltid varit. Det ligger alltså troligen - åtminstone för min del - en viss egoism i att ha befattningen som moderator.
Det finns gott om andra bilforum där den generella nivån kanske är rent tekniskt högre än här (mindre så kallad fjortisnivå), men å andra sidan brukar desamma äga en viss brist på tolerans vad gäller skillnader i personlighet, kunskap, åsikter, osv.
Jag tror att syftet med GOrg ska vara till för så många som möjligt (därmed inte sagt alla), och jag tror detta speglas ganska bra i hur vi moderatorer agerar.
Jaja, slut med allt seriöst och allvarligt snack, annars lär jag förlora stort i den här tråden... Trots allt, humor brukar vara det bästa sättet att undvika bråk.
OK, dags att ösa på... Om det så är det någon chans ni kommer att ha att dräpa mig (verbalt) utan återverkningar så är det nu. Ös!