Ingen som vill köpa bil nu för tiden..?

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

J-P-R skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Freddeponken skrev:
folk har ledsnat på styling och törstiga bilar...bara sänka priset på den!

skriv att du skickar med 1000 liter bensin så är saken biff=)

Törstig..? 0,8 L/mil är det törstigt..?

Det är ingen Nissan Micra eller Golf 2...  roll

0,8 l/mil med en t5 automat ? är det på tomgång eller ?

Vet inte vad du kört för T5 or men min drar 0,8.

Man måste inte dra på fullgas hela tiden.

I do it my way
sir_daniel www.kudoz.se
5 maj 2008 · 3 802 Inlägg

ska själv snart lägga ut min Galant kombi V6an 18" sommarfälgar -98 nybessad o nyskattad men ska först städa upp den och ge den en service... får se hur det går med den.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

azid skrev:

SweetBabyDoll skrev:

azid skrev:
sålde 855an på mindre än ett dygn.... det här är ju tiden då bilar ska byta ägare men folk betalar ju inte vad som helst för gammla ungdomskörda turbobilar

Nej fy! Den är ju helt sönderkörd för det är ju en ungdomsbil. Jag har alltid haft gasen i botten och kört för allt vad den pallat med. Ofta... lol

Hoppas att ni fattar att jag skojar ? =P


Hur vet du att den är ungdomskörd..? Och vad menar du med det..? Om man får fråga herrn?

ja för att det är kladd på den om inte är orginal... sen att du har den du är ungdom eller iallfall skriver som en......

vissa ungdomar harr inte råd eller lust att lägga en massa stålar på service därför kan den vara mer svårsåld....

sen fattar jag inte vad folk säger att det inte är rätt tid att sälja finns ju ingen bättre tid än nu ....


du behöver inte tjura skiver bara som det ärwink

Skriver som en ungdom? Ja, men för jag gör ju inte massa ............. hela tiden så jag är en ungdom.



Tjura? Nu har du nog missuppfittat hela samlaget. smile

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

He he, som jag nyss skrev så har jag sålt en grej idag.

Ingen har ringt på hela tinden och idag såldes grejer och precis nyss ringde en och frågade om saken var kvar! Jag måste ju bara säga att det är väl bra konstigt??

Ja, lustigt.

I do it my way
Syst3m
5 maj 2008 · 1 079 Inlägg

Det är jävligt segt när man ska sälja bil. farsan har haft ute sin sen 26 mars, *Länk raderad, annonser inte tillåtna på forumet,* och min farbror som har en importfirma har svårt att sälja bilar numer.

kolvas
5 maj 2008 · 4 001 Inlägg

om ni kan sätta priser som är lite realistiska istället så kanske ni blir av med bilarna...

det är ingen som köper en bil för 40000:- om den bara är värd 25000:-

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Syst3m
5 maj 2008 · 1 079 Inlägg

kolvas skrev:
om ni kan sätta priser som är lite realistiska istället så kanske ni blir av med bilarna...

det är ingen som köper en bil för 40000:- om den bara är värd 25000:-

Nej, men saker är det att det inte är överpris på bilarna. Undantag finns dock wink

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
5 maj 2008 · 1 300 Inlägg

kolvas skrev:
om ni kan sätta priser som är lite realistiska istället så kanske ni blir av med bilarna...

det är ingen som köper en bil för 40000:- om den bara är värd 25000:-

Det säger du, men jag kan säga att det hände precis smile

I do it my way
Stefan Varberg Supraman
5 maj 2008 · 2 300 Inlägg

Inte för att vara sån men det hänger på priset.

Vet många som försöker sälja till höga priser medan bilen i sig bara är värd 2/3 av det utsatta priset.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Tengu1969
5 maj 2008 · 1 396 Inlägg

Man ska inte lägga ut för lågt pris!

La ut min 740 för 1500:-,  nybesiktigad med anmärkning på rostig dragkrok och sprucken framlampa! Inte en jävel som ville ha den. Hade jag satt ut den för 4000:- hade det ringt folk hela tiden!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
azid Det som inte dödar gör ont
5 maj 2008 · 2 668 Inlägg

kolvas skrev:
om ni kan sätta priser som är lite realistiska istället så kanske ni blir av med bilarna...

det är ingen som köper en bil för 40000:- om den bara är värd 25000:-

word

2slow
Phaetoon
5 maj 2008 · 8 156 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

kolvas skrev:
om ni kan sätta priser som är lite realistiska istället så kanske ni blir av med bilarna...

det är ingen som köper en bil för 40000:- om den bara är värd 25000:-

Det säger du, men jag kan säga att det hände precis smile

Gratulerar smile
Som sagt, det gäller att ha is i magen och att ha tur.
För det gäller ju att hitta rätt köpare som ser värdet på sakerna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mortalis VW-nörd?
5 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Många skriver ju annonser som e så jävla röriga och innehållslösa med bilder som är så illa tagna att man knappt ser vad saken föreställer...åså e de väl de här med att man värderar sin bil efter hjärtat mer än hjärnan. Men vad vet jag, fick iaf sålt min gamla bil på 1 timme på blocket..

Opelmadness German cars, quality and beyond
6 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Lite OT, men jag fick en gammal rostig Alfa Romeo GTV av en herre för några år sen.
Tänkte ta drivlinan ur den till en annan bil, men jag tröttnade, lade ut en annons UTAN bild på alfaklubbens hemsida.
40 minuter senare hade jag en köpare på väg 30 mil från Avesta med trailer för att hämta bilen.
Satte ut den som reservdelsbil och bud över 2000. Den var rostig bortom reparation.. Hade garanterat kunna fått mer för den då enbart fälgarna som satt på var värda 5000. hmm
Men det fick jag ju reda på sen, men jag tjänade ju 1900 på dealen. Polarn fick en hundring för han hjälpte mig hem med den. Så visst går det att sälja bilar. wink

Grattis till dig, sweetbabydoll att du fick sålt vagnen. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
peegee Forummoderator
6 maj 2008 · 2 924 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

J-P-R skrev:

SweetBabyDoll skrev:
Törstig..? 0,8 L/mil är det törstigt..?

Det är ingen Nissan Micra eller Golf 2...  roll

0,8 l/mil med en t5 automat ? är det på tomgång eller ?

Vet inte vad du kört för T5 or men min drar 0,8.

Man måste inte dra på fullgas hela tiden.

Bara genom att ange att en T5 med automat drar 0,8 l/mil så uppstår du som oärlig.
Möjligen 0,8 l/mil vid försiktig landsvägskörning men då handlar det inte om vad den drar i SNITT, vilket alltid är det som är intressant!
Sen kör man generellt inte försiktigt med en turbo-bil utan mer tvärtom.. så de som köper en sån bil gillar att gasa...så då är det mer överkanten på snittet som är intressant...

Det är en vanlig bil på marknaden och de flesta vet att en sån bil är svår att köra under 1,0 l/mil vid blandad körning (som brukar vara det mest intressanta) ...sen vet många att en sån bil vill ha i snitt 1,2-1,3 l/mil i stadskörning...
Så bränsleförbrukning på en sån här bil är inget man behöver ens skriva med i en annons för det ligger mer till bilens nackdel.

Tänk oxå på att de flesta intressenter av sånna här bilar hänger här på garaget så tar du inte till dig svaren du får, så får du oxå behålla din bil i största sannolikhet.

Ärlighet vara längst.

Senast redigerat av peegee (6 maj 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
dj_padde
6 maj 2008 · 1 813 Inlägg

det har nog blivit så här i värden med alla skatter som ska betalas hela tiden och bensinpriser m.m  att folk inte har dom pengarna kvar längre.. utan att man åker te en bilfirma och tar ut sin bränslesnåla bil och har det på lån ist för att betala allt på en gång..!1  tror det e mkt som ligger i detta tyvärr hade med ute min volvo V70 på blocket i nästan 2 månader utan att ända svar och ändå såg den bra ut och hade fina 17" fälgar och den såldes inte ens för 40 tusen kronor.. inte ett samtal lr mejl.. så tyvärr verkar blocket och andra alt inte löna sig mer:S kollar man hos en bilfirma har dom överflödigt med beg bilar som dom inte har plats till som dom säljer ut skit billigt men knappt folk köper dom där heller lämnar in sin bil och tar en ny!  så tror jag iaf att det ligger till i dagens läge

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
6 maj 2008 · 1 300 Inlägg

Phaetoon skrev:

SweetBabyDoll skrev:

kolvas skrev:
om ni kan sätta priser som är lite realistiska istället så kanske ni blir av med bilarna...

det är ingen som köper en bil för 40000:- om den bara är värd 25000:-

Det säger du, men jag kan säga att det hände precis smile

Gratulerar smile
Som sagt, det gäller att ha is i magen och att ha tur.
För det gäller ju att hitta rätt köpare som ser värdet på sakerna.

Tack tack smile

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
6 maj 2008 · 1 300 Inlägg

peegee skrev:

SweetBabyDoll skrev:

J-P-R skrev:

0,8 l/mil med en t5 automat ? är det på tomgång eller ?

Vet inte vad du kört för T5 or men min drar 0,8.

Man måste inte dra på fullgas hela tiden.

Bara genom att ange att en T5 med automat drar 0,8 l/mil så uppstår du som oärlig.
Möjligen 0,8 l/mil vid försiktig landsvägskörning men då handlar det inte om vad den drar i SNITT, vilket alltid är det som är intressant!
Sen kör man generellt inte försiktigt med en turbo-bil utan mer tvärtom.. så de som köper en sån bil gillar att gasa...så då är det mer överkanten på snittet som är intressant...

Det är en vanlig bil på marknaden och de flesta vet att en sån bil är svår att köra under 1,0 l/mil vid blandad körning (som brukar vara det mest intressanta) ...sen vet många att en sån bil vill ha i snitt 1,2-1,3 l/mil i stadskörning...
Så bränsleförbrukning på en sån här bil är inget man behöver ens skriva med i en annons för det ligger mer till bilens nackdel.

Tänk oxå på att de flesta intressenter av sånna här bilar hänger här på garaget så tar du inte till dig svaren du får, så får du oxå behålla din bil i största sannolikhet.

Ärlighet vara längst.

Snickelisnack är det enda jag har att säga.



Och om du inte fattat det redan, så är den såld. Okej? Do you get it? smile


Hare nice.

I do it my way
FreddeK
6 maj 2008 ·

SweetBabyDoll skrev:

peegee skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Vet inte vad du kört för T5 or men min drar 0,8.

Man måste inte dra på fullgas hela tiden.

Bara genom att ange att en T5 med automat drar 0,8 l/mil så uppstår du som oärlig.
Möjligen 0,8 l/mil vid försiktig landsvägskörning men då handlar det inte om vad den drar i SNITT, vilket alltid är det som är intressant!
Sen kör man generellt inte försiktigt med en turbo-bil utan mer tvärtom.. så de som köper en sån bil gillar att gasa...så då är det mer överkanten på snittet som är intressant...

Det är en vanlig bil på marknaden och de flesta vet att en sån bil är svår att köra under 1,0 l/mil vid blandad körning (som brukar vara det mest intressanta) ...sen vet många att en sån bil vill ha i snitt 1,2-1,3 l/mil i stadskörning...
Så bränsleförbrukning på en sån här bil är inget man behöver ens skriva med i en annons för det ligger mer till bilens nackdel.

Tänk oxå på att de flesta intressenter av sånna här bilar hänger här på garaget så tar du inte till dig svaren du får, så får du oxå behålla din bil i största sannolikhet.

Ärlighet vara längst.

Snickelisnack är det enda jag har att säga.



Och om du inte fattat det redan, så är den såld. Okej? Do you get it? smile


Hare nice.

tror han skiter om bilen är såld eller inte utan just att den nog inte drar 0,8 liter milen....min polo drar 0,65...tror inte 160 hästar till och en liter extra i mototvolym gör 0,15liter...haha

Niklas1987 NO
7 maj 2008 · 2 182 Inlägg

Tycker också det ä lite dött, inte många som hör av sig precis, eller så kommer de med bytesförslag, som ja fick ida,

"Hej vill du byta mot en dator"+en massa fakta som datajäveln som man inte förstår ändå

Eller 3-4 brev med frågan "Är det en a-traktor?"

Har fått skickat 7 nej mail sen ja la ut bilen tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang