2870
Sök

hur sitter en 945 front monterad?

1 675 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej.
Ska montera en 850 front på min 945 -97. Men hur sitter den gamla front spoilern monterad, hur är lättast att ta bort den hel? wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Mr.RoadRage
428 Inlägg
3 maj 2008
#2
Hela stötfångaren? eller bara spoilern på stötfångaren?!

Stötfångaren sitter med sammanlagt 4 st 16mm bultar, ta av locket till bogseringsöglan och det motsvarande på andra sidan, och tittar du upp igenom dom hålen så ser du muttrarna, 2 på varje sida!

Av med dom, sen är det bara till att dra stötfångaren framåt, de sitter istucken i ett par spår på sidan!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

1 675 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
#3
Mangeman skrev:
Hela stötfångaren? eller bara spoilern på stötfångaren?!

Stötfångaren sitter med sammanlagt 4 st 16mm bultar, ta av locket till bogseringsöglan och det motsvarande på andra sidan, och tittar du upp igenom dom hålen så ser du muttrarna, 2 på varje sida!

Av med dom, sen är det bara till att dra stötfångaren framåt, de sitter istucken i ett par spår på sidan!

Bara spoilern. men  får väl ta lös stötfångaren med sen ta lös spoilern när allt är nere va?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Mr.RoadRage
428 Inlägg
3 maj 2008
#4
naj fan, bara spoilern, den lilla biten längst ner, kan du ta av underifrån, sitter med 6 st torx alt 6st stjärnskruvar och sen ett par metall clips på sidorna, de e bara till att lägga sig under bilen, så ser du dom!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

1 675 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
#5
Det är hella den stora spoilern.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!


Sök