5879
Sök

Byte av inbyggd bilstereo i en volvo s60

1 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej alla bilstereokunniga!
Tänkte överraska min käre far med att köpa en ny bilstereo till hans volvo s60.
Just nu sitter det en inbyggd bilstereo som följde med vid bilköpet, så mina frågor är:

Har spanat in en pioneer DEH-4000UB som verkar ha alla nödvändiga funktioner (och lite till), går en sådan att sätta in utan avancerat meck, finns det någon front som passar till den och kommer den att funka med de gamla högtalarna?
Var köper man en ny front och ungefär hur mycket bör man ge för en sådan?
Hur går själva bytet till?

Är det något mer jag glömt tänka på? Vill så gärna att det ska bli en bra present som han uppskattar..  saknar tyvärr alla kunskaper om det. Ni på Garaget är nu mitt sista hopp!

// Molly

10 287 Inlägg
3 maj 2008
#2
Kolla med någon installatör som vet. I moderna bilar kan orginal stereo vara hopkopplad med tex navigator, instrumentpanel och man kan få all möjliga problem om man byter ut den.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

5 852 Inlägg
4 maj 2008
#3
Behövs en panel som ersätter en bit runt där din orginal stereo samt ett övergångs kablage så ska du vara där.

Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök