Förmodligen så har du lastat steget för lågt. Du kör väl förstås med Parallellkopplade basar och så bryggning ovanpå allt detta? 1-2 Ohm eller ännu lägre

Börja med att kolla hur lågt steget tål att lastas i MONO läge: Ohm?
Sedan kollar du vilken Ohm du har på basarnas talspolar 2-4 Ohm?
När du parallellkopplar talspolarna så halveras Ohm talet, likadant vid bryggning.
Sedan är det bara att börja räkna? Det som står på steget är vad som gäller lasten (Ohm)
Kopplar du lägre så "BRINNER" steget till slut.


Senast redigerat av E-30 (4 maj 2008)
Alla sätt är bra...utom de dåliga.