Hej.
Jag funderar allvarligt på att xenonkonvertera hojjen.
Det är en Honda CBR, dvs "insektsögon"
Lånar en googlad bild på hur de ser ut och hur det blir med xenon.
![http://www.afp520.com/pics/motorcycle/hid1.jpg]()
Det ser löjligt ut med halvljus i ena och helljus i andra strålkastaren, med halvljus ser det ut som man åker omkring med trasig lampa

Så som många andra så åker man omkring med helljus men riskerar att blända endel, dock fördel då många inte ser MC utan åker ut framför annars.
Det som blir aktuellt är likadana lampor i båda strålkastarna. dvs hel och halv i båda samtidigt.
Fördel att det blir otroligt ljus, blir symetriskt och snyggt men riskerar att blända rejält då det inte är nivåreglerat samt att ljusbilden varierar otroligt vid liten bromsning eller gaspådrag samt om man har passagerare.
Så vilket är att föredra:?
Möta MC som kör original men med ett helljus eller xenonkonverterat med 2x halvljus?
Det kommer köras nästan uteslutande på dagtid i fint väder och det är väldigt sällan som folk blinkar idag när man kör med helljus. Troligen är det för sakens skull och inte att de blir störd av att bli bländad.
Det man vill uppnå är först och främst säkerheten, mer belysning och belysning som gör att andra ser mig.
Jag har fått för mig att med enbart ett halvljus uppfattas man så mycket sämre och troligen kan förväxlas med moped i 30km/h. Mycket det jag vill komma ifrån.