6609
Sök

Tanklampa lyser ständigt - Saab 9000 -87

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!

Jo det är så att jag har ett probem nu som har varit någon månad men som nu börjar gå mig på nerverna...

Det är så att min tanklampa lyser ständigt. "Tanken är snart tom"-lampan alltså. Själva mätaren visar rätt antal liter i tanken. Tankar jag fullt så visar mätaren fullt, men tanklampan lyser "tomt".

Ett vanligt fel på Saabar?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

263 Inlägg
5 maj 2008
#2
har lampan jordat sig i något kanske?

Bjuuuu han!!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
5 maj 2008
#3
Jo där gick mina tankar oxå..
Skav på en sladd antingen vid amaturen eller bakom panelen som gör att den jordas.
Troligtvis vid amaturen för där ligger sladdarna trångt.
Finns en lucka i bagaget om du tar ut träskivan först.
Mitt tips är att kolla där.
Senast redigerat av BMTech (5 maj 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
#4
Med träskivan, menar du då locket till reservbaljan?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087


Sök