6616
Sök

Bluetooth till stereo på Saab 9-3 Vector -03a

2 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har en saab 9-3 vector 2003a som jag skulle vilja göra något med stereo så att jag via bluetooth kan spela upp musik från min mobil. Är detta möjligt har hört att t ex. BKE har något sådant sätt som kan installeras i bilen. Däremot tog de minst 4000kr för detta och tänkte höra om någon vet vad jag behöver? Bilen är dessutom förbered för att ha inbyggd telefon eller vad det kan tänkas kallas.

Så någon form av Bluetooth-sats vore inte fel.

EDIT: Stereon som är i är orignal och vad jag tror så är det inte den minsta varianten men heller inte den största. Ha exempelvis CD-växlare, större display osv, men inte navigator. Hoppas någon har en aning om vad det kan vara för stereo jag kan ha.

mvh
Erik Johansson
Senast redigerat av Ejo (5 maj 2008)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 maj 2008
Som du beskriver det så har du mellanhuvudenheten, men sen vet jag inte om det är AS2 eller AS3 du har, spelar ingen roll för ditt problem häller men det kan du kolla genom att öppna bakluckan och kolla hur många högtalare du har i hatthyllan (4st=AS3). Ett alternativ till bluetoth är att installera en AUX-kontakt (mycket enkelt), om du inte redan har det. Då kan du även spela upp musik från tex Ipods eller andra MP3 spelare eller om du inte vill göra en installation så kan du köpa en FM-sändare. Vet även att det ska finnas en bluetoth modul till Saabs orginal stereo, kommer bara inte på vart jag har sett den, återkommer om jag kommer på det. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök