6601
Sök

knastra i högtalarna.

2 600 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
hej bytte högtare i båten idag för dom gammla kanstarde och hadde sig tongue och u vissade sig att det gör det me dom nya me kan det vara så att det är fel byggt ? huvudenehetn är kollad och det är inte den. är min pappa ha byggt högtalar upphängingen tro inte ha ha tänkt på hur det ska vara redigt utan bara slängt ihop de. men kan det ha me att högtalarna knastra på högre volym ? eller kan det vara nått annat som är fel.

gör som jag kör gubba racer=)

den enda som e som jag
274 Inlägg
5 maj 2008
om du har en enkel sterio typ 4*45watt å har feting högtalare typ 120W st så knastrar det i dom om du höjer volymen..då måste du stabilisera watt"utgången" med ett slutsteg som ger lite mer wattantal än vad din lilla sterio kan ge ut.
Hajar du?

Din dröm är min verklighet

2 600 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
jojo sånt fatta jag me dessa är mds classic högtalare på 85 watt och en jvc stereio på 4x50 watt. om jag säger så kan dom spela högre men nått stämmer inte.

260 Inlägg
5 maj 2008
så var det i min bil förrut, alla högtalare sprakade, visade sig att det var en av orginal högtalarna i bakdörren som var trasig, kastade ut den sen funkade det bra.

2 600 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
alla kablar och så är bra. en sak tycker jag är lite konstigt är att när man virder på blans kontrollen så sluter det kanstra när man ha en högtalare igång. börja kanstra när man ha båda igång tongue  ha även testa min stereo ifrån min bil men det knastra ändå så stereon är det inget fel på.

Sök