3509
Sök

hur funkar det med dislar och dumpar?

1 813 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
jo jag funderar på att montera en dump på dislen men vet inte om det e så bra för deras motoren lr bra och bra e det ju aldrig men om det e värre än bensinarna..
och måste man ha någon särskild dump? jag har ju en öppen dump hemma men den har suttit på min skoda 1,8T och har hört att man ska ha en diseldump på dislen?

någon som vet mer om detta får gärna höra av sig=)
och måste man montera dumplock på orginal dumpen?

sökte på youtube.com och där såg jag massor utav dislar med dumpar och det lätt ju skönt:;Psmile
så blev man lite sugen och tänkte mest bara höra e det inte allt för mkt besvär så drar jag nog och fixar detta i morgon isf=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

761 Inlägg
5 maj 2008
Men varför dump på en diesel som i nästan samtliga fall saknar gasspjäll??

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

459 Inlägg
5 maj 2008
har för mig att man har dumpen för att skona turbon endel, dvs en återcirkulerande dumpventil som ej pyser.

1 813 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=UG4rn_o6 … re=related  verkar ju funka bra på bilar som jag hittar på youtube som e dislar.. !! hittade golfar å allt oxå... ! tänkte mest bara om det går=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

130 Inlägg
6 maj 2008
det går med att koppla dump till en diesel men du vinner absolut inget på det.  dessutom är det väldigt dyrt att köpa ett sånt kitt, det går att bygga själv också men är svårt att få det att lira ordentligt. Bygg ett 3" system eller dylikt så ylar et lite bättre kan jag lova.

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

Sök