3508
Sök

Inlämning av motor delar vad kostar det ?

1 302 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har funderat lite på att lämna in visa motor delar på blestring och lackering samt kromning.

T,ex så skulle jag vilja kroma grenröret.

Någon här på garaget som har någon susning om vad sådant kan kosta ?

Mycket taksam för svar smile

10 287 Inlägg
6 maj 2008
Allt beror på hur sugna en firma är på att tjäna lite på sidan om och hur mycket tid dom har. Åk runt och kolla.
Kroma grenrör kan dock vara lite besvärligt om det är ett använt grenrör. Har man skit kvar i porer så kan man sabba baden för kromfirman och då skjuter dom dig.
Dessutom så håller kemnickel bättre än krom.

/Göran

fegge_89 skrev:
Hej!

Jag har funderat lite på att lämna in visa motor delar på blestring och lackering samt kromning.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 785 Inlägg
6 maj 2008
fegge_89 skrev:
Hej!

http://www.gulex.se/default.asp?search= … country=se

Ring och kolla med ett företag

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

12 086 Inlägg
6 maj 2008
Kroma går om du blästrar med en mördarbläster först, och de kommer ju inte bli spegelblank så du vet, om du inte vill slipa ner grenröret till slät yta iofs? men de jobbet skulle inte jag göra för några pengar i världen smile

Jag skulle nöjja med att förzinka skiten, mkt billigare och kommer se typ likadant ut.

Sök