saab 900 v6 startar/går inte

gravrost
6 maj 2008 · 10 Inlägg

Hejsan

Jag har en saab 900 v6 som inte går.
Först fick jag problemet när jag var ute och körde, skulle köra om på 50 väg då hackade bilen till men gick sedan som vanligt efter ett par sekunder.
Senare så skulle jag starta på en parkering då gick den igång utan problem men lät som den inte gick på alla cylindrar och var jävligt seg att köra iväg med.

Körde sedan en bit hemåt runt en kilometer kanske, då hackade bilen ganska rejält och gick knappt framåt i uppförsbacke. Väl på parkeringen så gick den i stort sett inte att starta utan la av direkt.
Tvättade bilen förut men det har tidigare aldrig varit några problem så jag tror inte det bero på fukt någonstans eller så i alla fall.

Någon som kan ha nån aning om vad det är? Själv funderar jag på tändstift eller någon med tändningen men har ingen aning..

/Simon

Senast redigerat av gravrost (6 maj 2008)

Thuresson_Racing
7 maj 2008 · 6 Inlägg

tjena du har ett mystiskt fel på din bil antagligen är det fukt som du inte tror att det är eller så har du fått fel på tändkasetten... som stiftena sitter i... annars så kan det vara luftmass mäsaren...

Saab 9000 (1996)
gravrost
7 maj 2008 · 10 Inlägg

Okej..
Snackade lite med en kille som är rätt kunnig han snackade om att det kunde vara soppapumpen som gett upp. Ingen som vet något om hur avancerat det är att byta? Enligt honom skulle det vara ganska lätt ifall den sitter bra till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang