5012
Sök

10" Bas Paket

bihfocus
7 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Någon som har erfarenhet av detta paket och är det bra ljud.
Jag behöver inga svar på vad som är bättre utan om någon kör med dessa..

www.brl.se GAS ALPHAX2100, ALPHA110

Baslåda: 10-tumsbas. Effekttålighet 200W RMS, 400W max. Impedans 4ohm. Känslighet 89dB. Magnet 33oz. Frekvensomfång 34-800Hz. Skyddsgaller. Volym: 19 liter. Material: MDF-board. Svart luddfritt tyg. Mått: 335x325x210x280mm (H x B x Djup uppe x Djup nere).

Slutsteg: Uteffekt: 2x55W RMS 4ohm, 2x100W RMS 2ohm, 1x200W RMS 4ohm bryggkopplat. 2ohm stabil. RCA-in/out. Subsonic filter 20-50Hz/12dB. HP-filter 65-4000Hz (12dB/okt). LP-filter 40-450Hz (12dB/okt). Bass boost 0-18dB (45Hz). Frekvensomfång 10-40000Hz. S/N 100dB. Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 30A. Mått: 246x55x220mm.

16 197 Inlägg
7 maj 2008
helt klart värt pengarna..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sladdare
108 Inlägg
7 maj 2008
har haft en sån bas en gång (förra serien) och jag kan bara säga att den är helt värd pengarna. min syster har ett likadant paket i sin moped bil (OBS 12"aren) och måste säga att den spelar på riktigt bra, slutsteget äre inget fel på heller, fyller sin funktion.

Skulle nog inte ta detta paket om du lyssnar på mycke hiphop eller bas låtar, snarare trance /Techno dance osv.

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

bihfocus
7 maj 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
helt klart värt pengarna..big_smile

Gu va skönt jag har köpt det redan va skönt. Ska på så fort som möjligt vill ha lite tryck i bilen
har familjebil och en grabb på 3 år så jag behöver inte något stort utan detta var lagom tycker jag och inte alls dyrt. Skönt med redan positiva svar..

tak evilaudio

bihfocus
7 maj 2008
Trådstartare
Flotti200Lush skrev:
har haft en sån bas en gång (förra serien) och jag kan bara säga att den är helt värd pengarna. min syster har ett likadant paket i sin moped bil (OBS 12"aren) och måste säga att den spelar på riktigt bra, slutsteget äre inget fel på heller, fyller sin funktion.

Skulle nog inte ta detta paket om du lyssnar på mycke hiphop eller bas låtar, snarare trance /Techno dance osv.

lyssnar inte på hiphop utan Dance/Trance & Billy J beats for my VAN hahah ;-)

bihfocus
7 maj 2008
Trådstartare
En fråga till. Ska man sätta steget ovanpå basen och skruva fast eller ska man sätta fast den på ryggstödet? Vart blir bäst?

Trätekniker
387 Inlägg
7 maj 2008
Om du sätter det i ryggstödet var noga med att inte träffa bältet i mitten om det är 3 punkt där. Alltså rullen som löper i ryggstödet

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

bihfocus
7 maj 2008
Trådstartare
oleg skrev:
Om du sätter det i ryggstödet var noga med att inte träffa bältet i mitten om det är 3 punkt där. Alltså rullen som löper i ryggstödet

Okay ska tänka på det tack

vinnarskalle!
907 Inlägg
8 maj 2008
tar steget skada av att sitta fastskruvad i lådan? kan man ha en gummi-matta emellan kanske?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 maj 2008
Casy skrev:
tar steget skada av att sitta fastskruvad i lådan? kan man ha en gummi-matta emellan kanske?

Jag har aldrig haft ngr problem med det.
Finns dock de som säger att vibrationerna från lådan kan skada steget men jag har aldrig märkt ngt.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 120 Inlägg
8 maj 2008
vi har inte haft nå klagomål tongue hehe

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!

Sladdare
108 Inlägg
8 maj 2008
Casy skrev:

Jag hadde en tvättsvamp imellan steget och lådan, så skruvade jag inte fast steget till 100% Funka skitbra tongue

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

Sök