Hallå..har precis köpt en calibra... men har funnit ett fel, jag har lite problem med att motorn blir lite varm..inte så att den kokar, men nästan.. Iaf...när den blir lite för varm, så stänger jag av den och startar den efter 15 sekunder..då kommer det ett ljud som inte låter bra det låter som ett knackljud, ungefär som kolvbultsknack..men bara om jag startar den när den är över medel tempratur ! låter jag den stå 30-60 sekunder och startar kommer inte knackljudet... mätaren har aldrig gått in i röda fältet... och som sagt, knack ljudet som uppstår, kommer bara när motorn är lite för varm (nästan 100grader) och försvinner direkt motorn har startat motorn går bra anars...
Senast redigerat av TheFinnishFlash (8 maj 2008)
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
calibra / opel är ju ganska kännda för sina knackningar.. men lite mysko att de inte bara är vid kallstart eller dyligt..
Men testa släng i ny olja..
Ja kallstart knackar den inte..men sen vet jag inte om det är knackningsljud jag hör..hmm ungefär som en disel låter den..när den har gått lite varm, när man startar den.. ljudet låter i 1 sekund...precis när den startat aja motorn går bra anars..och oljan är gammal får väll slå i ny olja och köra och se glad ut
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden