3658
Sök

vilken lcd tv ska jag välja?

350 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
tja tanken va att köpa en lcd tv imon hos    www.netonnet.se

funderar mellan 2 modeller , båda är 37 " och full-hd

den första heter Andersson A370FD  finns längst up på sidan

den andra heter LG 37LF66  finns på rad 3

frågan är vilken hade ni valt av dessa 2 och varför ?

mvh kovamies

350 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
någon som har tid o lust att hjälpa ? smile

Calibra-
9 maj 2008
Hej, kolla lite och jämnför genom prisjakt.nu. Jag skulle köra på LG eftersom det är ett större märke och håller hög kvalitet. anderssons är netonnets egna lcd-tv. vet inte vad de håller för kvalitet. har själv en äldre lg-lcd den funkar kanon. har en kompis som kör Sony bravia de är riktigt grymma med. vad ska du använda tv:n till? dator, tv-tittande, tv-spel?
Senast redigerat av Calibra- (9 maj 2008)

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
9 maj 2008
kör själv med en LG men inte LCD uten PLASMA å den e ja assnöjd med

EDIT: har 1 50"are men funderar på att skaffa en projektor snart
Senast redigerat av BBAD (9 maj 2008)

ElectroRaggare
886 Inlägg
9 maj 2008
Jag har en Andersson XQ5 42" , fungerar kanon, bra menyer, bra inställningar bra bild allt är bra, låter ingenting (endel plasmor låter som jetplan..)

Min syster har en 27" LCD andersson och även den är mycket bra.
Ibland (just ibland) kan även "noname" grejer hålla mycket hög kvalitet.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 maj 2008
Jag kör ju Samsung på alla TV/Datorskärmar här hemma så vissa kan väl säga att jag är partisk, men finns ju en anledning till varför ja kör dom också tongue Tycker dom e kanonvärde för pengarna.
Hade gärna kört Sony eller helst Pioneer om prisskillnaden inte varit så stor.

Jag hade iaf inte valt någon utav dessa två modeller utan istället gått på Samsung LE-37M87BD, den ligger på 9 papp hos dustinhome.se
Bra tv, bra pris. Klår lätt en Andersson...

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
9 maj 2008
Tror inte du kommer märka nån större skillnad. Dock har jag aldrig förstått varför man köper fullhd tv under ~50".

Whine whine!

350 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
tanken va att koppla in en ps3 och även kunna koppla in en dator,

451 Inlägg
9 maj 2008
Jag köpte Andersson A370FD  för ca 2 månader sen, funkar kanon och är jäklit bra bild för priset den låg på!! Sen är den snygg med den svarta pianolacken oxå=)

Inga problem att koppla in dator och PS3, finns ju två HDMI utgångar och VGA. Finns ju även en subwooferutgång ifall du vill koppla in en aktiv baslåda=) då blir ljudet kanon om du inte redan har ett surround system de vill säga!
Senast redigerat av T5Black (9 maj 2008)

Lagerhjon
178 Inlägg
9 maj 2008
Såg att Netonnet även hade denna som fyndvara. Kanske kan vara något. Philips 37PFL7662D - Fyndvara
Kollade upp denna på prisjakt å priset ligger en bit över 10.000:- i vanliga fall!

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
9 maj 2008
Elgiganten har en 40" LCD med Full HD, till salu för ett riktigt bra pris.
10.790:- är inga pengar enligt mig för det man får.

Länk:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … EOuuws9Q5E

På Prisjakt så finns det info på Samsungs LE-40M86BD tv. Vad är skillnaden mellan den och den på Elgiganten? Någon som vet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=165340

LE-40M86BD heter den på prisjakt och LE-40M86BDX den på Elgiganten.. dvs bara "X":et som skiljer dessa åt.
Är det något man måste kolla upp? För LE40M86BD har fått grymt bra betyg på prisjakt.

Nåt att kika på smile
Lycka till med ditt val av tv.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

4 571 Inlägg
9 maj 2008
Jojje_ skrev:
Elgiganten har en 40" LCD med Full HD, till salu för ett riktigt bra pris.
10.790:- är inga pengar enligt mig för det man får.

Länk:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … EOuuws9Q5E

På Prisjakt så finns det info på Samsungs LE-40M86BD tv. Vad är skillnaden mellan den och den på Elgiganten? Någon som vet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=165340

LE-40M86BD heter den på prisjakt och LE-40M86BDX den på Elgiganten.. dvs bara "X":et som skiljer dessa åt.
Är det något man måste kolla upp? För LE40M86BD har fått grymt bra betyg på prisjakt.

Nåt att kika på smile
Lycka till med ditt val av tv.

X'et är endast en utfyllning i modelkoden och betyder ingenting.
Olika Återförsäljare utnyttjar detta och skriver ut olika mkt av den kompletta modellkoden för att kunna få unika prisjämförelser på samma modell.

9 108 Inlägg
9 maj 2008
Izual skrev:
Olika Återförsäljare utnyttjar detta och skriver ut olika mkt av den kompletta modellkoden för att kunna få unika prisjämförelser på samma modell.

Det kan även vara för att slippa betala "bästa-priset garanti" som finns på vissa ställen, jag har för mig Elgiganten kör på det?

"Neeej men den TVn är inte en X så du får inte mellanskillnaden för att du hittat billigare" smile

Min tv från Elgiganten heter något med Sharp 42DX1EA, och Aet på slutet verkar bara finnas i vissa butiker och inte betyda något särskilt.

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
9 maj 2008
MilleN skrev:
Izual skrev:

Det kan även vara för att slippa betala "bästa-priset garanti" som finns på vissa ställen, jag har för mig Elgiganten kör på det?

"Neeej men den TVn är inte en X så du får inte mellanskillnaden för att du hittat billigare" smile

Min tv från Elgiganten heter något med Sharp 42DX1EA, och Aet på slutet verkar bara finnas i vissa butiker och inte betyda något särskilt.

Grattis till en av världens mest prisvärda tv-apparater nånsinn! wink

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Sök