3236
Sök

Mindre renovering av min Olds 442 -69

64 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Har bytt tändsystemmet! Men nu ser det ut som om motorn inte får soppa nog sad ska undersökas och förmodligen är det soppapumpen som behövs bytas!! Älskar otänkte utgifter.. NOT!!

Ska upp med bilder snart!!!
Senast redigerat av the_seven (21 maj 2008)

Avstängd
1 714 Inlägg
22 maj 2008
frän bil. motorrummet vart ju riktigt fräscht och snyggt, keep up the good work cool

har du köpt båda uppsättningarna med fälgar nu då eller?
tyckte det lät skumt att köpa på sig fler fälgar för de andra är försenade?

64 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
TheVirus skrev:
frän bil. motorrummet vart ju riktigt fräscht och snyggt, keep up the good work cool

Tack så mycket! Ja motorrummet är jag nöjd med!!

Nej, avbeställde convo pro fälgarna! Jänkarna hade inte ens påbörjat dom, så jävla kass.. Ska försöka komma med en uppdatering nu ihelgen, bytt bensinpump nu också till en elektrisk och då tändsystemmet... Måste ställa in förgasaren vilket jag ej kan göra själv! Så är det nån som är duktig eller känner någon som är så hojta till!!

Mvh

64 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
De blir kanon med de där fälgarna big_smile

Förhoppningsvis wink hehe

Avstängd
1 714 Inlägg
24 maj 2008
the_seven skrev:
TheVirus skrev:

Nej, avbeställde convo pro fälgarna! Jänkarna hade inte ens påbörjat dom, så jävla kass.. Ska försöka komma med en uppdatering nu ihelgen, bytt bensinpump nu också till en elektrisk och då tändsystemmet... Måste ställa in förgasaren vilket jag ej kan göra själv! Så är det nån som är duktig eller känner någon som är så hojta till!!

Mvh

ah okej det låter mer logiskt, fast hade nog ändå hoppats på att du behövde bli av med ett set convo pro,
söker nämligen själv efter sådana i nyskick men inte nypris tongue

kul med jänkarprojekt på garaget, inte allt för sällan man ser sånt.
ska starta en projekttråd på min när jag väl sätter igång.

64 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
TheVirus skrev:
the_seven skrev:
TheVirus skrev:

Mvh

ah okej det låter mer logiskt, fast hade nog ändå hoppats på att du behövde bli av med ett set convo pro,
söker nämligen själv efter sådana i nyskick men inte nypris tongue

kul med jänkarprojekt på garaget, inte allt för sällan man ser sånt.
ska starta en projekttråd på min när jag väl sätter igång.

Heheh, nja sån tur hade du inte tongue hehe!

Ja inte ofta man ser det, just nu står det tyvärr väldigt still, som sagt har ej eget garage så det är svårt att få nått gjort alltid! Någon i malmö regionen som vill dela eller hyra ut garage kanske?

Ser fram emot ditt projekt wink

64 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Har beställt Holley blå nu i veckan och får det förhoppningvis ihelgen då jag ska försöka hinna med och montera det! Kommer upp bilder då!

Mvh

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 maj 2008
Ser jävligt bra ut faktiskt. Älskar muskelbilar, det ska vara vrid och ljud, inte bara pyskokare. big_smile

Blev lite paff, men väntetiden på det man beställer varierar vars man beställer det ifrån. Brukar ta runt 5 dagar till 7 dagar för oss. smile

Nåja, tummarna upp, keep going strong! Kanske syns vid rödljusen någon gång. ^^

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

64 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
Ser jävligt bra ut faktiskt. Älskar muskelbilar, det ska vara vrid och ljud, inte bara pyskokare. big_smile

Blev lite paff, men väntetiden på det man beställer varierar vars man beställer det ifrån. Brukar ta runt 5 dagar till 7 dagar för oss. smile

Mm, american muscle is the shit! hehe tongue... Var beställer ni det ifrån? :o vill veta!

Hehe, klart vi gör wink

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 maj 2008
the_seven skrev:
Siarnaq skrev:

Mm, american muscle is the shit! hehe tongue... Var beställer ni det ifrån? :o vill veta!

Hehe, klart vi gör wink

Heh, vill beställer det genom Hansen racing, dom brukar speeda upp grejerna. Fast vi har ju ett antal kontakter i staterna, så det hjälper väl till lite då. smile

Hehe, kommer att se fram emot det. ^^ Får se om jag har fått ner min kompressor vid det laget. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

64 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Hejsan! Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade, tyvärr har det stått lite still sista tiden av olika anledningar...

En av anledningarna var att bilen efter en liten runda på stan bara dog! Mitt i stan, bland folk.. :o jisses, lite pinsamt var det när ett gäng ynglingar kom fram och frågade om jag behövde hjälp med att putta bort den från vägen!
Jaja, stod där och ringde runt för att få hjälp, och dryga timmen senare kom polaren med lite verktyg och slutsatsen blev att bränslepumpen hade gett upp! Så det var bara att dra hem den till honom och beställa ny pump, blev då en Holley blå som jag och han just nu håller på att montera på bilen...

Ska beställa slangar och anslutningar imorgon och bilen ska rulla på fredag förhoppningsvis!

Tog några bilder från igår.

64 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/53195/363784_4ig3nf.jpg
Motorrummet

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53195/363788_33lan1.jpg
Precis pallat den, ska börja med att korta avgassystemet:)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53195/363791_pcpf8c.jpg
Ska sluta precis efter bakaxeln.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53195/363809_f9p62j.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53195/363812_y3hgq1.jpg
[i]Klart! Ja jag vet att den inte ska hänga där tongue hehe
Senast redigerat av the_seven (2 juni 2008)

64 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Inte många kommentarer man får här! roll

Något jag missat eller?

68 Inlägg
3 juni 2008
får väll offra mig då hehe

ska du göra något åt "hålen" där avgasrören stack ut innan?

64 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Claes_Kent skrev:
får väll offra mig då hehe

ska du göra något åt "hålen" där avgasrören stack ut innan?

Hehe, schysst av dig tongue nja, jag vet inte, kanske tar ner reflexerna eller så struntar jag i det :S
Har tänkt på det mycket, men jag var ändå tvungen att kapa avgaset då dom nya däck tar i!

Mvh

1 997 Inlägg
3 juni 2008
Får man fråga varför tog du bort avgasrörerna? Är det inte snyggare om de syns?

Ser bra ut annars måste jag säga!smile Har du fått fälgarna än förresten?

// Fredrik

64 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
isak90 skrev:

// Fredrik

Om du kollar på böjen på en av bilderna.. Precis vid den böjen, kommer avgasröret vara i vägen för dom nya stooora däcken som snart kommer! hmm

Och fälg/däck kommer förhoppningsvis inom 2 veckor! Jag håller tummarna! smile

256 Inlägg
3 juni 2008
skojj projekt smile

1 997 Inlägg
3 juni 2008
the_seven skrev:
isak90 skrev:

// Fredrik

Om du kollar på böjen på en av bilderna.. Precis vid den böjen, kommer avgasröret vara i vägen för dom nya stooora däcken som snart kommer! hmm

Och fälg/däck kommer förhoppningsvis inom 2 veckor! Jag håller tummarna! smile

Okej, du kan inte dra om de på nått sätt då? Jag hade gärna sett ett par kromade rör i bak;)

Hehe, så de blir så stoooora? De hoppas jag dom gör. smile

Sök