4032
Sök

Går ta bort listerna runt om bilen utan det går åt f*n? (855.a)

583 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
#1
jag vill ta av mina listerna på dörrarna och lägga på ny färg som solen har tagit på dom.
äre bara att dra ?


3 235 Inlägg
9 maj 2008
#2
Vilken bil?

Vissa har klips, vissa lister sitter med dubbelhäftande tejp.

Ta reda på vad det är på dig kärra. Klips drar man bara av, tejp måste värmas för att den ska släppa.


Fotograf
1 319 Inlägg
9 maj 2008
#3
det sitter en torx skruv på insidan på dörren bakom en svart plastbit. som du får skruva lös sen skjuter man bara listen framåt.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

583 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
#4
fredda_king skrev:
det sitter en torx skruv på insidan på dörren bakom en svart plastbit. som du får skruva lös sen skjuter man bara listen framåt.

Jävla snygg bild du hade cool
okej. men fram vid fram däcken är det samma där?
har du något bra tips på färg som sitter kvar?
kört med en färg tidigare på en 850 den färgen va inte kvar många vecker hmm va inge snyggt va färg kvar lite här och där sen bara. sista gången jag köper den. ska på med ny färg på hela bilen senare i år så tänkte börja lite nu med listerna.

får man fråga vad din baslåda kosta med slutsteg? är något man själv vill ha i bilen big_smile


Fotograf
1 319 Inlägg
11 maj 2008
#5
tackar:) fram på är den bara att skjuta framåt sitter inte nån skruv där. ska du lacka listerna rekomenderar jag att du sätter på s/v70 lister dom är bättre att lacka på.

den lådan och steget har jag redan sålt tyvär. lådan gick till rasmus849 sen steget köpte linkan lindgren här på garaget. men lådan byggde jag för ca 4500kr sen steget kostade 5000kr när jag köpte det.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

583 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#6
fredda_king skrev:
tackar:) fram på är den bara att skjuta framåt sitter inte nån skruv där. ska du lacka listerna rekomenderar jag att du sätter på s/v70 lister dom är bättre att lacka på.

den lådan och steget har jag redan sålt tyvär. lådan gick till rasmus849 sen steget köpte linkan lindgren här på garaget. men lådan byggde jag för ca 4500kr sen steget kostade 5000kr när jag köpte det.

Okej. Va ju jävligt synd! neutral skulle inte vara helt fel och haft nu.

Ska kolla efter lite V70 listar. men listen fram och bak äre bara och färga dom?
va dom listerna jag gjorde på tidigare bil det åkte av som vatten.
Något Tips på bra färg till det?. handlar aldrig färg på Biltema mer :p
sen om färgern kostar 100 - 200 kr va skit samma eller 500 kr mer bara den sitter kvar. ser ut som skit när den åker av lite här och där. ska fråga en granne som jobbar på Volvo om han kan fixa på jobbet eller köra med hans Volvo kort på bilia smile


född blåvit
624 Inlägg
12 maj 2008
#7
vill du lacka listerna så är det nog spackla och slipa som gäller först för att få det riktigt bra..
Dels för att få en "riktig" slät yta och inte den skrovliga du har idag. Sen  även för att få en bättre mer bearbetad grund för färg att fästa på. Men oavsett spackling eller inte så behöver du grunda med en mjukgörare för att lacka på plast.

Så tvätt, slipning, mjukgörare, grundfärg för plast, sen lack.


Sök