5373
Sök

honda civic styling projekt( TILL SALU!)

x40
1 209 Inlägg
6 oktober 2008
skit bra projekt du håller på. diggar dej o bilen.. lycka till.. ha det så bra.

Volvo S40 turbo.

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
RBBN skrev:
fy f*n så brutalt! ger dig ett stort lycka till och hoppas du genomför det!

väldigt trevligt projekt annars!

jo jag är grymt sugen på att göra det faktisk man hade nog vatt väldigt ensam om att ha det

tackar:D
Senast redigerat av eddiemeduza17 (6 oktober 2008)

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
mr_Hasse skrev:
skit bra projekt du håller på. diggar dej o bilen.. lycka till.. ha det så bra.

tackar tackar:Dbig_smile

terazzi
6 oktober 2008
hahaha du e sjuk big_smile positivt då wink
hur hade du tänkt göra med bes sen då?
regga som amatörbyggt? smile

Avstängd
914 Inlägg
6 oktober 2008
Lycka till, kör hårt!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
hahaha du e sjuk big_smile positivt då wink
hur hade du tänkt göra med bes sen då?
regga som amatörbyggt? smile

hehe vem kan vara frisk i en sjuk värld:Plol

ja det får bli att rega den som det i sådant fall

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Saab900Racing skrev:
Lycka till, kör hårt!

tackar!

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
någon här som har koll på hur lång/bredd en motor i en bmw 320  eller 525 dom nyare modelerna från 91 eller något sådant  är och hur bredd bakaxlen är...tacksam för svar

345 Inlägg
6 oktober 2008
Har på känn att bakaxeln kan vara bredare än civicnes, speciellt 5 seriens...

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Acke88 skrev:
Har på känn att bakaxeln kan vara bredare än civicnes, speciellt 5 seriens...

vet du någon bakaxel som har nästan lika bredd som civicen då behöver ju inte va bmws bakaxel bara ör man tar lådan och motorn från en man får bygga om kardanen lite men det är inte så mycket jobb med det

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 oktober 2008
Å här satt jag och gämra mig för att motorbyte skulle vara bökigt nog att göra big_smile Om du nu ska sätta dig bakhjulsdrift så satsa på 4hjulsdrift i stället tongue

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Hjultomte
1 500 Inlägg
6 oktober 2008
eddiemeduza17 skrev:
är det ingen som vet om det finns någon honda som är ombyggd till bakhjulsdriven??? hade vat kul att byggt någon som inte finns redan eller??

http://www.youtube.com/watch?v=RmP3au8UoXc Där har du något. dock modellen nyare än din men BRUTAL!!!!

Tycker du ska satsa på RWD wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Sherlia skrev:
Å här satt jag och gämra mig för att motorbyte skulle vara bökigt nog att göra big_smile Om du nu ska sätta dig bakhjulsdrift så satsa på 4hjulsdrift i stället tongue

ja nu ska vi inte ta i för mycket det är kanske lite mer jobb med det och sen personligen tycker jag inte om 4hjulsdrivet

602 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
TooS skrev:
eddiemeduza17 skrev:
är det ingen som vet om det finns någon honda som är ombyggd till bakhjulsdriven??? hade vat kul att byggt någon som inte finns redan eller??

http://www.youtube.com/watch?v=RmP3au8UoXc Där har du något. dock modellen nyare än din men BRUTAL!!!!

Tycker du ska satsa på RWD wink

jo efter att ha set det klippet så blev man extremt sugen på att göra det ska fundera och mäta lite på vad jag får plats med så får vi se men kan säga ett det kommer inte bli aktuelt nu i sådant fall ska bli klar med utsidan och inredningen först sen kör jag nog orginal en sesong och sen får jag se om jag säljer den eller bygger rmd

I <3 my Honda
483 Inlägg
6 oktober 2008
det är En civic med corvette motor i
Byggtråd här: http://www.honda-tech.com/zerothread?id … amp;page=1

94 Inlägg
7 oktober 2008
Nej Nej så lessen man blir, BMW o Corvette grejjer i Honda de e ju värre än o blanda öl med vatten! sad

Om du ändå tänker bygga nått från grunden (för de blir de ju) så sätt ditt än motor o drivlina från S2000, finns en faktiskt på Cardomain som gjort de på en civic HB wink

nåja ja kan väl ändå förstå att man väljer bmw iställe för S2000 då de e väldans mycke billigare tongue

Sen så tror jag du förlorar allt som heter väghållning och stadga. Iaf han med S2000 motorn, nämnde att allt de var som bort blåst, det ända han kunde göra var donuts som man oxå såg med "civetten".

Men ifall du tvivlade på o göra en Bolt-on swap så ska du verkligen tänka efter före du testar med RWD bygge för där är INGET bolt-on, allt blir egna lösningar. Man kan ju oxå anta att man inte klarar av o bygga lika bra som ett gäng japanska ingengörer gjort för några år sen med lite mera verktyg roll

AKR-Performance kan du nog mejla lr ringa o fråga hur mycke motorerna gått om du seriöst spekulerar på en motor.
Senast redigerat av HildingS (7 oktober 2008)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

602 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
Nej Nej så lessen man blir, BMW o Corvette grejjer i Honda de e ju värre än o blanda öl med vatten! sad

Om du ändå tänker bygga nått från grunden (för de blir de ju) så sätt ditt än motor o drivlina från S2000, finns en faktiskt på Cardomain som gjort de på en civic HB wink

nåja ja kan väl ändå förstå att man väljer bmw iställe för S2000 då de e väldans mycke billigare tongue

Sen så tror jag du förlorar allt som heter väghållning och stadga. Iaf han med S2000 motorn, nämnde att allt de var som bort blåst, det ända han kunde göra var donuts som man oxå såg med "civetten".

Men ifall du tvivlade på o göra en Bolt-on swap så ska du verkligen tänka efter före du testar med RWD bygge för där är INGET bolt-on, allt blir egna lösningar. Man kan ju oxå anta att man inte klarar av o bygga lika bra som ett gäng japanska ingengörer gjort för några år sen med lite mera verktyg roll

AKR-Performance kan du nog mejla lr ringa o fråga hur mycke motorerna gått om du seriöst spekulerar på en motor.

jo vist är det lite jobb med det......hans motoror är grymt dyra ju det är 30-40000kr för en motor som man inte vet något ting om fören man har den i sverige så ska jag göra en bolt on så köper jag alla delarna från en svensk skrot så man kan se hur skicket är på delarna innan man köper det

94 Inlägg
8 oktober 2008
eddiemeduza17 skrev:
jo vist är det lite jobb med det......hans motoror är grymt dyra ju det är 30-40000kr för en motor som man inte vet något ting om fören man har den i sverige så ska jag göra en bolt on så köper jag alla delarna från en svensk skrot så man kan se hur skicket är på delarna innan man köper det

Tycker dom inte är så farligt dyra, en vanlig VTi motor får du ju för 1750e (ca 17500 kr) av AKR.
Men de e ju sant man vet inte vad man får förren den är framme.. Verkar iaf vara en pålitlig snubbe, ingen vad ja vet har klagat på HPC (Honda Performance Club), o de e flera som har grejjer där ifrån smile

De motorerna han säljer för 30-40000kr är väldigt svåra o hitta här på nordiska skrotar wink

Men de finns säkert motor-importerar i Sverige som tar hem JDM maskiner, som man kan få inspektera på förhand cool
Senast redigerat av HildingS (8 oktober 2008)

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

602 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
HildingS skrev:
eddiemeduza17 skrev:

Tycker dom inte är så farligt dyra, en vanlig VTi motor får du ju för 1750e (ca 17500 kr) av AKR.
Men de e ju sant man vet inte vad man får förren den är framme.. Verkar iaf vara en pålitlig snubbe, ingen vad ja vet har klagat på HPC (Honda Performance Club), o de e flera som har grejjer där ifrån smile

De motorerna han säljer för 30-40000kr är väldigt svåra o hitta här på nordiska skrotar wink

Men de finns säkert motor-importerar i Sverige som tar hem JDM maskiner, som man kan få inspektera på förhand cool

vist det är inte extremt dyrt men man får räkn med att frakten ligger på 750e så det blir billigare att köpa en vti motor i sverige på en skrot för ca 7-10000kr och sen boxar och det är inte så dyrt och då kan man se skicket på motorn innan man köper den

I <3 my Honda
483 Inlägg
9 oktober 2008
problem att finns inga vti motor på skroter här i sverige

Sök