4415
Sök

Sälja bil utan reservnyckeln?

3 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Hej!

En väldigt novis fråga. Är det möjligt att sälja sin bil när man lyckas slarva bort reservnyckeln? Har kvar original nyckeln.

Tacksam för svar.

Muttley
11 maj 2008
japps inga problem, sålde förra bilen utan reserv nyckeln, dock var de inte jag som sålde bilen smile

213 Inlägg
11 maj 2008
jag köpte en bil utan reserv nyckeln smile de är ju bara göra en till hos lås smeden

Med.lem
3 759 Inlägg
11 maj 2008
Det har jag alldrig tänkt på.. Har nog alldrig sålt en bil med reservnykeln. hehe

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
11 maj 2008
inga problem alls. ingen av mina bilar som jag ägt har haft rerservnyckel

DFFL
9 020 Inlägg
11 maj 2008
Jag hade inte köpt en bil där en nyckel saknas.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
11 maj 2008
FireTraXX skrev:

beror väl kanske helt på vem säljaren är. är de någon som man tror inte har rent mjöl i påsen så kanske man skulle fundera på o pruta en slant för att sedan byta kolvarna och nya nycklar

Muttley
11 maj 2008
FireTraXX skrev:

nej hade de varit en nyare bila från typ 98, 00 och nyare så är de ju tvunget att få med extra nyckel.
men en bil från början av 90 talet där bilen kostar runt 20 kvittar de igentligen, smile men hade jag varit spekulant hade jag bett att få ny nyckel.

DFFL
9 020 Inlägg
11 maj 2008
Nu har ju visserligen jag en "ny" bil, men inte ens om det hade varit en gammal skithög så hade jag köpt den utan att få med alla nycklar.
Undantaget är om den bara ska användas för att köras sönder.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Bilen jag ska sälja är en opel vectra gt årsmodell 93. Bilen har haft två ägare dvs. farsan sedan jag. Så hoppas det går bra att sälja utan reservnyckeln. Den har gått långt och jag har sparat alla kvitton på utförliga verkstadsbesök så jag kan visa att jag har rent mjöl i påsen.

Kan kanske vara värt att skriva att reservnyckeln saknas i annonsen eller? Jag är helt rudis på sådant här så kom gärna med tips.

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
11 maj 2008
jag skulle inte ha skrivit ute det om jag ska va ärlig. vissa petitesser brukar man ta på plats. och när det gäller en 93a så tror jag inte köparen lägger någon jättevikt på en förlorad nyckel.

värre hade de varit som min gamla golf3a. nyceln passade i tändningen, passade inte i passagerardörr eller baklucka och kolv fattades i förardörr.

3 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Hoppla! Ja i det här fallet fungerar nyckeln till dörrarn och tändning och bagageluckan så inga problem där!

Men jag håller nog med dig. Skriver man för "petigt" i annonsen blir det ingen som hör av sig misstänker jag.

812 Inlägg
11 maj 2008
Jag har köpt 2 bilar med bara en nyckel.

Första bilen hade start spärr så jag bara köpte en nyckel till och sedan kodade jag om båda nycklarna
Sen hittade iförsig ägaren nycklen ett år senare och skickade den till mig smile

Andra bilen så hade ägaren innan haft den i 9 år och hade redan köpt en helt ny bil, så jag tror inte han orkar bry sig om den "gamla" bilen
Senast redigerat av golf4gti (11 maj 2008)

Sök