4320
Sök

vad tänka på när jag köper mazda 323f

454 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Hej , ska köpa mig en gammel mazda 323f i 10-15.000 kr klassen ...vad ska man kolla extra på en sån ? är det en bra bil ?

454 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Är det nån regel här inne att ingen svarar i nån av mina trådar sad

Mollllgan
11 maj 2008
ryttersson skrev:
Är det nån regel här inne att ingen svarar i nån av mina trådar sad

Kan inget om bilar.. Gör som jag låtsas att du är grymm på bilar gå runt o banka på plåtar osv kryp under bilen.. Inte vet jag wink

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
11 maj 2008
mazda är i allmänhet bra bilar..
men sen finns det givetvis måndagsexemplar..
har haft åtta stycken mazdor,däribland en F..har inte haft några problem med mina

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
11 maj 2008
Rost - Trösklar, stötdämparinfästningar, skärmanter, ja tamefan överallt rostar dem där japankexen så kolla noga efter det.

Eftersom modellen är lite sportigare är det regel ungdomar som ägt dem, ta en titt under huven och kolla remmarna, fråga när kamremmen är bytt. Kolla oljor och diverse.
Provkör och lyssna efter missljud, slitna drivknutar är inte ovanligt, hörs om du svänger skarpt åt något håll. Kolla bromsarna. Vrid och tryck på alla reglage och knappar, säkerställ att all eloktronik fungerar.

Gå på magkänsla, det finns alltid fler bilar så stressa inte.

454 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
J-P-R skrev:
Rost - Trösklar, stötdämparinfästningar, skärmanter, ja tamefan överallt rostar dem där japankexen så kolla noga efter det.

Eftersom modellen är lite sportigare är det regel ungdomar som ägt dem, ta en titt under huven och kolla remmarna, fråga när kamremmen är bytt. Kolla oljor och diverse.
Provkör och lyssna efter missljud, slitna drivknutar är inte ovanligt, hörs om du svänger skarpt åt något håll. Kolla bromsarna. Vrid och tryck på alla reglage och knappar, säkerställ att all eloktronik fungerar.

Gå på magkänsla, det finns alltid fler bilar så stressa inte.

Tack smile då har jag en liten checklista

Sök