3996
Sök

Spacerplatta

303 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#1
Funderar på att sätta dit Spacers ca: 25mm på min golf III. Men min fråga är börjar bilen gå skit efter vägen och blir de mycket brytning på hjullagren? hmm

Mvh Jörgen


Gorgilus addictus
4 782 Inlägg
12 maj 2008
#2
Ja hjullagren kommer ta MYCKET stryk.

Allt för den där jävla hatten!

303 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#3
var rädd för de... hur ofta måste man byta dom då smile


Driifter;)
1 630 Inlägg
12 maj 2008
#4
mkt o mkt har kört me 30mm i 2 år på en bil i 1 år på mina gammla amazoner utan att de bäckar ihop men de klart slitaget ökar.. och biler spårar säkert lite mer om du inte gör en ordentlgit hjulinställtning efteråt.. kan behövas lite extra toe in efter de

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

303 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#5
jodå ska göra en hjulinställning ska byta hela framvagnen + lite i bakvagnen och hjullager fram å bak smile


12 086 Inlägg
12 maj 2008
#6
Allt är relativt, måste du byta lager om 5 lr 10 år så är de väl inte hela världen.
Finns ju massa faktorer som spelar in, så jag skulle inte ta med lagerförslitningen iaf.

303 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#7
ja om de rör sig om 5-10år mellan byterna så då bryr man sig ju inte om de smile är de nå annat än lagren man ska tänka på?


9 108 Inlägg
12 maj 2008
#8
Det finns mängder med trådar om detta, en som är aktiv nu bl.a. och eftersom den är i rätt kategori så låser jag här.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=85850



Sök