har lite frågor om besiktning för bilar??

christianos
12 maj 2008 · 73 Inlägg

om man nu besiktar en bil och man får en faktura för besiktningen, och sedan säljer bilen innan man betalat fakturan, går fakturan över till den nya ägaren lr ska man betala den själv även om den är såld??

Dextre
12 maj 2008 · 152 Inlägg

Den som besiktigade bilen är ju den som har skulder för tiden då bilen var i dennes ägo. På inbetalningskortet står väl oftast säljarens namn.

Jag skulle tro att en liknande grej är något man inte kan kräva att köparen skall betala om man inte informerat tydligt om den saken vid säljtillfället. En vanlig passus i lagtext rörande köp är något i stil med "köpet går att häva om säljaren inte givit detaljer som kan vara av betydelse för köpet". Man får tolka det som att köparen har rätt att bli rejält missnöjd med säljaren och stryka ett streck över dealen om det krånglar. Innevarande skulder låter som en grej som kan passa in där.

Men så är ju inte jag en advokat direkt.

Amazon_123GT Driifter;)
12 maj 2008 · 1 630 Inlägg

de bör väl du som är ägare vid de tillfället göra.. de e väl som med skatten skulle ja tippa på ..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
christianos
12 maj 2008 · 73 Inlägg

tack för era svar

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
12 maj 2008 · 5 650 Inlägg

ägaren till bilen som payar samma med fordonskatten me ställer tex jag på en bil och säljer den äre jag som stälde på bilen som är skyldig och paya in skatten så vida man inte gör en deal me köparen

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Pellefax
12 maj 2008 · 644 Inlägg

Var kan man besiktiga på krita? Det ska inte gå att besiktiga en bil utan att betala direkt,eller i förskott om man får en automatisk bokning...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang