Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

Nu får det F*nimej va nog!!! Hur mycket ska bensinpriset få höjas? Vi måste sätta stopp för detta eller åtminstone försöka göra något åt det. Bensin bolagen höjer priset hur mycket dom vill tydligen och vi bilister klagar som F*N men vi gör inget åt det. Ska dom få tömma våra plånböcker? bensin priset har ökat med minst 3 kr litern på 3 år!! hade det vart så i tex irak eller något sånt land så skulle dom väl spränga bensinstationerna. Jag tycker vi borde göra något nu istället för att gå runt till varandra å klaga på att soppan blivit dyr. Så jag har ett förslag. Om vi som tycker om att åka i våra bilar som vi stylat å lagt ner mycket tid på och även "vanliga bilister" samlar ihop oss och börjar blockera bensinstationerna med bilarna så ingen kan tanka och vi vägrar flytta på oss förrän bensinpriset sjunker så kanske bolagen börjar tänka på att dom inte kan höja hur mycket som helst. Om vi blir riktigt många som vill delta i detta så kanske vi kan blockera varje bensinstation i hela linköping. Folk kan få handla på mackarna tex bildelar eller livsmedel men INGEN bensin. Alltså dom kommer in men inte med bil. Vore väldigt bra om dom kunde ta till sig av att vi är sjukt missnöjda så vem vet dom kanske sänka priset. Alla i hela östergötland är välkomna spelar ingen roll om du har en toppstylad bil eller en sunkig gammal skrutt bara vi får stopp på detta elände. Tänkte att vi kunde ha blockaden någon helg då troligtvis rätt många tankar tex en lördag. Sluta aldrig kämpa!!!!!

lista på anmälda som tänker demostrera
     
         namn                                     nick                             stad

1.     Jonas  Eriksson                    850_GLT                        Linköping
2.     Robin  Lind                             synden                     Norrköping
3.     Mike                                    Musclegear                     Motala
4.     Viktor  Adolfsson                 Team-Adolfsson               Aneby
5.     Krille                                       cebT                           Nacka
6.     Alex                                    alex_side                    Helsingborg
7.     Cecilia  andersson                   slyna                          Kalmar     
8.     Martin Rybacki                      ramrod                        Norrköping
9.     Fredrik Nordkvist                  fegge_89                       Linköping
10.   Tobias Hedberg                 Tenacious_Dboy                  Eksjö
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Senast redigerat av 850_GLT (17 maj 2008)

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Pettzon
12 maj 2008 · 224 Inlägg

Helt rätt

"det är ju inte lätt att förklara för någon som inte begriper"
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
12 maj 2008 · 1 290 Inlägg

Såg att dieseln skulle över 14kr nu...... Jävla dårar!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
v50sport
12 maj 2008 · 230 Inlägg

Gör som jag...konvertera till E85 ;-) ...runt 8 kr litern big_smile

bmx
12 maj 2008 · 7 100 Inlägg

onödigt tycker jag,dom kommer ändå inte att sänka priset!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Lardi SQ
12 maj 2008 · 1 343 Inlägg

då drar dom bra mkt mer med.. å hur skoj är de å tanka var å varannan minut...

Ljudnörd!
synden darkstar.se
12 maj 2008 · 80 Inlägg

Vi går ihop med yrkesscauförerna och blockar infarter. Vem vet. Vi kanske kan få ner priserna kanske inte. Iaf värt ett försök. Vad har vi att förlora förutom böter iofs. Men är man mer än 10 pers så lär det nog gå. Ofta dom skulle bötesfälla över 100 pers då tongue

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
Karlzzon The One Evolution
12 maj 2008 · 1 627 Inlägg

Lardi skrev:
då drar dom bra mkt mer med.. å hur skoj är de å tanka var å varannan minut...

dom drar inte mycket mer 2-3 dl kanske

Fäll ner pungen och landa
musclegear
12 maj 2008 · 116 Inlägg

Bra att någon reagerar håller med dig nu får det fan va nog.
Man skulle blockera e4 istället i hela sverige ,ger nog bättre resultat med tanke på försenade transporter mm.
Det här jävla tramset med namn underskrifter inget att hålla på med ger ingen effekt.
Bensinskatteupproret har fått 1.3miljoner underskrifter,så missnöje finns men vi måste göra en demonstration som märks.
Namn listor läser ingen dom hamnar i runda arkivet (papperskorgen).
Frågan är om man kan göra en sådan demonstration utan att vara olaglig . kan man söka tillstånd?

Mvh Mike

Pinbuzz
12 maj 2008 · 50 Inlägg

Tjena bra ide men det är inte bensin stationernas fel att priset höjs (okej kanske lite)
Kolla istället på priset per oljefat det är det som avgör priset.
Plus att om dollarn vänder uppåt nu så blir det ännu dyrare.
Nä sänk bensin skatten istället.
Är ej imot det här på något sätt kör själv en törstig m3:a som gör håll på mitt konto gör istället än blockad vid regerings huset i sthlm  smile
Lycka till.

Phaetoon
12 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Tänk om man kunde ersätta skatterna på bensin med en avgift (som inte följer beninspriset)
Då skulle vi kunna ha ett ganska så hyggligt bensinpris och staten skulle inte få in en massa extra miljarder för varje gång bensinpriset höjs.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
synden darkstar.se
12 maj 2008 · 80 Inlägg

musclegear skrev:
Bra att någon reagerar håller med dig nu får det fan va nog.
Man skulle blockera e4 istället i hela sverige ,ger nog bättre resultat med tanke på försenade transporter mm.
Det här jävla tramset med namn underskrifter inget att hålla på med ger ingen effekt.
Bensinskatteupproret har fått 1.3miljoner underskrifter,så missnöje finns men vi måste göra en demonstration som märks.
Namn listor läser ingen dom hamnar i runda arkivet (papperskorgen).
Frågan är om man kan göra en sådan demonstration utan att vara olaglig . kan man söka tillstånd?

Mvh Mike

Tror man söker tillstånd om demostrationer. Men tror inte dom godkänner en demostration att blockera hela E4:an. big_smile Men jag skulle lätt vara på att blockera. Dock räcker det inte med 20 pers eller så. Då ska det verkligen vara räjält många i hela Sverige. Fatta vad coolt det skulle vara och då kanske dom öppnar ögonen med förhoppningsvis.

Fattar inte varför folk skriver på en lista och tror att det ska hjälpa? : / Om dom nu skrev på den listan för att klaga så borde dom fan(ursäkta språket) hjälpa till att demostrera eller något. Inte tro att någon lista ska ändra något. Vi svenska är mesiga som andra har sagt här på forumet vilket stämmer.

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

kul att så många verkar intresserad. Men om vi blockerar bensinstationerna så måste även regeringen fatta att de inte går att hålla på såhär. Jag jobbar föresten själv som yrkeschaufför så jag skulle kunna sprida ut ett sms om att vi ska göra en blockad överallt i hela sverige.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
synden darkstar.se
12 maj 2008 · 80 Inlägg

850_GLT skrev:
kul att så många verkar intresserad. Men om vi blockerar bensinstationerna så måste även regeringen fatta att de inte går att hålla på såhär. Jag jobbar föresten själv som yrkeschaufför så jag skulle kunna sprida ut ett sms om att vi ska göra en blockad överallt i hela sverige.

Som en annan skrev här. Sänka bensinpriset borde regeringen fan göra. Det är lite tack vore den som det höjs som fan här i Sverige.

Du borde fan sprida ett sms till dom andra. Och sen även så många som möjligt här på Garaget borde hjälpa till att blockera infarterna till städer från E4an och även andra infarter t.ex. till mackar osv. big_smile

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
bmx
12 maj 2008 · 7 100 Inlägg

MEN TÄNK om någon måste ha bensin pga nåt viktigt,typ en ambulans mm,eller om de börjar att brinna på stationen så står ni alla där och ingen kan komma fram att släcka elden!

man måste tänka lite så ochså tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

synden skrev:

850_GLT skrev:
kul att så många verkar intresserad. Men om vi blockerar bensinstationerna så måste även regeringen fatta att de inte går att hålla på såhär. Jag jobbar föresten själv som yrkeschaufför så jag skulle kunna sprida ut ett sms om att vi ska göra en blockad överallt i hela sverige.

Som en annan skrev här. Sänka bensinpriset borde regeringen fan göra. Det är lite tack vore den som det höjs som fan här i Sverige.

Du borde fan sprida ett sms till dom andra. Och sen även så många som möjligt här på Garaget borde hjälpa till att blockera infarterna till städer från E4an och även andra infarter t.ex. till mackar osv. big_smile

jag tror tyvärr inte det är så bra om man blockerar hela städer. För då blir alla drabbade tex vanliga affärer å sånt även lite viktigare ställen som tex sjukhus. för kul om de kommer en ambulans med en svårt skadad eller liknande som kanske dör pga att dom inte kommer fram i tid. kul å ha ett liv på sitt samvete. Så det är mycket bättre att blockera varenda mack i städerna. tex i linköping kan vi total blockera de större mackarna som okq8 å statoil vid ikea å statoil i ryd å shell i braskens bro mfl ställen beroende på hur många vi blir.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Ramrod
12 maj 2008 · 674 Inlägg

Tacka vet jag fransmännen.... Det folket vet hur man säger ifrån!      Blir det en demonastration eller en jävla massa snack nu igen?   Jag är med iallafal om det blir!!!!

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
itouch
12 maj 2008 · 1 488 Inlägg

Flyttade tråden till Allmänt då den inte passade under kategorin Evenemang.

Mvh
Moderator

850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

jag tänker demostrera om det blir fler som är på. Isåfall måste vi komma överens om ett datum tex 2 veckor framöver så vi kan få fler som är med

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
synden darkstar.se
12 maj 2008 · 80 Inlägg

bmx skrev:
MEN TÄNK om någon måste ha bensin pga nåt viktigt,typ en ambulans mm,eller om de börjar att brinna på stationen så står ni alla där och ingen kan komma fram att släcka elden!

man måste tänka lite så ochså tongue

Äsch. Bara att flytta på sig då. Höhö. ^^

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang