1885
Sök

Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 maj 2008
Att de bara e 8st anmälda e nog för att de handlar om en sån liten stad...ska de hända nåt måste de ske helst i sthlm, men annars i gbg/malmö..
Börna däck osv, suck...oseriöst

160 Inlägg
15 maj 2008
jomp skrev:
Största problemet i sverige är nog inte feta politiker de e nog snarare alla röda arbetskygga TATTARE som inte drar sitt strå till stacken... det enda de misslyckade nollorna klarar av är att klaga. håll käften och börja jobba istället så behöver vi inte lika mycket skatt.

Ja du var ju verkligen ett smarthuvud. Jämför bidragsfusk mot politikernas och elitens skattefusk och allt annat dom gör som DU får betala så ligger bidragsfusket hos normala Svenssons i lä. Politiker och facktoppar som gör utlandsresor och köper extra dyr sprit på krogen samt gör en massa porrklubbsbesök som sedan DU får betala som skattebetalare. Man blir perplex över det faktum att vanliga knegare alltid klagar på bidragsfuskare på Svenssonnivå men ignorerar dom stora parasiterna, dom parasiter som har toppjobb och som tjänar långt över dig själv men som ändå låter dom vanliga skattebetalarna stå för delar av deras lyx.

Det är många av våra celebra politiker som inte betalar tv licens och många tycker att det är en bagatellsak men det är det väl för fasen inte, att en politiker som tjänar över hundra tusen i månaden inte betalar tv licens är ju helt sanslöst. Vad jag ville visa med detta är att så fort en ensamstående mamma ser till att få ut lite extra någon månad genom någon form av bidragsfusk så är det helt fruktansvärt men om någon toppgubbe svindlar iväg några hundratusen av skattebetalarnas pengar så verkar det vara mer accepterat i samhället.

Sedan har du gått på en illusion, våran blåa korrumperade regering vill få det att se ut som att allt är bidragstagarnas fel och att alla som går på bidrag är bidragsfuskare, en stigmatisering av alla bidragstagare. Helt plötsligt så har alla Sveriges bidragstagare blivit bidragsfuskare, med andra ord så har det aldrig existerat sjuka människor, att kunna bli sjuk som människa är tydligen en myt.

Om du verkligen tror att om alla skulle arbeta så skulle bensinskatten sänkas, du bör använda huvudet. Bensinskatten skulle vara lika hög även om varenda människa i Sverige arbetade. Dessutom är det omöjligt att få alla arbetsföra personer i landet att arbeta, marknaden måste ha en viss procent arbetslösa. Marknaden styrs av hög och lågkonjunktur och har du hundra procent av landets arbetsföra under t.ex. lågkonjunktur så måste det importeras arbetskraft under högkonjunktur. Under högkonjunktur så expanderar företag och industrier och kräver då flera arbetsföra.

För alla er som funderar över var alla skattepengar går till så säger jag bara tänk. Ta er en funderare på detta. Ta en titt runt om i världspolitiken och framförallt i EU och den kommande nordamerikanska unionen.

160 Inlägg
15 maj 2008
gamlingen skrev:
hmmm lite dubbelmoral där va,,, Ni har inte råd att tanka... men börna sönder däck det har ni råd med ?

Nu är inte jag den som börnar sönder däck, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra men jag vill ändå kommentera det du sa. Att börna däck är ett rent nöje för vissa, men man har ändå rätt att klaga när bensinpriserna skjuter i höjden. Det handlar återigen inte bara om den enskilda personens plånbok, det handlar om allas plånbok. Alltså alla som inte tillhör gräddan i samhället. Som vi tidigare nämnde i denna tråd som är det inte bara priset på bränsle som stiger, allt annat i dess väg stiger också såsom matpriser, ja allt som har med frakt att göra och kollektivtrafik. Sedan bör du nog klaga på enskilda personer här då det knappast är alla av garagetmedlemmarna som börnar sönder däck varje helg. Skulle dessutom tro att många som gör dessa börnfilmer börnar sönder sina redan slitna däck som ändå skulle bytas när som helst.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 maj 2008
jomp skrev:
Största problemet i sverige är nog inte feta politiker de e nog snarare alla röda arbetskygga TATTARE som inte drar sitt strå till stacken... det enda de misslyckade nollorna klarar av är att klaga. håll käften och börja jobba istället så behöver vi inte lika mycket skatt.

Jävla bra första inlägg du... hmm
Om man t.ex som jag har en medfödd sjukdom som gör att man inte KAN jobba då? Kallar du oss för misslyckade nollor också? Förbannade loser.. Blir så jävla arg på såna nollvetare som du. mad
Håll gärna tyst innan du tänker..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Neerd
1 596 Inlägg
15 maj 2008
ghaaa det måste finnas ngt man kan göra...tankade för 14,03 igår.. helt jävla sjukt...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Lastbils chaufför
114 Inlägg
15 maj 2008
Vill du vara med å göra uppror mot bensin priserna så skriv in dig på denna hemsidan.
Ja har gjort det å över 1.7 miljoner andra svenskar

http://www.bensinskatteuppror.se/

Projekt tråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70700
If I´m going to die,
I shure as hell am going to die crashing
Copyright Lucky13

7 100 Inlägg
15 maj 2008
jomp skrev:

det är inte så jävla lätt att få jobb heller,jävla mongo mad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Diktator
968 Inlägg
15 maj 2008
gamlingen skrev:
hmmm lite dubbelmoral där va,,, Ni har inte råd att tanka... men börna sönder däck det har ni råd med ?

det kallas investering! vill man förändra något krävs det medial uppmärksamhet, lär er det. finns inga genvägar, om 1,7 miljoner svenska har skrivit på lista, så tycker man ju att det skulle påverkat, gör det inte så ta till andra medel! som sagt, det är ett uppror, varför inte göra som man brukar göra? ta i med hård handskarna

Drop Shop
926 Inlägg
15 maj 2008
sluta lipa. det kommer aldrig bli nått av den här demostrationen ändå.
står det inte i kvällspressen har det inte hänt. smile

947 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Ramrod skrev:
tkd_rille skrev:
DanielssonC skrev:
Haha detta är ju lite små skojj.. I sverige bara går vi med på att bensin priserna höjjs.. Medans i USA strejkar yrkeschaförerna nu när dieslen är påväg upp över 6:- litern.. Det är dags att någon sätter stop för denna regeringens förbannade höjande på allt.. Dem skulle sänka skatterna med i helvete.. smile

skatterna minskades lite ? jag betalar mindre i skatt iallafall sen årskiftet :S

Det är bara som du tror... jag lovar dig.   De skatte staplar de har sänkt på ett håll, har de istället höjt på andra ställen.  För att inte förlora på det totala skatte uttaget.. Det betyder att de har inte sänkt ett SKIT!

Du tänker kanske inte på det, du tror att du betalar 32% av din lön i skatt? Faktum är att du betalar mer än 50% direkt i skatt av lönen du får på ditt konto.
Nämligen momsen på allt du handlar.   32+25 = 57% ren skatt på allt du får på kontot.    Glöm heller inte alla sociala avgifter som arbetsgivaren betalar, det är ca lika mycket som du får i lön på kontot.    Jag har igentligen inget imot att det är så högt skatte tryck som ca totalt 70% av PNP:en. Om man som medborgare faktiskt fick se de förväntade effekterna av så hög skatt.  Men det är sånt förbannat gnäll helatiden om att skatte pengarna inte räcker och allat måste höjas... igen!!  VART I HELVET GÅ ALLT??   Jag menar måste en toa sitts på en myndighet kosta 100 000 kr???  Jag får inte ihop det. Det är som att det finns ett stort svart hål i stats kassan som ingen vet vad det är!!?   Jag har ännu inte äns börjat prata om all fordons skatt som de får in. Det är ca 66 miljarder / år & det var innan de shock höjde den skatten.    Lika dant där  "pengarna räcker inte till vägunderhåll"  ......???   

Kortfattat : på 100 kronor i lön på ditt konto har du 30kr.   Staten tar 70 kr.   Statens pengar räcker inte!   Räcker dina?

Du har så jävla rätt. det är tom skatt på skatteåterbäringen. det är skatt på skatten. Skattepengar går till politikers löner, resor, deras lyxiga resebilar mm. Tror även EXTREMT mycket går till socialbidrag för de lata jävlar som inte vill jobba. Räknar inte in dom som inte kan jobba pga tex skador eller så.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
15 maj 2008
bmx skrev:
jomp skrev:

det är inte så jävla lätt att få jobb heller,jävla mongo mad

Jodå de är lätt o få jobb bara man vill och kan nånting!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Wankel
1 080 Inlägg
15 maj 2008
blir det av med nån demonstration så är jag lätt på, men då vill jag veta säkert att det blir nånting..
som jag sagt tidigare, nån som är bra på att organisera måste ta tag i det

MDS Västerås

947 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Är det ingen som vill vara med och blockera eller vill ni bara sitta vid datorn och verka stora och starka? det är bara en vecka kvar tills vi ska börja blockera.

Wankel
1 080 Inlägg
15 maj 2008
kan jag få en liten uppdatering?
har inte följt tråden och orkar inte läsa igenom alla 15 sidorna..
ska ni fortfarande blockera bensinmackar? hmm

MDS Västerås

70 Inlägg
15 maj 2008
jag är lätt på om det blir nåt i sthlm området!!cool

2 644 Inlägg
15 maj 2008
Lucky13 skrev:
Vill du vara med å göra uppror mot bensin priserna så skriv in dig på denna hemsidan.
Ja har gjort det å över 1.7 miljoner andra svenskar

http://www.bensinskatteuppror.se/

Det är ju jävligt nödvändigt.. Du har ju sett hur mycket det har hjälpt,.. och 1,7 miljoner är vell fan tillräckligt för att det ska hända nått tycker man..

Johan Lindgren

Muttley
15 maj 2008
Ramrod skrev:
tkd_rille skrev:
DanielssonC skrev:
Haha detta är ju lite små skojj.. I sverige bara går vi med på att bensin priserna höjjs.. Medans i USA strejkar yrkeschaförerna nu när dieslen är påväg upp över 6:- litern.. Det är dags att någon sätter stop för denna regeringens förbannade höjande på allt.. Dem skulle sänka skatterna med i helvete.. smile

skatterna minskades lite ? jag betalar mindre i skatt iallafall sen årskiftet :S

Det är bara som du tror... jag lovar dig.   De skatte staplar de har sänkt på ett håll, har de istället höjt på andra ställen.  För att inte förlora på det totala skatte uttaget.. Det betyder att de har inte sänkt ett SKIT!

Du tänker kanske inte på det, du tror att du betalar 32% av din lön i skatt? Faktum är att du betalar mer än 50% direkt i skatt av lönen du får på ditt konto.
Nämligen momsen på allt du handlar.   32+25 = 57% ren skatt på allt du får på kontot.    Glöm heller inte alla sociala avgifter som arbetsgivaren betalar, det är ca lika mycket som du får i lön på kontot.    Jag har igentligen inget imot att det är så högt skatte tryck som ca totalt 70% av PNP:en. Om man som medborgare faktiskt fick se de förväntade effekterna av så hög skatt.  Men det är sånt förbannat gnäll helatiden om att skatte pengarna inte räcker och allat måste höjas... igen!!  VART I HELVET GÅ ALLT??   Jag menar måste en toa sitts på en myndighet kosta 100 000 kr???  Jag får inte ihop det. Det är som att det finns ett stort svart hål i stats kassan som ingen vet vad det är!!?   Jag har ännu inte äns börjat prata om all fordons skatt som de får in. Det är ca 66 miljarder / år & det var innan de shock höjde den skatten.    Lika dant där  "pengarna räcker inte till vägunderhåll"  ......???   

Kortfattat : på 100 kronor i lön på ditt konto har du 30kr.   Staten tar 70 kr.   Statens pengar räcker inte!   Räcker dina?

men samtidigt som skatterna minskades så började jag samåka och använda bilen extremt mycket mindre smile äta mindre och handla mindre, så de tjänar jag på ändå! smile

kortfattat är så här, min lön betalar först min arbetsgivare sen betalar jag skatten och har ut mycket ändå smile

3 124 Inlägg
15 maj 2008
Ramrod skrev:

Nog har skattetrycket sänkts alltid, men om du ogillar att betala skatt får du väl hoppas att högern får behålla makten i 10-20 mandatperioder till så hinner de jobba betydligt mer långsiktigt med sin politik.

947 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
nu tycker ja vi skiter i hur mycket vi får i lön. Här ska vi snacka om uppror mot bensin priset. dvs blockader!! snacka skatter på lön kan ni göra någon annanstans

160 Inlägg
15 maj 2008
Alltså det går inte att bara sitta vid datorn och skriva under någon lista även om flera miljoner läsare skriver under på listan. Jag skulle tro att regeringen aldrig ens tittat på dessa listor och även om det skulle skickas till riksdagen så skulle den tjocka pappersrullen med alla namn hamna i någon sopcontainer på baksidan av riksdagshuset och det skulle med största sannolikhet inte ha lästs av någon i regerinledningen.

När det gäller blockader av bensinstationer så kommer även detta vara lika menlöst då alla involverade kommer att få böter eller polisens vakande öga på sig. En bensinstation vars pumpar blir blockerade kommer omgående att kalla på lagens väktare. Utöver detta så kommer bara dom som vill tanka att åka till en mindre obemannad station, eller hade ni tänkt att blockera varenda bensinstation i Sverige? Om så är fallet så lär ni få jobbigt.

Som jag nämnde tidigare, om folket verkligen vill göra något åt denna vansinnigt höga bensinskatt så är det hårdhandskarna som gäller. Ut och demonstrera utanför riksdagshuset, då menar jag att flera hundra tusen människor måste backa upp varandra, sedan ska det helst till strejker för att det ska slå rätt, låt Sverige stå stilla under någon dag eller under några dagar så ska ni få se på annat. Men som sagt, att få till en sådan manifestation kräver samspel och planering. Med tanke på att Sveriges befolkning oftast ser till individen och inte till kollektivet så lär det bli nästintill omöjligt. Det jag menar är att varje enskild person ser bara till sitt eget och få vill stå i spetsen för att starta något, vi svenskar vill bara hänga med ifall någon annan sköter allt jobb och planering.

Men om inget görs nu så kommer bensinen att ligga på 15-16 kr litern i början av nästa år.

Sök