2231
Sök

Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

5 198 Inlägg
17 maj 2008
Hoppas ingen står ivägen för mej,,,,,, blir inte nådigt, fast nu bor ju inte jag där,, men men... tror inte andra blir så glada heller... varken mackägare eller bilister,, ,regeringen kommer ju fullständigt skita i o mackarna blir blockerade.
Senast redigerat av gamlingen (17 maj 2008)

SQ
1 343 Inlägg
17 maj 2008
kommer ni och blockar mig nån gång så jävlar.. fattar ni inte att folk har ärenden att göra? säg att de är en långtradare som kör kiruna-malmö eller vad som helst och måste tanka i en av dessa mackar ni tänker spärra av.. de är juh olika företag som får lite.. att blocka mackar är juh inte direkt rätt väg att gå!

Ljudnörd!

jon
76 Inlägg
17 maj 2008
bättre att t ex hela sveriges yrkestrafik stannar och vägrar köra förrän bensinpriset sänks..

Chris

947 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Lardi skrev:
kommer ni och blockar mig nån gång så jävlar.. fattar ni inte att folk har ärenden att göra? säg att de är en långtradare som kör kiruna-malmö eller vad som helst och måste tanka i en av dessa mackar ni tänker spärra av.. de är juh olika företag som får lite.. att blocka mackar är juh inte direkt rätt väg att gå!

bäst att rusta sig då kanske med nått.. om nån kommer å bråkar.. ja tror inte de e en tradare som börjar köra från kiruna till malmö över helgen.. man ska ha veckovila.. å föresten så är det därför vi blockar mackar för att sverige ska stanna och politiker då får upp ögonen förhoppningsvis

kevlar_soul
18 maj 2008
Jobbar på bensinmack själv och för dem som inte vet så är det inte Bensinbolagens fel att priserna ser ut som de gör. Ni vet alla hur mycket skatter som de olika drivmedelsklasserna är belagda med. Att efterfrågan på diesel ökat så pass mycket på sistone har medfört att äen dess pris stigit i skyarna.

Jag tror inte att det är rätt att blockera bensinstationerna. Det kommer bara uppstå oro och förargelse. Dessutom är ju inte aktionen laglig vilket gör att de som väljer att demonstrera begår ett brott. Mackarna vars pumpar står på mark som de äger har rätt att köra undan folk som faktiskt gör intrång..

Hur som helst så är jag med er på att drivmedelspriserna är sjukt höga.. Men detta är inte rätt väg att gå!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
18 maj 2008
RouziMotorsport skrev:
Losgard skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Såg att dieseln skulle över 14kr nu...... Jävla dårar!!

14.49 betalade jag idag, tankade för 8400 kr, kostade runt 7000 att fylla upp bilen för ett litet tagsen, tur att man inte betalar själv. big_smile

ca 500 liter, vad kör du för bil egentligen? tongue

Lastbil kanske? wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

82 Inlägg
18 maj 2008
Ni som säger " blockar ni mig så jävlar i det....bla bla" och tycker att det ä fel väg att gå: Kom med ett bättre förslag!! Jag är idel öra. Det ÄR mening att skapa kaos o förarga yrkestrafiken o andra bilister så media får upp ögonen, o sen kanska politikerna vaknar till liv dom också. Detta är bara ett litet steg i processen att får ner priset på drivmedel. Vi måste VISA tydligt att vi är missnöjda med dom höga priserna....

Man har varit med för...

5 198 Inlägg
18 maj 2008
Så det är inte fel väg å vägra folk å tanka ? blockera rosenbad ist.. det är där besluten tas,, inte på mackarna. Mackarna går ju med brakförlust om ni blockerar dom,,, men dom kanske ni ersätter ? låt säja om ingen kan tanka på 2 timmar.. så lär det ta 14 dagar för macken att få igen det dom förlorar..

835 Inlägg
18 maj 2008
Lycka till! När ni endå är igång kan ni inte fixa inkomstskatten med? wink Hehe

Och snälla blokera inte folk som behöver tanka, vissa tankar bilen för att de har viktiga saker för sig inte bara för nöjesåkning. Sjukhusbesök, viktiga jobb mm mm mm....
Senast redigerat av Epitaph (18 maj 2008)

5 198 Inlägg
18 maj 2008
Å lottovinsten till mej... lär väl va lika omöjligt som å få bensin/diesleskatten sänkt.

7 100 Inlägg
18 maj 2008
varför dra alla mackar över en kam? som många har skrivit,det är ju inte dom som sitter och smider planer om priset!
så varför ska dom drabbas!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

835 Inlägg
18 maj 2008
Att störa trafiken för yrkesförare och andra civila är inte heller rätt väg att gå. Skulle ni vilja att en kirurg eller akutläkare fastnar i eran möjliga-löjliga blockad och inte kommer till sjukhuset i tid... Vill ni ha det på erat samvete? bara en tanke... neutral
Senast redigerat av Epitaph (18 maj 2008)

78 Inlägg
18 maj 2008
ohh gud vad smart ni är asså... Fattar ni inte att det är pga brist på bensin i USA och så som priserna går upp?! Använd hjärnan 2 sekunder så borde ni fan fatta ngt. alla jävla protestlistor och sånt är = 0 resultat. Hade ni tänkt att svergie ska börja pruta(eller stavas det med 2 "t") på bensinen eller? tror dom inte säljer till sverige då..

Gör som andra börja tanka med E85 ist, sparar fan 80kr tank just nu och jag kan nog höja till 50% E85 snart pga att min klarar med det men alla bilar klarar E85 till en gräns så gör det ist, välkommen till det nya samhället där man får betala för sitt...

Inget illa menat men ni är bara pinsamma som blockar upp mackarna, hade jag haft en gammal rutten långtradare hade jag kört rakt igenom er om ni blockat vägen i onödan. Säger dock inte att dom är oskyldiga för dom kan vara snälla och sänka skatten lite om dom är lite snäll för när alla börjat fatta att man ska blanda med E85 så lär den la gå upp med men man får vara glad så länge.

5 198 Inlägg
18 maj 2008
Nu är det väl ändå skatten folk vill ha ner.. tror att de flesta vet att BENSIN priset är inget som varken vi,, de styrande eller nån annan kan göra nåt åt,, det är SKATTEN  som ska ner.. å det är REGERINGEN som gör det å ingen annan.. ska mackarna sänka sitt pris så kan dom lika gärna sluta sälja bensin,, för vinsten därär inte många kronor

Volvo Nörd
85 Inlägg
18 maj 2008
Kortslutning skrev:
ohh gud vad smart ni är asså... Fattar ni inte att det är pga brist på bensin i USA och så som priserna går upp?! Använd hjärnan 2 sekunder så borde ni fan fatta ngt. alla jävla protestlistor och sånt är = 0 resultat. Hade ni tänkt att svergie ska börja pruta(eller stavas det med 2 "t") på bensinen eller? tror dom inte säljer till sverige då..

Gör som andra börja tanka med E85 ist, sparar fan 80kr tank just nu och jag kan nog höja till 50% E85 snart pga att min klarar med det men alla bilar klarar E85 till en gräns så gör det ist, välkommen till det nya samhället där man får betala för sitt...

Inget illa menat men ni är bara pinsamma som blockar upp mackarna, hade jag haft en gammal rutten långtradare hade jag kört rakt igenom er om ni blockat vägen i onödan. Säger dock inte att dom är oskyldiga för dom kan vara snälla och sänka skatten lite om dom är lite snäll för när alla börjat fatta att man ska blanda med E85 så lär den la gå upp med men man får vara glad så länge.

Blir så trött på sånna människor som du ! som bara kan infinna sig i att Betala mer bara för att regeringen vill ha in mera flis. Nä ni dumma jävla idioter som röstade på moderaterna och liknanade det är dem ni kan tacka ! Att allt skulle bli billigare ? hmmm de blev fel vi menade dyrare.

Å sen e d väl Skatten och det är regeringen som bestämmer hur mycket skatt dom lägger på. Bensinen e billigare i Usa också väl. Plus att vi betalar ca 7,86 kr i skatt lr nåt. Men sen är det ju pundare som bestämmer det också.

Tycker det är bra intiativ av folk !

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

947 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
gamlingen skrev:
Så det är inte fel väg å vägra folk å tanka ? blockera rosenbad ist.. det är där besluten tas,, inte på mackarna. Mackarna går ju med brakförlust om ni blockerar dom,,, men dom kanske ni ersätter ? låt säja om ingen kan tanka på 2 timmar.. så lär det ta 14 dagar för macken att få igen det dom förlorar..

på vilket sätt tror du det blir bättre av att vi blockerar rosenbad? Politikerna blir väl bara glada av att slippa åka till jobbet.. Nä det är mackarna vi måste blockera.

4 554 Inlägg
18 maj 2008
säga va man vill om moderaterna men jag tror inte de hade vart bättre om sossarna haft makten, åandra sidan så är de bara bensinpriset som dom inte hållt min akassa avgift har blivit lägre än när sossarna hade styret ja betalar mindre skatt och har inte alls ont av moderaterna då jag har en bensinsnålbil. däremot är jag irriterad på att personerna med någorlunda maktposition hugger på enkiljda personers vanor då det inte är vårat fel att bilarna går på bensin och diesel. vi är ju konsumenter vi är ju så illa tvugna att köpa de som finns. hade maknissarna slått uppåt på biltillverkarna och inte neråt på konsumenterna så kanske situatonen vart annorlunda men jag förstår dom för det är lättare att slå neråt än uppåt

jag kommer inte delta i någon demonstration mot bensinpriset men därmot en demonstration mot att politikerna är fega och slår mot konsumenten i allt som har med miljö att göra när de borde slå mot tilverkarna istället

835 Inlägg
18 maj 2008
Hehe ja jävlar vad folk är pålästa och logiska här på garaget (skyll allt på den nya regeringen). Lägg ner det här projektet nu! Sen pratar många om höga bensinpriser osv (vilket jag håller med om är förjävligt) men kör alla här eco eller? 110 på motorvägen?

5 198 Inlägg
18 maj 2008
850_GLT skrev:
gamlingen skrev:

på vilket sätt tror du det blir bättre av att vi blockerar rosenbad? Politikerna blir väl bara glada av att slippa åka till jobbet.. Nä det är mackarna vi måste blockera.

Vilket politikerna skiter,, dom gör sitt jobb iaf

947 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Ni som ska vara med i linköping kolla den här tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15#p968915

Sök