Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

DasAuto
20 maj 2008 · 2 751 Inlägg

synden skrev:

bmx skrev:
MEN TÄNK om någon måste ha bensin pga nåt viktigt,typ en ambulans mm,eller om de börjar att brinna på stationen så står ni alla där och ingen kan komma fram att släcka elden!

man måste tänka lite så ochså tongue

Äsch. Bara att flytta på sig då. Höhö. ^^

Hur stor är sannolikhetetn att man behöver tanka när man är på utryckning?

Senast redigerat av n0b0dy_ (20 maj 2008)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
gamlingen
20 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Jag skulle vilja se nån som tagit kort på fredagen, så får vi se hur många tusen som står vid mackarna.. om 1 vid varje mack tar 1 kort,,,,så kanske de fyller 1 sida... eller vad tror ni ? stor i orden.... ? som det heter

Senast redigerat av gamlingen (20 maj 2008)

dstr
20 maj 2008 · 146 Inlägg

Bensinpriserna sätts knappast av oljebolagen.

Prissättningen styrs av världsmarknaden för olja. De priserna regleras av producenterna i förhållande till tillgång och efterfrågan.

Att ge sig på några enskilda mackägare i Sverige som inte kan påverka något ser bara larvigt ut.

pUs Ûbersturmstekare
20 maj 2008 · 534 Inlägg

gamlingen skrev:
Jag skulle vilja se nån som tagit kort på fredagen, så får vi se hur många tusen som står vid mackarna.. om 1 vid varje mack tar 1 kort,,,,så kanske de fyller 1 sida... eller vad tror ni ? stor i orden.... ? som det heter

Jag har läst ditt inlägg flera gånger nu, och jag förstår ärligt talat inte ett dugg av vad du försöker säga.

gamlingen
20 maj 2008 · 5 198 Inlägg

pUs skrev:

gamlingen skrev:
Jag skulle vilja se nån som tagit kort på fredagen, så får vi se hur många tusen som står vid mackarna.. om 1 vid varje mack tar 1 kort,,,,så kanske de fyller 1 sida... eller vad tror ni ? stor i orden.... ? som det heter

Jag har läst ditt inlägg flera gånger nu, och jag förstår ärligt talat inte ett dugg av vad du försöker säga.

Om 1 vid varje mack tar 1 kort,så får vi se hur många tusen som blockerar mackarna... blir det 1 sida med kort ? vad tror ni ? stor i orden. liten på jorden brukar dom kalla det..

Jag råkade göra som så många andra här inne.... tänkte inte till.. cool

Senast redigerat av gamlingen (20 maj 2008)

Auton
20 maj 2008 · 61 Inlägg

"Åhhh alla ska behöver åka får åka taxi ???? TAXI VARGOD DRÖJ "
jag förstår inte riktigt vad du menar eller hur du har formulerat dig.. men taxi kostar ju typ lika mkt som att åka bil med dagens bensinpris o slitagekostnader inräknat.

gamlingen skrev:

Auton skrev:
tror nog att läkare, barnmorskor och andra personer som har brådis till operation lr födsel kan ta taxi.
men jag förstår dig hur du menar. och hoppas att du förstår att folk är upprörda över att priset är såpass högt som det är. och om du inte skulle tveka att ramma någon så kommer väl formodligen någon att skadas och då är ju inte det bättre heller.


Epitaph skrev:
Frågar här också eftersom trådskaparen inte svarat i andra: I lagens och anti-anarkins namn så frågar jag mig DIG TRÅDSKAPARE fortfarande hur ni gör om någon akut behöver tanka? Jourhavande läkare, kirurger, barnmorskor, folk som har viktiga jobb som inte har tid att åka vidare till nästa mack?! Det ligger lite allvar i detta med, jag bor i Linköping och om jag skulle behöva åka akut på något skulle jag inte tveka att ramma bort någon. Ni kan ju lita på att polisen kommer bli inblandad, man får inte hindra folk att idka affärsverksamhet. Lägg ner nu.

Åhhh alla ska behöver åka får åka taxi ???? TAXI VARGOD DRÖJ    sure,,,,,

chrizz Administratör
20 maj 2008 · 11 783 Inlägg

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

Låser med hänvisning till regeln ovan.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang