Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

musclegear
12 maj 2008 · 116 Inlägg

Håller med bättre att det gäller hela landet blir större genom slag då.

850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

ni kan skriva här om ni vill bli uppsatta på listan tongue

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
synden darkstar.se
12 maj 2008 · 80 Inlägg

Du har redan fått av mig ^^

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
Ramrod
12 maj 2008 · 674 Inlägg

psilo skrev:
jadu håller med! höjda priser/skatter minskar inte konsumtionen utan gör bara hål o ekonomin! men moderaternas skattereduceringar här och där måste ju kompenseras någon annan stans sad

Har staten en gång väl vant sig vid höga skatte intäkter så är det svårt att vilja gå ner igen till normala nivåer. Precis likadant om man har en hög lön varje månad & lever efter det. Då vill man inte börja gå på akassa Det är inte lätt då att anpassa sina utgifter efter den plötsligt mycket lägre inkomsten.    Det är ju så det funkar.  Men ändå tycker jag verkligen inta att man ser tillrekligt mycket i vardagen av alla jävla MILJARDERS MILJARDER i total skatte inkomst.   Det är ju trots allt en STAT vi pratar om, en regering som SKA kunna hantera en nergång på skatterna för att inte dräpa vanligt folk på gatan.   Men de kanske inte är mycket bättre än vanliga svensson på gatan med sin månads ekonomi.  De är ju trots allt inte mer än människor som du & jag... Vi vanliga människor har börjat att bli mindre "staten finns för oss"  & mer av "Vi finns för staten"    Typ som boskap som ska generera pengar till husbonden.   Det är ju långt kvar innan det blir så fullt ut... men vi är redan på den stigen.   Det är fanimig inte rätt!!     Det är folket som ska ha makten, inte bara tro att de har den..       

NU GÖR VI EN SJUHELVETES  LAGLIG  DEMONSTARTION & PÅMINNER STATEN ATT VI INTE ÄR NÅTT FÖRBANNADE BOSKAP!   ÄR NI MED!!!???

Senast redigerat av Ramrod (15 maj 2008)

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

Ramrod skrev:

psilo skrev:
jadu håller med! höjda priser/skatter minskar inte konsumtionen utan gör bara hål o ekonomin! men moderaternas skattereduceringar här och där måste ju kompenseras någon annan stans sad

Har statenen en gång väl vant sig vid höga skatte intäkter så är det svårt att vilja gå ner igen till normala nivåer. Precis likadant om man har en hög lön varje månad & lever efter det. Då vill man inte börja gå på akassa Det är inte lätt då att anpassa sina utgifter efter den plötsligt mycket lägre inkomsten.    Det är ju så det funkar.  Men ändå tycker jag verkligen inta att man ser tillrekligt mycket i vardagen av alla jävla MILJARDERS MILJARDER i total skatte inkomst.   Det är ju trots allt en STAT vi pratar om, en regering som SKA kunna hantera en nergång på skatterna för att inte dräpa vanligt folk på gatan.   Men de kanske inte är mycket bättre än vanliga svensson på gatan med sin månads ekonomi.  De är ju trots allt inte mer än människor som du & jag... Vi vanliga människor har börjat att bli mindre "staten finns för oss"  & mer av "Vi finns för staten"    Typ som boskap som ska generera pengar till husbonden.   Det är ju långt kvar innan det blir så fullt ut... men vi är redan på den stigen.   Det är fanimig inte rätt!!     Det är folket som ska ha makten, inte bara tro att de har den..       

NU GÖR VI EN SJUHELVETES  LAGLIG  DEMONSTARTION & PÅMINNER STATEN ATT VI INTE ÄR NÅTT FÖRBANNADE BOSKAP!   ÄR NI MED!!!???

mkt bra sagt! jag är med!!!

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
_BOOST_ME_ Lokal gasglad kille
12 maj 2008 · 112 Inlägg

För den som inte visste:


Fakta om bensinskatten

Visste du att...

    * ... 8 av 10 resor i Sverige görs med bil.
    * ... 60 % av bensinpriset är skatter.
    * ... momsen på bensin är 25 procent men momsen på kollektivtrafik är bara 6 procent.
    * ... vi i Sverige betalar moms både på bensinpriset och på bensinskatten.
    * ... av bensinpriset är 1,24 kr moms på bensinskatten.
    * ... svenska bilister betalar 9 miljoner kr i bilskatter varje timme, sammanlagt 80 miljarder kr i skatt varje år.

Fakta om bensinpriset:

I juli 2007 var bensinpriset i genomsnitt 11,85 kr.

Uppdelat i bensin och skatter:

    * Bensin 4,67 kr
    * Skatt och moms 7,18 kr

Skatten består av:

    * Energiskatt 2,76 kr
    * Koldioxidskatt 2,05 kr
    * Moms på bensin 1,17 kr
    * Moms på skatt 1,20 kr

Källa: Svenska Petroleum Institutet


Så det är god tid att säga stopp.

Till semestern är soppan garanterat uppe i 15kr litern..

850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

MrBLING skrev:
För den som inte visste:


Fakta om bensinskatten

Visste du att...

    * ... 8 av 10 resor i Sverige görs med bil.
    * ... 60 % av bensinpriset är skatter.
    * ... momsen på bensin är 25 procent men momsen på kollektivtrafik är bara 6 procent.
    * ... vi i Sverige betalar moms både på bensinpriset och på bensinskatten.
    * ... av bensinpriset är 1,24 kr moms på bensinskatten.
    * ... svenska bilister betalar 9 miljoner kr i bilskatter varje timme, sammanlagt 80 miljarder kr i skatt varje år.

Fakta om bensinpriset:

I juli 2007 var bensinpriset i genomsnitt 11,85 kr.

Uppdelat i bensin och skatter:

    * Bensin 4,67 kr
    * Skatt och moms 7,18 kr

Skatten består av:

    * Energiskatt 2,76 kr
    * Koldioxidskatt 2,05 kr
    * Moms på bensin 1,17 kr
    * Moms på skatt 1,20 kr

Källa: Svenska Petroleum Institutet


Så det är god tid att säga stopp.

Till semestern är soppan garanterat uppe i 15kr litern..

Det är just detta vi måste sätta stopp för..

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

vi måste stoppa detta för det är ju tex nu i sommar under semestern många av oss åker runt på träffar å mässor.. vi kommer aldrig att ha råd att åka på det vi vill åka om bensinen ska kosta skjortan..

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

vad sägs om att göra en demostration fredag om 2 veckor eller något sånt. då hinner många lastbilschaufförer få sms oxå om jag börjar skicka ut ett nu till kollegor.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

måste sova nu men vi hörs imorron kommer in å kikar då och lägger till fler på listan om det är någon som anmält sig godnatt

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
synden darkstar.se
12 maj 2008 · 80 Inlägg

Skoj att betala mer skatt än själva bensinen då. : /

850_GLT skrev:
vad sägs om att göra en demostration fredag om 2 veckor eller något sånt. då hinner många lastbilschaufförer få sms oxå om jag börjar skicka ut ett nu till kollegor.

Kör på de. Jag är på iaf!

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se
Tenacious_Dboy Eksjö
12 maj 2008 · 346 Inlägg

v50sport skrev:
Gör som jag...konvertera till E85 ;-) ...runt 8 kr litern big_smile

vad är det för förbrukning då? per/mil ?

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Pentmo
12 maj 2008 · 14 Inlägg

Jag e på. skulle försökt ordna en här nere i skåne med, några mer som e på?

Lindgren_
12 maj 2008 · 2 644 Inlägg

SKRIV INTE BARA ATT NI ÄR P ÅSKICKA PM TILL HAN SOM HAR TRÅDNE MED NAMN OCH STAD MED!!!!


Jag ska tjata på polarna så blir vell att anmäla nåra snart smile

Johan Lindgren
850_GLT
12 maj 2008 · 947 Inlägg

låter skit bra smile bara att vi kämpar på big_smile

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Tenacious_Dboy Eksjö
12 maj 2008 · 346 Inlägg

jag ställer lungt på att demonsterar mot dom skyhöga priserna, går det inte ordna en träffa i någon storstad och efter vi alla träffats och haft skoj så kan vi börja blockera tanktstationerna oxå, vet visserligen inte vad det får för konsekvenser kanske ska ta reda på lite sånt, lite surt om folk ska bli av med sina bilar eller bort bogserade, men ett försök är det ju absolut värt för annars lär dom aldrig sluta höja priserna, och länerna hänger ju inte precis med, vill dom j-vlarna att folk ska sluta åka bil så kan dom ju lika gärna höja bensinen till 100:- litern då är de ju bara de som måste typ budbilar och sånt som skulle gå och dom som är gjorda utav pengar och då får dom ju bort "all" trafik som dom vill för miljön dom j-vlarna, så grymt ironiskt att Sverige ska fixa hela världens miljö när Usa och Kina och alla dom andra bilrika länderna kan köra runt för ca 3-7:- /litern i motsvarande, och alla jävla plan som åker uppe i luftan det är ingen som vill stoppa dom? nää nu blir jag bara mer och mer arg, men jag ställer lätt på att göra nåt åt de//en arg skit

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Tenacious_Dboy Eksjö
12 maj 2008 · 346 Inlägg

ville få med att lönerna inte hänger med bensin priserna smile..blev lite stavfel kanske smile..

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Lindgren_
12 maj 2008 · 2 644 Inlägg

Jag ska försöka få ihop så många jag kan..

Fan liksom att åka runt i sommar med bilen när man är 17 och ska bygga turbomotorn snart med.. det går inte med dom här soppapriserna.. Kommer nog köra på e85 om inte annat men det blir iunte mycket billigare det heller..

Sjukt tamme fa..

Johan Lindgren
Ramrod
12 maj 2008 · 674 Inlägg

Tenacious_Dboy skrev:
jag ställer lungt på att demonsterar mot dom skyhöga priserna, går det inte ordna en träffa i någon storstad och efter vi alla träffats och haft skoj så kan vi börja blockera tanktstationerna oxå, vet visserligen inte vad det får för konsekvenser kanske ska ta reda på lite sånt, lite surt om folk ska bli av med sina bilar eller bort bogserade, men ett försök är det ju absolut värt för annars lär dom aldrig sluta höja priserna, och länerna hänger ju inte precis med, vill dom j-vlarna att folk ska sluta åka bil så kan dom ju lika gärna höja bensinen till 100:- litern då är de ju bara de som måste typ budbilar och sånt som skulle gå och dom som är gjorda utav pengar och då får dom ju bort "all" trafik som dom vill för miljön dom j-vlarna, så grymt ironiskt att Sverige ska fixa hela världens miljö när Usa och Kina och alla dom andra bilrika länderna kan köra runt för ca 3-7:- /litern i motsvarande, och alla jävla plan som åker uppe i luftan det är ingen som vill stoppa dom? nää nu blir jag bara mer och mer arg, men jag ställer lätt på att göra nåt åt de//en arg skit

JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD!!!

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
alex_side Neerd
12 maj 2008 · 1 596 Inlägg

Pentmo skrev:
Jag e på. skulle försökt ordna en här nere i skåne med, några mer som e på?

jag är på i skåne och vet fler som säkert är med

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang