2311
Sök

Angående: Demonstration i Sverige mot bensin och dieselpris!!!! fredag den 23 maj och så länge det behövs?

Muttley
14 maj 2008
DanielssonC skrev:
Haha detta är ju lite små skojj.. I sverige bara går vi med på att bensin priserna höjjs.. Medans i USA strejkar yrkeschaförerna nu när dieslen är påväg upp över 6:- litern.. Det är dags att någon sätter stop för denna regeringens förbannade höjande på allt.. Dem skulle sänka skatterna med i helvete.. smile

skatterna minskades lite ? jag betalar mindre i skatt iallafall sen årskiftet :S

674 Inlägg
14 maj 2008
blacken skrev:
Ramrod skrev:
blacken skrev:

Du har så rätt så, dom kommer inte att sänka bränslepriset. Svenska myndighetspersoner/myndigheter/politiker kan bara gå åt ett håll. Sedan så kan vi inte göra som dom på kontinenten, här så betraktas det som "civil olydnad" och det är inte tillåtet i Sverige..

Jag kan lova att jag kommer alldrig aceptera att bli betraktad som boskap..   Civil olydnad?  De kan sätta sig på en stång & snurra!

Jaa,joo,det förstås. Men det finns ett talesätt som lyder "Gud står på den sida som har störst och flest kanoner" Vem/vilka har störst och flest "kanoner" du eller staten??

Jag blir hellre martyr än rättar mitt tycke efter den som kan hota mig mest!    Vart har du hör det där uttrycket föresten... Det låter ju helt korkat.    Jag menar, gud är väl gud?? Alltså allsmäktig... Eller??

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
14 maj 2008
tkd_rille skrev:
DanielssonC skrev:
Haha detta är ju lite små skojj.. I sverige bara går vi med på att bensin priserna höjjs.. Medans i USA strejkar yrkeschaförerna nu när dieslen är påväg upp över 6:- litern.. Det är dags att någon sätter stop för denna regeringens förbannade höjande på allt.. Dem skulle sänka skatterna med i helvete.. smile

skatterna minskades lite ? jag betalar mindre i skatt iallafall sen årskiftet :S

Det är bara som du tror... jag lovar dig.   De skatte staplar de har sänkt på ett håll, har de istället höjt på andra ställen.  För att inte förlora på det totala skatte uttaget.. Det betyder att de har inte sänkt ett SKIT!

Du tänker kanske inte på det, du tror att du betalar 32% av din lön i skatt? Faktum är att du betalar mer än 50% direkt i skatt av lönen du får på ditt konto.
Nämligen momsen på allt du handlar.   32+25 = 57% ren skatt på allt du får på kontot.    Glöm heller inte alla sociala avgifter som arbetsgivaren betalar, det är ca lika mycket som du får i lön på kontot.    Jag har igentligen inget imot att det är så högt skatte tryck som ca totalt 70% av PNP:en. Om man som medborgare faktiskt fick se de förväntade effekterna av så hög skatt.  Men det är sånt förbannat gnäll helatiden om att skatte pengarna inte räcker och allat måste höjas... igen!!  VART I HELVET GÅ ALLT??   Jag menar måste en toa sitts på en myndighet kosta 100 000 kr???  Jag får inte ihop det. Det är som att det finns ett stort svart hål i stats kassan som ingen vet vad det är!!?   Jag har ännu inte äns börjat prata om all fordons skatt som de får in. Det är ca 66 miljarder / år & det var innan de shock höjde den skatten.    Lika dant där  "pengarna räcker inte till vägunderhåll"  ......???   

Kortfattat : på 100 kronor i lön på ditt konto har du 30kr.   Staten tar 70 kr.   Statens pengar räcker inte!   Räcker dina?
Senast redigerat av Ramrod (14 maj 2008)

blacken
14 maj 2008
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Ramrod skrev:

Jag kan lova att jag kommer alldrig aceptera att bli betraktad som boskap..   Civil olydnad?  De kan sätta sig på en stång & snurra!

Jaa,joo,det förstås. Men det finns ett talesätt som lyder "Gud står på den sida som har störst och flest kanoner" Vem/vilka har störst och flest "kanoner" du eller staten??

Jag blir hellre martyr än rättar mitt tycke efter den som kan hota mig mest!    Vart har du hör det där uttrycket föresten... Det låter ju helt korkat.    Jag menar, gud är väl gud?? Alltså allsmäktig... Eller??

Det är ett gammalt militärt talesätt..
Och med hänvisning till att bli martyr, så fanns det en militär som sade "Ingen har vunnit ett krig, genom att dö för sitt land. han har vunnit det genom att låta den andra stackars idioten dö för sitt land"

1 Inlägg
14 maj 2008
Största problemet i sverige är nog inte feta politiker de e nog snarare alla röda arbetskygga TATTARE som inte drar sitt strå till stacken... det enda de misslyckade nollorna klarar av är att klaga. håll käften och börja jobba istället så behöver vi inte lika mycket skatt.

674 Inlägg
14 maj 2008
blacken skrev:
Ramrod skrev:
blacken skrev:

Och med hänvisning till att bli martyr, så fanns det en militär som sade "Ingen har vunnit ett krig, genom att dö för sitt land. han har vunnit det genom att låta den andra stackars idioten dö för sitt land"

Att bli martyr handlar inte om att man tror att man ska vinna ett krig, det är ett ställningstagande om att man inte ger efter för påtryckningar grundat på ren maktställning.    Inte för att jag nånsin skulle vilja bli ställd i en sådan situation...   Om jag ska dö för någon så är det för någon som har vunnit min respekt.. inte för en korumperad regering.

674 Inlägg
14 maj 2008
jomp skrev:
Största problemet i sverige är nog inte feta politiker de e nog snarare alla röda arbetskygga TATTARE som inte drar sitt strå till stacken... det enda de misslyckade nollorna klarar av är att klaga. håll käften och börja jobba istället så behöver vi inte lika mycket skatt.

Du tror på allvar att skatterna skulle sänkas om alla faktiskt skulle få ett jobb...??   Jag skulle inte satsa pengar på det!

blacken
14 maj 2008
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Ramrod skrev:

Att bli martyr handlar inte om att man tror att man ska vinna ett krig, det är ett ställningstagande om att man inte ger efter för påtryckningar grundat på ren maktställning.    Inte för att jag nånsin skulle vilja bli ställd i en sådan situation...   Om jag ska dö för någon så är det för någon som har vunnit min respekt.. inte för en korumperad regering.

Det är ett talesätt som innehåller en princip som är applicerbar på diverse problem och ställningstagande i ens vardag..

44 Inlägg
14 maj 2008
big_smile Rösta på Sverigedemokraterna. De vill sänka bränslepriserna.

2 079 Inlägg
15 maj 2008
Blow_Me skrev:
big_smile Rösta på Sverigedemokraterna. De vill sänka bränslepriserna.

fast det är ju också det enda som eventuellt skulle kunna få mig att rösta på dom

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Diktator
968 Inlägg
15 maj 2008
ska ni få ord i tidningarna vid demostrationer, gör som rödingarna, skapa upplopp, slå snutar på käften, ja allt.. kan tipsa om en hel del, har varit med i sten kastning en del i min ungdom.. inte för det lätt till något, men fan va mycket tidningar skriver om sånt!

tycker ni ska blocka motorvägar och bensin mackar, visst kanske det tar lite på bensin mackarnas inkomst, men vafan 1 dag eller 2 kan dom säkert klara sig lite, och någon sa ju att dom tjänade typ inte ett piss ändå på bensinen... plus så lär dom bli rätt jävla piss.... svart tanka vafan vad som helst, skit i betala, töm alla stationer på bensin så ingen jävel kan tanka och sen blockar ni för tankbilarna, sånt som får politikerna att öppna ögonen, inte att stå och puttra på tomgång vid en påfart till bensin stationerna.

för övrigt kan jag ju berätta att det är svin dyrt med bensin i hela europa och usa. men en sak som är skumt, är ju att det bolag i usa som inporterar bensin och sånt till usa, gick med rekord vinst förra året, och dom skyller på att världsmarknads priset är anledning till priset.. nej det är för folk är så jävla bekväma!

mot staten och asen!

1 302 Inlägg
15 maj 2008
Igentligen borde man åka upp till politikerna i stockholm och ställa sig framför deras infart så de inte kom in eller ut.

namn                                     nick                             stad

1.     Jonas  Eriksson                    850_GLT                        Linköping
2.     Robin  Lind                             synden                     Norrköping
3.     Mike                                    Musclegear                     Motala
4.     Viktor  Adolfsson                 Team-Adolfsson               Aneby
5.     Krille                                       cebT                           Nacka
6.     Alex                                    alex_side                    Helsingborg
7.     Cecilia  andersson                   slyna                          Kalmar     
8.     Martin Rybacki                      ramrod                        Norrköping
9.    Fredrik Nordkvist                  fegge_89                       Linköping
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Senast redigerat av fegge_89 (15 maj 2008)

Diktator
968 Inlägg
15 maj 2008
be 20 drivers ställa fast utanför slottet i sthlm och börna skiten ur bilarna.. allt för att synas i tidning och tv

Jag kom på att pizza e nytigt
51 Inlägg
15 maj 2008
men av allt detta debaterande kan man ju då fråga sig vart alla dessa skatte pengar hamnar ?!
Det e ju pengar som bara försvinner rakt ut i luften, som inte kommer med på pappret. Varför bryr sig svensken inte ens om att fråga vart allt tar vägen, vi bara betalar o tänker inte mer på det.
Nej det får fanimej snart vara ett slut på det här tramset, det e ingen jävla lekstuga. Den här världen har vi byggt upp genom att jobba ihop pengar, det vill vi ha något för!
Allt vad politiker heter kan dra åt he*vete, vi borde börja om på nytt och köra på sunt förnuft!

Det smartaste sättet att tjäna pengar på är att bli politiker

Varför tretton Oplar?... Bra att ha en i reserv, om de första tolv går sönder.
Sponsorer sökes

Diktator
968 Inlägg
15 maj 2008
ja, politiker behöver aldrig sjukskriva sig, dom kan ju arbeta hemmifrån, blir dom avsatta deras post får dom ju erstättning tills dom skaffar nytt jobb, ingen gräns har jag för mig. och blir du kickad får du en fet jävla fallskärm så du blir ekonomisk oberoende....

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
15 maj 2008
jomp skrev:
de e nog snarare alla röda arbetskygga TATTARE som inte drar sitt strå till stacken... det enda de misslyckade nollorna klarar av är att klaga. håll käften och börja jobba istället så behöver vi inte lika mycket skatt.

Jo, för de blå är så humana. Vill allas bästa, alla som har pengar och kan betala sin egen sjukvård osv. Men vi "vanliga" har ju fått 250 kr/mån i skattelättningar nu vi får vara glada för det, nu gäller det att spara varje månad ifall man skulle bli allvarligt sjuk. Den med mest pengar får kommer att få vård först, precis så som borgarna vill ha det.

Nej, bort med jävelskap som skatterabatt för hushållsnära tjänster osv, DÅ kan det finnas utrymme för ev sänkt bensinskatt. En sänkt bensinskatt skulle gynna alla i samhället, medans de¨nna här jävla skatterabatten bara kommer väldigt få till nytta - också det precis som borgarna vill.

Vi "vanliga" offras i vanlig ordning till fördel för de med redan mycket pengar - Moderaterna i ett nötskal.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

116 Inlägg
15 maj 2008
Det är bara att lägga ner tråden, finns inget intresse att va med 8st har slutit upp och snart 4500har läst tråden.
Korkande svenskar:lol:

darkstar.se
80 Inlägg
15 maj 2008
Brandis skrev:
be 20 drivers ställa fast utanför slottet i sthlm och börna skiten ur bilarna.. allt för att synas i tidning och tv

Det vore något. Det skulle ju komma med i tidningarna osv också. Sen borde man sätta upp plakat så  folk förstår varför man börnar. smile

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 maj 2008
8stycken anmälda men 14sidor lång tråd? What the fuck?

Bmw osv..

5 198 Inlägg
15 maj 2008
hmmm lite dubbelmoral där va,,, Ni har inte råd att tanka... men börna sönder däck det har ni råd med ?

Sök