4599
Sök

mätt db?

trucken
563 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#1
hur många här inne har mätt upp sina anläggningar?
vet att vissa av er gör och även jag*host*
vad har vi för resultat?
134.3-öppna dörrar med emmaespl skivan spår 9

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Fotograf
191 Inlägg
13 maj 2008
#2
Spelade första gången förra veckan och spelade 134,7 med stängda dörrar och sen 135,1 (Kör Klass 1) med öppna dörrar.
Senast redigerat av Talvis (13 maj 2008)


Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 maj 2008
#3
137 db stängda dörrar men 1 kicker L512:a och mätt med termlab.
Spår 5 på emmaespl skivan.

Första försöket att tävla så jag missade en del som ska rätas till.

4 Bj?rn Magnusson  Sverige 42 132,7 137,3 312

http://dotube.se/emmanet/index.php?opti … Itemid=133
Senast redigerat av BMTech (13 maj 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

2 911 Inlägg
13 maj 2008
#4
152.0dB med Roxette - Listen to your heart
Mätt med Termlab.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 maj 2008
#5
Decibel skrev:
152.0dB med Roxette - Listen to your heart
Mätt med Termlab.

Låten suger men respect cool
DD....?

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

2 911 Inlägg
13 maj 2008
#6
BMTech skrev:
Decibel skrev:
152.0dB med Roxette - Listen to your heart
Mätt med Termlab.

Låten suger men respect cool
DD....?

Nää, Ground Zero smile

http://www.garaget.org/mypage/video.php … amp;page=2
Finns ett gäng filmer med den kärran där smile

Lira 150+ med grejjer för 20.000 var jag rätt nöjd med smile
Senast redigerat av Decibel (13 maj 2008)

Egen företagare
864 Inlägg
13 maj 2008
#7
har spelat 139,9 med en soloX12 med ett mutant 1500xxx

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 maj 2008
#8
Decibel skrev:
BMTech skrev:
Decibel skrev:
152.0dB med Roxette - Listen to your heart
Mätt med Termlab.

Låten suger men respect cool
DD....?

Nää, Ground Zero smile

http://www.garaget.org/mypage/video.php … amp;page=2
Finns ett gäng filmer med den kärran där smile

Lira 150+ med grejjer för 20.000 var jag rätt nöjd med smile

He he ja den bilen var ännu mer respect då smile
150db är långt från lite yikes
och inte för dom pengarna...
Man är allt sugen på ett lite tokigare bygge men blir inte på fiestan då jag inte vill göra ingrepp i den.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

trucken
563 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#9
skall bli kul o se vad nya bygget ger, nu närlådan lirar ner till min peakfrekvens...typ 20 hz lägre än vad förra lådan peakade..

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

46 Inlägg
13 maj 2008
#10
Jag spelade 136.5db med öppna dörrar å 142.2db stängda, mätt med termlab. Har inte brytt mig ett dugg om att bygga ljudet för att tävla med, så är jäkligt nöjd med det resultatet smile


295 Inlägg
13 maj 2008
#11
spelade 129,8 dB med en JL-Audio 8" W7 i en E30 touring o då inte omstald för att spela dB utan att spela fint men med en bas skiva tongue


tokfrans
982 Inlägg
14 maj 2008
#12
151.3 med ton.. i pandan dock med saker för under 15000kr.. tongue


Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
14 maj 2008
#13
140,8 som mest i Calibran
138,8 i volvo 855:an

sattsat på mera ljud nu i rexxen


ClubJDM
531 Inlägg
14 maj 2008
#14
spelade 132 med min s70. helt klart nöjd, eftersom det inte är byggt för det tongue


590 Inlägg
14 maj 2008
#15
Vart kan man få tag i denna emmaESPL skivan. låter trevlig=)


Mr Kock =)
199 Inlägg
14 maj 2008
#16
149,4 med musik, öppna dörrar (148,8 med stängda dörrar) med basar+steg för under 10.000- i ord. pris.. smile  (Uppmätt på tävling, inte i garaget..tongue )

(2 st. RE Audio SR15, med ett Sinus Live 3000 steg..)
Senast redigerat av Morre_W (14 maj 2008)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

Mr Kock =)
199 Inlägg
14 maj 2008
#17
ESPL skivan köper du på www.emmanet.se , eller på en officiell SM deltävling... O där man man även få en massa bra tips, o kolla på sveriges tävlingselit inom billjud..!

(Mer info på www.emmanet.se , och sen under "kalendern"..)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

801 Inlägg
14 maj 2008
#18
nej, men är sugen på att mäta, nån som bor i närheten som har dB mätare?

336 Inlägg
14 maj 2008
#19
Decibel skrev:
152.0dB med Roxette - Listen to your heart
Mätt med Termlab.

riktig respekt med höga decibell i riktig musik smile

//
Roe

297 Inlägg
14 maj 2008
#20
Morre_W skrev:
149,4 med musik, öppna dörrar (148,8 med stängda dörrar) med basar+steg för under 10.000- i ord. pris.. smile  (Uppmätt på tävling, inte i garaget..tongue )

(2 st. RE Audio SR15, med ett Sinus Live 3000 steg..)

respekt morre !!

jag kom upp i 154,8 med ton förra året i en micra med grejer för under 25 tusen (två carpower sonic 15" drivna av 4 sinus live 3000steg) , i år har det hittills blivit 148,2 med musik , prylarna kosta 19980:- (RE mt18 som drivs av två sinus live 3000steg )
Senast redigerat av omegaman1 (14 maj 2008)

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .


Sök