4180
Sök

urkoppling av airbag!

43 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#1
Tänkte mest hörs mig för om nån kopplat ut airbagen på passagerar sidan fram?
en audi a4 (b5) 97a

Teknik Informatör
371 Inlägg
14 maj 2008
#2
det måste göras på verkstad...har gjort det förr på VAG bilar...det du gör att du monterar ett motstånd istället för själv airbagen så att inte elektroniken bli grinig samt att du även kopplar ur den med deras handdator...

så inget man gör själv

BMW E3 it takes one to catch one :)

Olika
907 Inlägg
14 maj 2008
#3
Främsta anledningen att koppla ur den på en märkesverkstad är att de då dessutom dokumenterar och skickar informationen vidare till Tyskland att den är urkopplad.
Skulle någon tex krocka med bilen och passageraren får skador pga icke utlöst airbag kan inte Audi lastas för detta då det finns inskrivet i deras system att airbagen är just bortkopplad.

Mvh
Fredrik


Sök