3711
Sök

940 styling(tona & sänka)

1 131 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#1
Funderar på att tona rutorna men undrar vad som kmr se bäst ut på min bil? Väldigt mörk toning lr någon ljusare variant?

Funderat på mörk toning på bakrutan och de små rutorna innan sidorutan i bakdörrarna, och något ljusare i själva dörrrutorna baktill.. kan det vara något eller kmr det se förjävligt ut? big_smile
Ge gärna förslag på hur bästa resultat skulle se ut smile

Och vart får man tag i solfilm som funkar bra?


Sen ska det höga aset även sänkas en bit.. funderar på en sänkningsats från typ H&R men sänker bara 25mm på min bil om jag förstått det rätt? verkar lite litet... behöver sänkas lite mer framtill. Kapa sänkningsfjädrarna framtill ett varv? (dumt?) Hur många mm utgör ett varv ungefär?


mvh


1 688 Inlägg
14 maj 2008
#2
Ta den toning som DU tycker ser snyggt ut.

Angående sänknings-fjädrar så finns det en jädra massa olika märken, sorter och kvalitet.
H&R är ju välkänt och gör bra fjädrar!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 131 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#3
Losgard skrev:
Ta den toning som DU tycker ser snyggt ut.

Angående sänknings-fjädrar så finns det en jädra massa olika märken, sorter och kvalitet.
H&R är ju välkänt och gör bra fjädrar!

a sant, vet dock ej vad jag vill ha, så tips hade juh inte vart helt fel^^
Hört att H&R ska vara relativt bra, men sänker inte mkt, så kapa är ett faktum?
Senast redigerat av Rigg0 (14 maj 2008)


1 131 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#4
Ett varv, hur många mm ungefär?


1 688 Inlägg
16 maj 2008
#5
Kapa sänkfjädrar = No no...
Leta runt efter coilovers istället, finns säkert för en billig peng nånstans.
Blir nog bättre resultat än kapade sänkfjädrar dessutom.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!


Sök