Nej, det är en risk ni själva tar när ni kör på banan.
Ok rätt dumt planerat måste ja säga, då den vanliga försäkringen inte täcker något alls när man kör på barna varken för personskador eller skador på bilen och kör någon in i en får man lik förbannat stå för allt själv. Jag kommer inte köra iallafall men man kan ju alltid åka dit o kolla på
Inte ofta någon kör in i dig på en utställning för tror alla är lika rädda om sin bil precis som du och jag. det är inte direkt att man kör i 50 inne på plats. gå fart är de som gäller. Sen på själva banan när man kör så händer det nog inte att en erfaren förare kör av på en raksträcka. fast kan ju hända men som sagt inte ofta det händer.
Dem som vill köra får gärna köra.
varmt välkommna
Och på utställningsområdet gäller ju vagnskadeförsäkringen. Ser ingen anledning att inte normala regler för parkeringsplats skulle gälla där. Vid bankörning är dock försäkringsbolagen 'lite' mindre benägna att betala ersättning för skador. Det räknas ju knappast till normalt nyttjande av bilen. Kanske kan få ersättning men det kommer troligtvis räknas som vårdslöshet och du kommer nog få betala 2-3ggr självrisken. Kolla med ditt försäkringsbolag vad de har för syn på saken, du kanske kan göra något för att de ska se mer positivt på det hela, besiktning innan race eller liknande? Jag spekulerar men det är inte farligt att fråga...
hur kommer burnout-tävlingen gå till? Är det bara att stå till på samma ställe och spinna tills däcken går sönder (så dom hade på kinnekulle på endagpåracerbanan för några år sedan) eller är det piruetter mm som gäller? Eller det är kanske upp till var och en hur dom vill gjöra
Det viskades i mitt öra precis att jag och Peter ska va officiella fotografer? eller när det gjorde det ju inte men kunde, men det är inte omöjligt eller?
När det gäller burnout tävlningen så är det upp till var och en. vill man stå stilla o burna får man göra de vill man göra donuts får man även göra de. kommer finnas en plats där vi har burnouttävlingen och då gör man precis som man vill inom den platsen. sen kommer publiken utse vinnaren.
Det viskades i mitt öra precis att jag och Peter ska va officiella fotografer? eller när det gjorde det ju inte men kunde, men det är inte omöjligt eller?
det är redan fixat och bestämmt att du och peter ska få RushRacing VIP och RushRacing Photopass. så ni kommer in gratis på området och photopass gör att ni kan gå fritt på hela banans område och fota bilarna osv.
Bara du ta bilder på mina Lazerblåa så är jag nöjd
Nej, det är en risk ni själva tar när ni kör på banan.
Ok rätt dumt planerat måste ja säga, då den vanliga försäkringen inte täcker något alls när man kör på barna varken för personskador eller skador på bilen och kör någon in i en får man lik förbannat stå för allt själv. Jag kommer inte köra iallafall men man kan ju alltid åka dit o kolla på
Bara göra som andra gör om dom har smällt. Lasta bilen och ut med den i skogen typ mot ett träd.
det är redan fixat och bestämmt att du och peter ska få RushRacing VIP och RushRacing Photopass. så ni kommer in gratis på området och photopass gör att ni kan gå fritt på hela banans område och fota bilarna osv.
mvh Akki
Fan vad nice!
Banny69 skrev:
åhh va ni tvungna att skriva så om tidningarna.. nu mååste man ju ställa upp å BÖRNA
Ska du slita däck med GT-R, det måste ju verkligen fotas isf
360_sleeper skrev:
Bara du ta bilder på mina Lazerblåa så är jag nöjd