3168
Sök

Inför: RushRacing Festival. Utställning 26 priser, Lagligt 402m StreetRace 9 aug Lör 2008.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
15 juli 2008
WHITE--RR skrev:
Anubis skrev:
960_Girl skrev:
Nej, det är en risk ni själva tar när ni kör på banan.

Ok rätt dumt planerat måste ja säga, då den vanliga försäkringen inte täcker något alls när man kör på barna varken för personskador eller skador på bilen och kör någon in i en får man lik förbannat stå för allt själv. Jag kommer inte köra iallafall men man kan ju alltid åka dit o kolla på smile

Inte ofta någon kör in i dig på en utställning för tror alla är lika rädda om sin bil precis som du och jag. det är inte direkt att man kör i 50 inne på plats.  gå fart är de som gäller.
Sen på själva banan när man kör så händer det nog inte att en erfaren förare kör av på en raksträcka. fast kan ju hända men som sagt inte ofta det händer.

Dem som vill köra får gärna köra.

varmt välkommna

Och på utställningsområdet gäller ju vagnskadeförsäkringen. Ser ingen anledning att inte normala regler för parkeringsplats skulle gälla där.
Vid bankörning är dock försäkringsbolagen 'lite' mindre benägna att betala ersättning för skador. Det räknas ju knappast till normalt nyttjande av bilen. Kanske kan få ersättning men det kommer troligtvis räknas som vårdslöshet och du kommer nog få betala 2-3ggr självrisken.
Kolla med ditt försäkringsbolag vad de har för syn på saken, du kanske kan göra något för att de ska se mer positivt på det hela, besiktning innan race eller liknande? Jag spekulerar men det är inte farligt att fråga...
Senast redigerat av TCG (15 juli 2008)

361 Inlägg
16 juli 2008
hur kommer burnout-tävlingen gå till? Är det bara att stå till på samma ställe och spinna tills däcken går sönder (så dom hade på kinnekulle på endagpåracerbanan för några år sedan) eller är det piruetter mm som gäller? Eller det är kanske upp till var och en hur dom vill gjöra smile

Mvh Daniel.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)

1 779 Inlägg
16 juli 2008
lätt att man ska komma och hoppas på att man har lite tur kanske.
Senast redigerat av akakaboto (16 juli 2008)

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
16 juli 2008
Det viskades i mitt öra precis att jag och Peter ska va officiella fotografer? eller när det gjorde det ju inte men kunde, men det är inte omöjligt eller? wink

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

686 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
När det gäller burnout tävlningen så är det upp till var och en. vill man stå stilla o burna får man göra de vill man göra donuts får man även göra de. kommer finnas en plats där vi har burnouttävlingen och då gör man precis som man vill inom den platsen. sen kommer publiken utse vinnaren.

mvh AKki

RushRacing

686 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
MadeByMe skrev:
Det viskades i mitt öra precis att jag och Peter ska va officiella fotografer? eller när det gjorde det ju inte men kunde, men det är inte omöjligt eller? wink

det är redan fixat och bestämmt att du och peter ska få RushRacing VIP och RushRacing Photopass. så ni kommer in gratis på området och photopass gör att ni kan gå fritt på hela banans område och fota bilarna osv.

mvh Akki
Senast redigerat av WHITE--RR (16 juli 2008)

RushRacing

686 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Har ringt in till Bilsport o skickat inbjudan till dem, har även skickat inbjudan till Street Xtreme. får väl se om dom dyker upp eller inte.

Hoppas så många som möjligt tar tiden att komma ner på detta event kommer nog bli riktigt kul.

mvh

RushRacing

Yrkesförare
1 267 Inlägg
16 juli 2008
Jag kommer,är i Gislaved då big_smile

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

506 Inlägg
16 juli 2008
åhh va ni tvungna att skriva så om tidningarna.. nu mååste man ju ställa upp å BÖRNA

Born to be wild and crazy

747 Inlägg
16 juli 2008
MadeByMe skrev:

Bara du ta bilder på mina Lazerblåa så är jag nöjd tongue

Älgahäng Räjsing Club

747 Inlägg
16 juli 2008
Anubis skrev:
960_Girl skrev:
Nej, det är en risk ni själva tar när ni kör på banan.

Ok rätt dumt planerat måste ja säga, då den vanliga försäkringen inte täcker något alls när man kör på barna varken för personskador eller skador på bilen och kör någon in i en får man lik förbannat stå för allt själv. Jag kommer inte köra iallafall men man kan ju alltid åka dit o kolla på smile

Bara göra som andra gör om dom har smällt. Lasta bilen och ut med den i skogen typ mot ett träd. tongue

Älgahäng Räjsing Club

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 juli 2008
WHITE--RR skrev:
det är redan fixat och bestämmt att du och peter ska få RushRacing VIP och RushRacing Photopass. så ni kommer in gratis på området och photopass gör att ni kan gå fritt på hela banans område och fota bilarna osv.

mvh Akki

Fan vad nice!

Banny69 skrev:
åhh va ni tvungna att skriva så om tidningarna.. nu mååste man ju ställa upp å BÖRNA

Ska du slita däck med GT-R, det måste ju verkligen fotas isf wink

360_sleeper skrev:
Bara du ta bilder på mina Lazerblåa så är jag nöjd tongue

Det kan du nog ge dig på! smile
Senast redigerat av MadeByMe (17 juli 2008)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

686 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
kommer nog va mycket kul att fota denna dagen.

längtar som F*n till RushRacing festival.

hoppas vädret blir fint och att alla kommer med ett glatt humör.

mvh Akki

RushRacing

11 Inlägg
17 juli 2008
Banny69 skrev:

JAAA vi vill se fyrhjuls bööörn!!!!!!!

//It’s a little bit of rush in everyone!
www.rushracing.se

140 Inlägg
17 juli 2008
Får man köra strippen och burna om bilen är o-försäkras och o-besiktigad??

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

407 Inlägg
17 juli 2008
varför är den obes och o försäkrad???

686 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
m3lunde skrev:
Får man köra strippen och burna om bilen är o-försäkras och o-besiktigad??

Ja man får köra och burna om bilen är oförsäkrad, obes & icke påställd.

Varmt Välkommen...

mvh AKki

RushRacing

140 Inlägg
18 juli 2008
jag kommer massor:)

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

407 Inlägg
19 juli 2008
satan va det kommer äga alla träffar...

747 Inlägg
20 juli 2008
Hoppas jag får ihop en rolig burn bil tills dess alltså tongue

Älgahäng Räjsing Club

Sök